Spring naar bijdragen
Evee

Asielkonijntjes in "the spotlight"

Recommended Posts

Bij het dierenasiel in Zierikzee (zeeland) is er een flink nest jonge konijnen geboren, doordat een zwangere voedster was afgestaan. Daarnaast zitten er daar altijd wel enkele afstands- en gevonden konijntjes.

Op verzoek mag je er komen speed-daten met je eigen konijn, heb ik zelf ook met Charlie gedaan. Haar maatje Harold komt bij dit asiel vandaan. Rammetjes zijn er gecastreerd, en alle konijntjes zijn ingeent tegen myx en RHD/VHS-1 ( tegen RHD/VHS-2 moet je zelf dus nog de inenting halen!). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik plek had zou ik hem halen, zo mooi 😍  Wie in zeeland zoekt er nog een prachtig gecastreerd rammetje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En voor de grote konijnenliefhebbers, deze dame zit er ook!

Zou daarom ook een mooie combi zijn met de wildkleur ram, dan heb je een mini en maxi konijn in ongeveer dezelfde kleur 😉 Moet het natuurlijk wel klikken tussen die twee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze staan ook in de nieuwsbrief van deze maand, maar ik zal ze hier ook nog even plaatsen, dit koppel zit deze maand al 3 jaar!!! te wachten op een forever home, in een konijnenopvang. 

Ok, het zijn halve wildjes. Maar ze zijn benaderbaar. En super schattig om te zien!

http://www.lapina.nl/konijnenteradoptie.php?view=preview&category=3&image=332

Het is het koppel op de foto bij het facebookbericht over de nieuwsbrief:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sneu. Het zijn toch ook best mooie konijnen. 

Gelukkig zitten ze in de (lange) tussentijd wel samen te wachten. Maar je gunt ze natuurlijk een grote en for ever ren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎4‎-‎1‎-‎2019 at 13:25 zei Evee:

Toch zou ik dat in de toekomst best zien zitten, halfwildjes uit een opvang adopteren. Nu heb iker met twee koppels geen plek voor. Maar toch denk ik dat ik dat best aan zou durven. Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel van de wilde konijntjes daar in zit qua hoe ze tegen voedsel kunnen, gedrag enz. Ik weet dat het per individu best kan verschillen, maar toch. In de natuur mogen ze niet, in gevangenschap passen ze misschien toch ook niet helemaal, maar toch verdienen ze echt wel een plekje 🙂

Mijn broer werkte ooit op een golfbaan en zag op een gegeven moment een roofvogel "iets" laten vallen. Dat "iets" bleek een wild babykonijntje te zijn, die gewond was door de klauwen. Dus hij heeft hem thuisgebracht en het konijntje is met veel liefde en zorg opgekweekt. Daarna gewoon tam en hij liep ook in huis, was zelfs zindelijk. At ook gewoon wat onze tamme konijnen altijd aten aan fruit en groente enzo. Hij deed niets liever dan lekker op mijn moeder klimmen en lekker in haar nek zitten. Het beestje is uiteindelijk nog 8 geworden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Cynneke:

Mijn broer werkte ooit op een golfbaan en zag op een gegeven moment een roofvogel "iets" laten vallen. Dat "iets" bleek een wild babykonijntje te zijn, die gewond was door de klauwen. Dus hij heeft hem thuisgebracht en het konijntje is met veel liefde en zorg opgekweekt. Daarna gewoon tam en hij liep ook in huis, was zelfs zindelijk. At ook gewoon wat onze tamme konijnen altijd aten aan fruit en groente enzo. Hij deed niets liever dan lekker op mijn moeder klimmen en lekker in haar nek zitten. Het beestje is uiteindelijk nog 8 geworden.

Dat is alleen wel verboden bij wet. 100% wilde konijntjes mag je niet in huis houden, dat zijn wilde dieren. Die moet je dus altijd naar een wildopvang brengen voor de juiste zorg en zodat ze terug de natuur in kunnen. Hoe goed je bedoelingen ook zijn, dit mag dus niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Evee:

Dat is alleen wel verboden bij wet. 100% wilde konijntjes mag je niet in huis houden, dat zijn wilde dieren. Die moet je dus altijd naar een wildopvang brengen voor de juiste zorg en zodat ze terug de natuur in kunnen. Hoe goed je bedoelingen ook zijn, dit mag dus niet.

20 jaar geleden op een klein dorp......  We lapten alles op wat mensen vonden. We hadden op een gegeven moment een hele ren (verdeeld in secties) met kippen, duiven van alle soorten en maten, eksters, kauwen, merels en lijsters. Denk je dat we enig idee van een wildopvang hadden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Cynneke:

20 jaar geleden op een klein dorp......  We lapten alles op wat mensen vonden. We hadden op een gegeven moment een hele ren (verdeeld in secties) met kippen, duiven van alle soorten en maten, eksters, kauwen, merels en lijsters. Denk je dat we enig idee van een wildopvang hadden?

Nee, ik zeg niet dat het niet uit de beste bedoelingen gedaan is, maar het is bij wet verboden. Aangezien berichten van het forum soms goed in google naar voren komen vind ik het wel belangrijk dat dat er toch ook bij vermeld staat. Het is nu geen 20 jaar geleden meer, en nu heb je deze informatie wel. 

Door wilde dieren in gevangenschap te houden tast je de wilde populatie aan. Daarom staan er flinke boetes op het wild vangen van dieren, kijk maar naar sijsjes en puttertjes voor in volieres vroeger.  Bij wilde hazen en konijnen is dat misschien wat minder omdat die er over het algemeen in overvloed zijn, maar er is één lijn in getrokken: het mag niet. Alleen gediplomeerde wildopvangen hebben een vergunning voor het tijdelijk houden van wilde diersoorten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoekt er nog iemand een leuke konijnengroep?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een schatje. Hij heeft vliegtuigoren!

Ik heb helaas echt geen plaats voor nog meer konijnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahh waarom lees ik dit soort topics toch altijd weer... Liefst zou ik hem zo ophalen maar ja als ik daar altijd aan toe zou geven zou ik binnen no time 100 konijnen hebben vrees ik. Hopelijk vind Lucky snel een fijn plekje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil iemand nog de paashaas adopteren? haha

of mijn naamgenoot, dat kan ook (Evelien)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit fluffy duo zoekt nog een fijn huisje:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dierenasiel goes heeft op het moment ook enkele jonge konijntjes zitten:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij konijnenopvang Hazel zoekt een oorloos konijntje een nieuw huisje (was gedeeld via de senioren site, maar is geen senior konijn)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ondertussen zelfs een tam konijn geworden. Wat zijn dieren toch bijzonder 😘

Het is even wennen met zulke oren, maar verder een mooi konijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Lienappelsien:

En ondertussen zelfs een tam konijn geworden. Wat zijn dieren toch bijzonder 😘

Het is even wennen met zulke oren, maar verder een mooi konijn!

Inderdaad, heel bijzonder! Ik vraag mij alleen af of zo een konijntje wel buiten kan leven? Komt er geen vocht / regen in de oren waar ze last van kan krijgen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites