Spring naar bijdragen
Dominiquevanmaurik

Een Vlaamse reus kopen

Recommended Posts

Goedemiddag , ik ben Dominique ik ben 20 jaar oud en helemaal gek van Vlaamse reuzen. 

Nu wil ik eind van de maand me eerste Vlaamse reus kopen, het hok heb ik al de rest moet ik nog aanschaffen ! 

Hebben jullie nog tips en advies over de Vlaamse reus qua opvoeding en spullen die aangeschaft moeten worden ! 

Met vriendelijke groet 

Dominique 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo & welkom. Ik ga niet de eerste zijn die dit suggereert: heb je er al aan gedacht om een Vlaamse Reus te adopteren ipv te kopen? En bij voorkeur ook direct een maatje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk dat je overweegt zo'n grote lummel aan te schaffen! 'Hok' klinkt niet zo groot. Wat versta je daar onder? Ik zou meer denken in termen van 'verblijf'. Een flinke ren met daar in een schuilhok. 

En...1 konijn is geen konijn! Elk konijn heeft een soortgenootje nodig om mee samen te leven. Alleen zijn ze niet gelukkig.

Bedenk je ook dat een groot konijn duurder is qua huisvesting (groter verblijf), voer, maar vaak ook bij de dierenarts qua prijs voor een narcose, medicijnen enz. Ook zijn grote konijnen niet altijd de gezondste, omdat ze overdreven groot gefokt zijn.

Voor de aanschaf van een leuke Vlaam of mooie grote kruising zou ik inderdaad informeren bij een konijnenopvang. Je zou daar een konijnenstelletje kunnen halen. Het andere konijn kan ook een groot konijn zijn, maar kan ook een kleiner konijntje zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Bammyflurry:

Leuk dat je overweegt zo'n grote lummel aan te schaffen! 'Hok' klinkt niet zo groot. Wat versta je daar onder? Ik zou meer denken in termen van 'verblijf'. Een flinke ren met daar in een schuilhok. 

En...1 konijn is geen konijn! Elk konijn heeft een soortgenootje nodig om mee samen te leven. Alleen zijn ze niet gelukkig.

Bedenk je ook dat een groot konijn duurder is qua huisvesting (groter verblijf), voer, maar vaak ook bij de dierenarts qua prijs voor een narcose, medicijnen enz. Ook zijn grote konijnen niet altijd de gezondste, omdat ze overdreven groot gefokt zijn.

Voor de aanschaf van een leuke Vlaam of mooie grote kruising zou ik inderdaad informeren bij een konijnenopvang. Je zou daar een konijnenstelletje kunnen halen. Het andere konijn kan ook een groot konijn zijn, maar kan ook een kleiner konijntje zijn.

Hoihoi , super leuk dat u reageert ! 

Nee heb een flink verblijf met een flinke ren zodat ze veel ruimte en vrijheid hebben , maar wil de konijnen meer den deels vrij laten lopen want dat is natuurlijk het fijnste ! En zit er inderdaad aan te denken er 2 te nemen zodat ze samen zijn ! 

Heel erg bedankt voor de informatie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zomaar 2 willekeurige (jonge) konijnen samen zetten gaat vaak niet goed. Eerst wel, maar zodra ze puberen is het dan maar afwachten of het blijft klikken.

Mijn advies is net als dat van de anderen: kijk of er in de konijnenopvangen een leuk koppel zit, vlaamse reuzen / duitse reuzen / franse hangoren / lotharingers zitten regelmatig in de konijnenopvangen te wachten op nieuwe huisjes, soms ook jonge dieren, want die konijnen hebben vaak enorme nesten. Daar zijn ze namelijk op gefokt om de productie hoog te houden, het zijn van oorsprong allemaal voedseldieren. Nadeel is daardoor ook dat ze inderdaad wel gevoelig zijn voor gezondheidsklachten. Maar het zijn imposante dieren.

Link naar de asiellijst

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-nieuwkonijn/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Evee:

Zomaar 2 willekeurige (jonge) konijnen samen zetten gaat vaak niet goed. Eerst wel, maar zodra ze puberen is het dan maar afwachten of het blijft klikken.

Mijn advies is net als dat van de anderen: kijk of er in de konijnenopvangen een leuk koppel zit, vlaamse reuzen / duitse reuzen / franse hangoren / lotharingers zitten regelmatig in de konijnenopvangen te wachten op nieuwe huisjes, soms ook jonge dieren, want die konijnen hebben vaak enorme nesten. Daar zijn ze namelijk op gefokt om de productie hoog te houden, het zijn van oorsprong allemaal voedseldieren. Nadeel is daardoor ook dat ze inderdaad wel gevoelig zijn voor gezondheidsklachten. Maar het zijn imposante dieren.

Link naar de asiellijst

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-nieuwkonijn/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

Super dank u wel ! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .