Ga naar inhoud

Wat voor speeltjes?

annaaxx
 Delen

Aanbevolen berichten

Altijd goed, een bal gemaakt van stro. Nog steeds leuk, een plastic bal met rammeltje om mee te gooien. Als het stevig genoeg is, kan je ook bij de Big Bazar van die ballen eigenlijk voor katten kopen. Gratis: Wc rolletjes met hooi er in. Nadeel: Ervoor zorgen dat ze niet het hele rolletje opeten.

Alles waar ze mee kunnen gooien en dingen die ze kunnen slopen vinden ze leuk. Komt er nog een 2e reus bij of? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn vlaamse reuzen had ik tunnels, de hele ren was een graafbak, verder wilgenballen en hooiballen. En eigenlijk alles waar ze mee konden gooien was ook prima ;)

Let vooral bij tunnels en huisjes er wel even op dat ze er door moeten passen. De meeste konijnenhuisjes zijn voor vlamen te klein, dan kom je uit in kattenhuizen of hondenhokjes. Qua tunnels zou ik voor minimaal 20cm diameter kiezen en niet kleiner dan dat. Voor voerbakken zou ik hondenvoerbakken kiezen, die hebben een fijner formaat en als je voor stenen bakken kiest zijn ze ook stevig/zwaar genoeg.

In onze webwinkel is bij speelgoed een "grote konijnen" categorie, daar zou je eens een kijkje kunnen nemen voor inspiratie: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/speelgoed/grote-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee mensen

ik heb gehoord dat knaagstenen niet goed zijn voor knaagdieren? 

Ik heb er een, en na dat gehoord te hebben heb ik hem ergens anders gelegd. Ik hoorde dat ze hier nierproblemen van kunnen krijgen? 

Als jullie zoiets ook hebben meegemaakt, of er wat over weten zou ik het graag horen

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagstenen zijn inderdaad niet goed voor de meeste knaagdieren, en zeker ook niet voor konijnen (konijnen zijn geen knaagdieren maar haasachtigen).  De tanden slijten er ook echt niet op af. Alleen chinchilla's horen een knaagsteen te hebben.

Konijnen krijgen er inderdaad een teveel aan calcium en andere mineralen door binnen, wat veel schade kan veroorzaken (nier- en blaasproblemen, gebitsproblemen). Direct in de prullenbak gooien dat ding!

In dit artikel staat uitleg over konijnenvoeding:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/voeding-van-een-konijn/

Het komt simpelweg neer op dit:

image.png

Heeeel veel hooi, een nette portie vers groenver (wel leren eten!), een kleine, afgemeten portie brokvoer en dan ook een kleine portie gezonde snacks. Onder die gezonde snacks vallen bijvoorbeeld kruiden, knaaghout, een klein beetje (gedroogd)fruit. Geen knaagstenen, yoghurtdrops en ook zeker geen brood!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ook geen brood Eevee, dat heb ik nog nooit ergens gelezen..?

Op 19-5-2018 at 17:07 zei Evee:

Knaagstenen zijn inderdaad niet goed voor de meeste knaagdieren, en zeker ook niet voor konijnen (konijnen zijn geen knaagdieren maar haasachtigen).  De tanden slijten er ook echt niet op af. Alleen chinchilla's horen een knaagsteen te hebben.

Konijnen krijgen er inderdaad een teveel aan calcium en andere mineralen door binnen, wat veel schade kan veroorzaken (nier- en blaasproblemen, gebitsproblemen). Direct in de prullenbak gooien dat ding!

In dit artikel staat uitleg over konijnenvoeding:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/voeding-van-een-konijn/

Het komt simpelweg neer op dit:

image.png

Heeeel veel hooi, een nette portie vers groenver (wel leren eten!), een kleine, afgemeten portie brokvoer en dan ook een kleine portie gezonde snacks. Onder die gezonde snacks vallen bijvoorbeeld kruiden, knaaghout, een klein beetje (gedroogd)fruit. Geen knaagstenen, yoghurtdrops en ook zeker geen brood!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee! Wat bij mij werkt is gewoon een lege pringles bus! Die van chips. Mijn konijn pakt hem dan en zet hem recht op en daarna gooit ie hem weer om! Mijn konijn vind dat erg leuk, je kan ook zo’n bus dan vullen met hooi (niet de deksel er op dus) of gewoon brokjes of iets in doen zodat het lekker rammelt! Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-5-2018 at 19:54 zei RUUDV:

Waarom ook geen brood Eevee, dat heb ik nog nooit ergens gelezen..?

Brood bestaat uit granen. Granen zijn niet goed voor de darmen van konijnen.  Dingen als brood en crackers en dat soort mensenvoedsel kan chronische diarree veroorzaken bij konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze een kattentunnel (zo'n "stijve" die dus niet inklapt), wilgenballen, kattenballetjes, hooi in kokertjes, handdoeken en een kartonnendoos gevuld met krantenpapier. Alles wordt rondgegooid en rondgesleurd, dus ik denk wel dat ze dat leuk vinden. (Enkel de handdoek, die dient duidelijk om op te liggen. ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook zo'n bal met een belletje erin, lege keukenrollen, een soort mandje van riet dat ze ook op kunnen eten, en mijn vriend heeft een tunnel gemaakt van verschillende dozen, met op verschillende plekken gaten erin. Ook heb ik net zo'n brainspel gekocht op de website van Bunnybunch, ben daar erg benieuwd naar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .