Ga naar inhoud

Kosten vaccineren


Juleke1997

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Nog niet zo lang geleden ben ik verhuisd en dus ook veranderd van dierenarts. Vandaag heb ik mijn twee konijnen laten vaccineren voor Myxomatose, RHD1 en RHD2. Ik schrok nogal van de kosten die onze nieuwe dierenarts in rekening bracht... 170 euro. Dit was in mijn vorige woonplaats wel heel anders. Wat betalen jullie voor de jaarlijkse vaccinaties voor je konijn(en)? 

 

Groetjes Julie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten verklaarde de dierenkliniek als volgt: 

 

- Consult konijn 1 = €37,10

- Consult konijn 2 = €23,55 (tweede dier krijgt korting op het consult)

- Vaccin Myxo-RHD = €23,70 per konijn

- Vaccin RHD2 = €31,00 per konijn

 

Ligt het aan mij of is dit nogal duur vergeleken met andere klinieken..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij onze dierenarts is er altijd in maart/april een speciaal konijnenvaccinatiespreekuur. De kosten voor het inenten van twee konijnen tegen myx, rhd1 en rhd2 waren ongeveer 70 euro. Rhd2 is goedkoper tijdens zo'n n spreekuur, omdat dan achter elkaar konijnen worden ingeënt uit hetzelfde flesje. Dat spul is maar heel kort houdbaar. Ga je op een ander moment, dan moet je in feite voor het hele flesje betalen, ook al worden er maar een paar vaccinaties uit gehaald.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal ongeveer 60 euro per konijn voor alles. Dan is het wel de rhd2 die een jaar werkzaam is, de rhd die na een half jaar herhaald moet kan ook, die is goedkoper. Maar ik ben dit jaar wel om naar 1x per jaar voor de Rhd.

En dan 1x consult.  Dat is geloof ik iets van 30 euro.

 

In totaal voor 4 konijnen dus ongeveer 270 euro. 

 

Inderdaad, net zo iets als wanneer je met je hond of katten voor inentingen gaat. Ik zeg ook altijd: als je het goed doet is een konijn net zo duur in onderhoud als een hond of kat. Jammer dat ze het imago hebben goedkoop te zijn, want dat is het helaas niet. Als je dit al duur vind, wacht dan maar tot je een ziek konijn hebt en operatie en/of opname nodig is. Dat tikt ook aan! 

 

Je kan soms wel voordeliger uit zijn op entdagen van konijnenopvangen. Daar is ook een topic over. Voor inentingen kun je dat natuurlijk ook prima kiezen. Scheelt wel iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Evee:

Ik betaal ongeveer 60 euro per konijn voor alles. Dan is het wel de rhd2 die een jaar werkzaam is, de rhd die na een half jaar herhaald moet kan ook, die is goedkoper. Maar ik ben dit jaar wel om naar 1x per jaar voor de Rhd.

En dan 1x consult.  Dat is geloof ik iets van 30 euro.

 

In totaal voor 4 konijnen dus ongeveer 270 euro. 

 

Inderdaad, net zo iets als wanneer je met je hond of katten voor inentingen gaat. Ik zeg ook altijd: als je het goed doet is een konijn net zo duur in onderhoud als een hond of kat. Jammer dat ze het imago hebben goedkoop te zijn, want dat is het helaas niet. Als je dit al duur vind, wacht dan maar tot je een ziek konijn hebt en operatie en/of opname nodig is. Dat tikt ook aan! 

 

Je kan soms wel voordeliger uit zijn op entdagen van konijnenopvangen. Daar is ook een topic over. Voor inentingen kun je dat natuurlijk ook prima kiezen. Scheelt wel iets.

 

Inmiddels is er een nieuwe bijsluiter van de eravac (de halfjaarlijkse inenting) waarin aangegeven staat dat het negen maanden werkt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb €115 betaald voor 3 konijnen. Er zit wel veel verschil tussen de tarieven zo te zien. Ik vind €170 voor 2 konijnen dus wel veel. Maar als het een goede dierenarts is en de konijnen worden goed gecheckt zou ik het er wel voor betalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal 40 euro per konijn voor myxo, rhd1 en rhd2, en dat is inclusief consult.

Dus ik betaal voor de inentingen 160 euro per jaar. Want ze worden bij mij geënt met de enting die een jaar geldig is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .