Ga naar inhoud

E. Cuniculi


lianne

Aanbevolen berichten

Hoi BB-ers! 

 

Gisterochtend met Aafje naar de dierenarts geweest: 3 dagen geleden viel ze plots om en gisteren kon ze zich moeilijk voortbewegen door een gedeeltelijke achterhandverlamming. Het eene moment hupt ze normaal, het andere moment werken haar achterpoten 'even' niet en sleept ze zich voort. Voorlopige werkdiagnose is E.C. Ze eet nog prima, drinkt goed, is verder levendig en op haar Aaf's altijd op zoek naar aandacht van Midas of van ons. Het hok hebben we wat aangepast, eten en drinken op beide verdiepingen want ze laat zich er niet van weerhouden om naar haar favoriete plekjes in haar hok en ren te gaan. 

Gisteren zijn we gestart met pijnstilling en panacur. Vanwege de achterhandverlamming ook no-myasis spray, want de kont -die normaal al niet zo schoon is door dysbacteriose met gevolg regelmatig plakpoep - is nou niet echt fris te noemen, ondanks het dagelijks schoonmaken door mij.

 

Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen die konijnen met e.c. hebben gehad, hoe snel zagen jullie verbetering in de symptomen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook EC. Had het diertje maandags uit de opvang gehaald en zag woensdag al lichte symptomen als wankelheid en ben  het weekend daar op met fenbendrops gestart.

Toen begon hij al licht te tollen als je hem oppakte.

 

Mijn Konijn heeft inmiddels 3 weken behandeling achter de rug en na 2 weken begon ik echt verbetering te zien, Tolde hij niet meer en ook zijn kopje lijkt iedere dag een beetje minder scheef. Heb geluk gehad dat ik er snel bij was, maar ik heb goede hoop dat het goed gaat komen.

 

Veel suc6 met je konijn. Het is een intensieve behandeling en mijn konijnen hebben echt een hekel aan de fenbendrops 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval positief dat ze nog zo goed eet. :) Mijn voedster heeft helaas ook EC en ik ben inmiddels 2,5 week bezig maar zie nog niet zoveel verbetering behalve dat ze gelukkig na de eerste dagen weer goed ging eten. Even afwachten dus.

 

Mijn konijn kreeg wel de eerste drie dagen bij de dierenarts Dexamethason en Vitamine B injecties naast de Fenbendrops(behandeling zoals Dierenkliniek Wilhelminapark deze beschrijft http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html).

 

Sterkte met Aaf ik hoop dat je snel verbetering ziet. Krijgt Midas ook preventief Fenbendrops?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/7/2018 at 07:39 zei Momoxx:

In ieder geval positief dat ze nog zo goed eet. :) Mijn voedster heeft helaas ook EC en ik ben inmiddels 2,5 week bezig maar zie nog niet zoveel verbetering behalve dat ze gelukkig na de eerste dagen weer goed ging eten. Even afwachten dus.

 

Mijn konijn kreeg wel de eerste drie dagen bij de dierenarts Dexamethason en Vitamine B injecties naast de Fenbendrops(behandeling zoals Dierenkliniek Wilhelminapark deze beschrijft http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html).

 

Sterkte met Aaf ik hoop dat je snel verbetering ziet. Krijgt Midas ook preventief Fenbendrops?

 

Ja, de dierenarts vond haar ook een taaie ouwe :). Gisteren had ik het idee dat het beter leek te gaan, nu net ging het iig wat minder goed. Maar dat kan natuurlijk ook een momentopname zijn geweest. 

 

Nee, Midas krijgt niks. Dat zouden mijn vingers niet overleven. Aafje is gelukkig een ander verhaal, die vind echt teveel goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat
  •  

Mijn Joey ging de eerste week alleen maar achteruit  maar na ruim tweee weken ging het langzaam weer beter. Inmiddels ben ik ruim zes weken bezig met fenbendrops/panacur en is hij bijna weer normaal. Nog een klein beetje scheef en wat onbeholpen maar over het algemeen weer levendig en hongerig en vrolijk. Heel fijn. 

Veel sterkte, hopelijk knapt Aafje ook weer op! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .