Spring naar bijdragen
Evee

Asielkonijntjes in "the spotlight"

Recommended Posts

2 uur geleden zei Evee:

Inderdaad, heel bijzonder! Ik vraag mij alleen af of zo een konijntje wel buiten kan leven? Komt er geen vocht / regen in de oren waar ze last van kan krijgen? 

Ik denk dat ze niet buiten kunnen leven. Ik heb wel eens een konijn met 1 oor op de website van een opvang zien staan en daar stond toen bij dat hij binnen moest wonen omdat er inderdaad vocht in het oor kon komen. 

Toch zit dit konijn aan de foto te zien buiten. Ik neem aan/hoop onder een volledige overkapping.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lienappelsien:

Ik denk dat ze niet buiten kunnen leven. Ik heb wel eens een konijn met 1 oor op de website van een opvang zien staan en daar stond toen bij dat hij binnen moest wonen omdat er inderdaad vocht in het oor kon komen. 

Toch zit dit konijn aan de foto te zien buiten. Ik neem aan/hoop onder een volledige overkapping.

Of even de benen strekken, dat het opvangverblijf kleiner is, en het konijn bij mooi weer in een ren de benen kan strekken buiten. Dat is natuurlijk wel vaker bij konijnenopvangen, omdat die toch relatief veel konijnen hebben zitten op een kleiner oppervlak (gelukkig alleen tijdelijk voor opvang!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohh deze! 😍 Wat een prachtig beestje! En wat een leuke karakteromschrijving 😉

Wie van de bunnybunchleden adopteert deze leuke vent zodat ik kan meegenieten op afstand van alle avonturen? 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat was dus het half-wildje dat wij zo graag mee hadden willen nemen. Maar daar dacht hij zelf anders over😅.

We liepen de opvang binnen om een rammetje te reserveren, en mijn vriend zag hem zitten en was meteen verliefd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei happy211:

Ja, dat was dus het half-wildje dat wij zo graag mee hadden willen nemen. Maar daar dacht hij zelf anders over😅.

We liepen de opvang binnen om een rammetje te reserveren, en mijn vriend zag hem zitten en was meteen verliefd.

Dat snap ik! Ik vind het echt een prachtig dier!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand nog plek voor een leuk koppel binnennijtjes, echt een soort duo-penotti stel 🙂

De dame heeft last van haar pootjes, daarom alleen binnen te plaatsen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-10-2019 at 10:32 zei Evee:

Iemand nog plek voor een leuk koppel binnennijtjes, echt een soort duo-penotti stel 🙂

De dame heeft last van haar pootjes, daarom alleen binnen te plaatsen:

Wat een enorm leuk koppel! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag dit bericht vanochtend bij Knijn en Ko, en wilde het graag delen omdat het rond deze tijd van het jaar best moeilijk kan zijn om een binnenkonijn uit de opvang te vinden.

@Evee het lukt me niet om het in re voegen zoals jij hierboven altijd doet.

https://www.facebook.com/1647808775478952/posts/2408584862734669/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De seniorensite van bunnybin is flink geupdate, een hoop nieuwe konijnen zag ik voorbij komen. Blijkbaar worden er op het moment veel oudjes afgestaan. Zoek je dus nog een oudere partner voor een ook ouder konijn, of zoek je een ouder konijnenkoppel? Dan moet je eens op de facebookpagina van bunnybin (niet te verwarren met deze site, dit is bunnyBUNCH, je moet dus op de facebook pagina van bunnyBIN zijn).

https://www.facebook.com/bunnybinseniorkonijnen/

Bijvoorbeeld dit koppel:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aww  "prikkeltje" 🥰 Wie heeft een forever home voor dit mannetje, met karakter 😉

Omschrijving pakt hij er niet bij zie ik, bij deze:

Citaat

Hallo, ik ben Prikkeltje. Ik ben in de opvang gekomen omdat ik rond liep in een woonwijk en een lieve mevrouw was zo aardig om mij naar de opvang te breng. De straat waar ik ben gevonden heette iets van doornstraat geloof ik. Vandaar dat ik Prikkeltje heet. Mijn leeftijd is dus onbekend. Ondertussen zit ik al sinds oktober in de opvang. Dat is best wel lang. Ik heb het hier niet zo naar mijn zin en daardoor kan ik wat brommen. Ik mocht ook eventjes in een pleeggezin wonen en daar bromde ik niet, dus ik hoop snel een leuk maatje te vinden en mijn forever home zodat ik me wat vrolijker voel. Kroelen vind ik een beetje raar, ik vind het veel stoerder om rond te rennen en de boel te verkennen. Ik ben erg nieuwsgierig. Zoek je dus nog een leuke actieve dame en heb je een lieve heer? Neem dan contact op via adoptie@knijnenko.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de Zeeuwse bunnybunchers die nog een konijn zoeken, er zitten er een aantal in dierenasiel Schouwen-Duiveland

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites