Ga naar inhoud

Eerste keer echt gespeeld met Luna

GawainBS
 Delen

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...

Mijn Luna speelt bijna iedere dag tevreden knorrend met een hele grote witte plastic bal, het heet geloof ik een fitnessbal heel lichte bal van ruim een halve meter doorsnee, ze kan 'm op haar achteroten net met haar voorpoten half bovenop achteruithopsen.  Extra leuk is dat de bal niet goed rond is, dus die komt soms een stuk terugrollen, of opzij.  Soms vindt ze het leuk samen te spelen, dat ik hem van richting verander terwijl ze'm vooruit aan het rollen is met haar neus, of een zet geef zodat ze erachteraan gaat, soms kijkt ze me dan verwijtend verstoord aan van 'waar bemoeijij je mee?!?' en stopt beledigt spelen.  Soms als ik het weer goed maak met wat wasbeweginkjes of een paar aaien enzo wil ze alsnog samen spelen, soms ook niet en wacht ze tot ik weer met iets anders bezig ben om zelf verder te spelen, dan stoor ik haar natuurlijk verder niet.  Soms komt ze dan demonstratief met de bal naar me toe rollen en kijkt me verwachtingsvol aan, evt na een bump met haar neus tegen m'n enkel als ik het niet door heb.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geleerd van Saturnus, het konijn dat bij me woonde voordat Luna kwam: die was gedumpt op de kinderboerderij waar ik voor konijnen zorg, zat op een dag plots naast de verblijven in een draagkooitje, bang en heel vies.  Een oude Dame, ze kwam bij mij wonen want op de boerderij was geen plaats. Ze was onvoorstelbaar lief, en had veel zorg nodig: plakpoep, ze was veel te dik, dus iedere dag haar achterste wassen, wat ze al heel snel heerlijk vond, zo in de wasbak met warm water en veel aandacht.

Maar goed, ik zocht op internet meer informatie over die plakpoep, en kwam zijdelings bij 'speelgoed voor je konijn' of zoiets, en las daar dat konijnen een bal soms leuk vinden.   Toen realiseerde ik me dat er in dat draagkooitje ook een minivoetbal zat, dus ik pakte die en legde die bij haar in de buurt.  Ze rende erop af en omhelsde het als een lang verloren vriend, nou ja, omhelsde, ik bedoel dat ze eroverheen ging zitten, achterpoten op de grond en voorpootjes net een stukje boven de grond (een idee van de grootte, zo'n 15-20 cm), en keek me dolgelukkig aan.  Na een tijdje zo zitten ging ze eraf, en begon met haar neus dat balletje onvoorstelbaar behendig door de hele kamer te rollen, ik wist niet wat ik zag!! Ze was helemaal gek op dat balletje, en ermee spelen, samen en alleen.  Ik ging natuurlijk ook andere ballen proberen, maar dat balletje bleef favoriet.

Een paar dagen voor ze stierf (ze was stokoud, kreeg plots een hersenbloeding) vond ik die grote witte bal, die vond ze helemaal fantastisch.  Toen Luna een tijdje later bij me kwam wonen probeerde ik haar eerst in het kleine balletje te interesseren.  Tot de dag van vandaag vind ze daar niks aan.  maar de grote witte bal had ze binnen een dag door.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

O dit herinnert mij aan mijn oude konijntje die ik had als kind! Die was ook helemaal gek op haar bal, er achteraan rennen, sturen met haar neusje, heel handig en lenig. Ze speelde wel totaal niet met mij, maar het was leuk om naar te kijken. Dat ik die herinnering kwijt was joh :). Ik ga ook een bal voor mijn konijnen halen, ben benieuwd hoe zij erop reageren. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem het altijd 'neusbal'!  Bij Luna is het echter ook vaak, als die grote bal dus in een hoek is klemgeraakt, 'hopsbal' zoals ik al beschreef.  Saturnus was net iets slimmer, die duwde 'm met 'r neus van opzij/achter uit de hoek, een stuk eenvoudiger dan Luna's techniek.  maar ja, dat vereist nét een stukje meer ruimtelijk inzicht dat Luna, bepaald niet de domste, toch net niet heeft blijkbaar.  Of misschien vindt ze dat hopsen gewoon leuk kun je denken, dat is ook zo, maar ik zie steeds weer aan hoe ze speelt dat 'erachter' gewoon niet bestaat in haar walnootje...

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .