Ga naar inhoud

Plassen in nachthok


Newby1981

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een vraagje; Binky en Monky zijn redelijk zindelijk en plassen deden ze eigenlijk uitsluitend op hun toilet. Ik heb een toilet in hun hok staan op de grond en een toilet in de ren. Hun nachthok is boven in het hok. Plassen deden ze hier nooit, ik vond alleen soms enkele keuteltjes. Maar nu plast Binky (ik vermoed dat het Binky is) telkens in een hoek in het nachthok. Ik dacht dan zet ik hier ook een hoektoilet neer maar hier is Monky het weer niet mee eens. Zodra zij nog maar ziet dat die bak er weer staat gaat ze er mee slepen en als ik pech heb ligt de hele bak op z'n kant waardoor de hele inhoud door het nachthok ligt.

Ik vraag me af waarom Binky opeens daar plast en of ik hier wat tegen kan doen? Ik vermoed zelf dat ze te lui is om naar beneden te gaan om te plassen en te keutelen?

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het eerder te maken heeft met territorium dan met lui zijn.

 

Je zou van de zomer de bodembedekking in het nachthok weg kunnen laten (als het echt zomer is pas hoor, niet nu, het kan nu nog best koud zijn 's nachts). Vaak helpt dat wel met de zindelijkheid.

 

In dit artikel staan verder veel tips over zindelijkheid: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-zindelijk-maken/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-5-2018 at 10:02 zei Newby1981:

Hoi, ik heb een vraagje; Binky en Monky zijn redelijk zindelijk en plassen deden ze eigenlijk uitsluitend op hun toilet. Ik heb een toilet in hun hok staan op de grond en een toilet in de ren. Hun nachthok is boven in het hok. Plassen deden ze hier nooit, ik vond alleen soms enkele keuteltjes. Maar nu plast Binky (ik vermoed dat het Binky is) telkens in een hoek in het nachthok. Ik dacht dan zet ik hier ook een hoektoilet neer maar hier is Monky het weer niet mee eens. Zodra zij nog maar ziet dat die bak er weer staat gaat ze er mee slepen en als ik pech heb ligt de hele bak op z'n kant waardoor de hele inhoud door het nachthok ligt.

Ik vraag me af waarom Binky opeens daar plast en of ik hier wat tegen kan doen? Ik vermoed zelf dat ze te lui is om naar beneden te gaan om te plassen en te keutelen?

Iemand tips?

Dit is echt precies hetzelfde wat er bij mij gebeurde vorige week :'D er ligt meestal hooi in het nachthok en mijn voedster had dit ook als plek gekozen om te plassen nu ze ziek is. Ko was het ook absoluut niet eens met het extra hoektoiletje daar en gooide hem iedere ochtend om. Bij mij is ze gestopt met het plassen in het nachthok na een grondige schoonmaak met schoonmaakazijn. Ze doet het nu in de lade beneden, maar oke dat is makkelijker schoonmaken ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook grondig schoon gemaakt met schoonmaakazijn maar helaas. Heb toch maar weer het toilet boven gezet in de hoop dat Monky het niet omgooit. Tot nu toe is het toilet verschoven maar het staat nog recht. Het is zo smerig als ze in het hok plassen want ze plast over de lade heen waardoor het via het hout naar beneden loopt. Zie het niet echt zitten om dat hele hok iedere dag schoon te maken. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-5-2018 at 07:17 zei Newby1981:

Ik heb het ook grondig schoon gemaakt met schoonmaakazijn maar helaas. Heb toch maar weer het toilet boven gezet in de hoop dat Monky het niet omgooit. Tot nu toe is het toilet verschoven maar het staat nog recht. Het is zo smerig als ze in het hok plassen want ze plast over de lade heen waardoor het via het hout naar beneden loopt. Zie het niet echt zitten om dat hele hok iedere dag schoon te maken. :(

Heeft het gewerkt? Inderdaad vervelend want het trek echt in het hout. Bij ons liep ook precies overal tussendoor en dan op het laminaat. Het was na twee weken opeens weer over dat ze daar plaste, dus ik duim dat dat bij jou ook het geval is ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het toilet staat nog overeind maar uiteraard niet in de hoek waar die hoort maar in het midden van het nachthok waardoor ze nu heel weinig plek hebben om te liggen:'D Er wordt iig in gekeuteld en geplast zag ik al is het niet veel. Zolang ze niet in het nachthok zelf plassen vind ik alles goed.

Gelukkig was het bij jou tijdelijk, ik hoop bij mij ook!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .