Ga naar inhoud

Probleem met zindelijkheid


Francisca

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Zoals ik al heb verteld heb ik een koppeltje genaamd Tommie en Buurvrouw.

Dit koppeltje heb ik van mijn achternichtje. Mijn nicht (haar moeder dus) zegt dat ze daar altijd zindelijk zijn geweest en het netjes in het nachthok deden.

Tommie doet het hier vaak netjes op de bak maar Buurvrouw niet altijd. En de laatste tijd wordt dat steeds erger.

Ze mogen loslopen op de overloop en in de knutselkamer waar een stuk tapijt ligt en een graafbak, wat huisjes en tunnels en spelletjes.

Tegenwoordig keutelen ze overal, plassen ze overal (zelfs naast de bak NAAST de BAK, één hop en ze zitten erin) maar ik snap niet waarom.

Zou het kunnen komen omdat ik er nog twee in de woonkamer heb zitten en dat ze die ruiken via mij? Kan het hormonen zijn? Of gewoon ouderdom?

Wat kan ik doen? Ik heb ze al een paar dagen weer gewoon in de kooi laten zitten maar ook dan doen ze het gewoon voor de bak en soms in de bak.

 

Het andere koppeltje keutelt hun hele hok vol, maar niet daarbuiten (dus in de woonkamer) en plassen doen ze wel netjes op de bak.

Ze waren wel allebei zindelijk maar misschien komt het omdat ze nog niet zo lang bij elkaar zijn, Coco en Emma.

 

Met andere woorden: ze doen het geen van vieren netjes alles op de bak. Ik snap er niks van.

Wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tommie en Buurvrouw zijn al ruim 4 jaar samen. Ze zitten nu al een laar maanden boven waar het keutelen alleen maar erger wordt.

Eerst was het alleen keutelen, nu ook plassen.

 

Coco en Emma zijn inderdaad net pas samen maar die doen het alleen overal in het hok. Dus dat valt nog mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou weleens kunnen dat ze het andere koppeltje ruiken en de behoefte voelen om hun territorium af te bakenen. Het konijn van mijn zus pieste mij altijd onder als ik van mijn eigen konijn af kwam, ook al konden ze elkaar niet zien. Toen mijn konijn was overleden, deed ze het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb het maar losgelaten en een stuk zeil in de knutselkamer gelegd. Hun hok staat nu ook op de knutselkamer maar ze kunnen ook nog de overloop op. Door het zeil is het makkelijker op te dweilen en omdat ze van rennen houden ligt er ook nog een groot stuk tapijt in de kamer en op de overloop. Buurvrouw heeft wel bepaalde voorkeursplekjes om te plassen en een extra wc of 2 helpt niet. 

 

Coco en Emma zijn uit elkaar want dat ging helaas niet samen. Dit heeft geen invloed op het plasgedrag van Buurvrouw, helaas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .