Spring naar bijdragen

Recommended Posts

hoi,

ik heb een super lief konijntje alleen vraag ik me wel iets af namelijk hoe kan mijn konijntje wit met zwart-bruine vlekjes zijn terwijl de vader een bonte hangoor is en de moeder een zilvervos (nog best groot) btw zijn broertje is een angora  mijn vraag: hoe kan dit

99036B1C-3C72-47DD-8FDA-F724398B0F18.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Simpel, oortjes zijn van mamma, vlekjes van pappa. Je zegt dat mamma een vos is, dus broertje heeft mamma's harige genen die bij hem anders tot uiting komen in combinatie met pappa's genen. Allemaal vuilnisbakkinders dus.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Piku:

Simpel, oortjes zijn van mamma, vlekjes van pappa. Je zegt dat mamma een vos is, dus broertje heeft mamma's harige genen die bij hem anders tot uiting komen in combinatie met pappa's genen. Allemaal vuilnisbakkinders dus.

Haha, en de vuilnisbakkies zijn het leuks! (l)

Leuk beestje hoor mylifeasbambithebunny_! Het is inderdaad net welke genen ze meepakt. Het kan zelfs nog van een opa of oma komen. 

Een zusje van mijn nijntjes heeft pas een nestje gehad en heeft er 3 albino's tussen zitten. De vader van haar moeder was albino. Het kan dus ook 2 geslachten overslaan! :)

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat zijn de meeste konijnen hoor dus niks om je voor te schamen. :p Vuilnisbakjes zijn regelmatig zelfs gezonder dan de rasnijnen, want rasnijnen zijn vaak zo ver door gefokt dat ze gekke gezondheidsklachten krijgen (dit zie je bij veel dieren rassen trouwens).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .