Ga naar inhoud

Vaccineren met warm weer


Marjoleink

Aanbevolen berichten

Ik heb morgen een afspraak bij de dierenarts om 2 van mijn konijnen te laten vaccineren. Er is voor morgen 28 graden voorspeld. Is het dan wel een goed idee om ze te laten vaccineren? De afspraak is om half 5 en het is nog geen 5 minuten met de auto.

Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat nog wel hoor. Het is wel warm en stressig, maar nog niet extreem.

 

Laat ze niet te lang in de auto en zet ze niet in de zon. Logisch nadenken en de meest koele opties kiezen. Dan zou t goed moeten komen. 

 

Ik weet niet of je een coolpad of coolpod hebt toevallig? Die gaan niet zoals een icepod in de vriezer, maar koelen als je konijn er op zit. Die zou je als je er een hebt in de reismand kunnen leggen. Icepods vind ik daar vaak te koud voor, in een reismand kunnen ze niet kiezen om er wel of niet op te gaan liggen. Coolpads en coolpods ( van snugglesafe) zijn daar wel handig voor.  

Maar mocht je die niet hebben komt het vast ook wel goed hoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oh wat een boefjes ;) De coolpod is hard, net als een icepod en snugglesafe, die is dus minder sloopbaar dan de coolpad. Maar goed, daar heb je nu niets aan. Zonder komt het ook wel goed hoor! Inderdaad, auto in de schaduw, raampjes en/of deuren even van te voren open zetten zodat de warmste lucht er uit gaat voor je in stapt met de konijnen. In de schaduw parkeren. Niet de konijnen alvast in de auto zetten terwijl je nog moet afrekenen, maar ze in de schaduw of wachtkamer houden tot je zelf ook in stapt. Even logisch nadenken, dan komt het echt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat ging best goed. Twee konijnen gearresteerd en in 1 mand gestopt. Opeens begint die mand te schudden, bleek dat ze elkaar te lijf gingen. Dus snel eentje overgeheveld in een andere mand. Toen moest mijn zoontje mee om te helpen dragen, dus die liep boos de deur uit. 

Maar goed, inmiddels is Beany weer een beetje ontspannen (ze kwijlde van de stress), en zit Tara te mokken in het nachthok. En ik zit uitgeput op de bank:p

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .