Spring naar bijdragen
annemarie&iris

lotharinger

Recommended Posts

1 uur geleden zei Mississippi:

Ik heb vorige week mijn pleegkonijn van een week of 12 naar de opvang gebracht. Er was daar zelfs een pleegzusje van dezelfde leeftijd voor haar die ook weer een broertje had. Dus ze zijn er zeker wel. Het is alleen een kwestie van goed zoeken en een beetje geduld hebben. Wat dat betreft is dit denk ik (helaas...) wel een gunstige tijd van het jaar, de paaskonijntjes worden straks weer gedumpt en de tijd van de oepsnestjes en vakanties komt er ook weer aan.

ja dat is vaak zo kijk maar naar op het nieuws met al die honden zo erg, bedankt ik ga Google.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zitten wel jonge konijnen in de opvang, maar ik plaats bijvoorbeeld geen jonge konijnen. En dat heeft alles met de simpele reden te maken, dat jonge konijnen nog niet weten wat voor karakter die ontwikkelen en niet weten of het onderling goed blijft gaan. We zetten ze dan ook nooit op de website (we hebben bijv. vier jonge Franse hangoren van 2 maanden, maar die komen er voorlopig niet op) We herplaatsen konijnen dus pas vanaf 5 a 6 maanden. Daarnaast hebben konijnen niks met een leeftijd verschil en zegt een leeftijd verschil van 2 jaar niks, konijnen gaan echt nooit te gelijk en Lotharingers worden toch vaak al een stuk minder oud dan de rassen die wat kleiner dan hun zijn. Kortom ik zou gewoon geduld hebben, eerst meneer laten castreren als die oud genoeg is en dan zelf zijn vriendinnetje laten uitkiezen bij voorkeur bij een opvang, want bommetje vol zitten wij. Het zou vervelender zijn als je over een aantal maanden komt met twee konijnen die knokken en dat je dan wel aanklopt bij een opvang.

Konijnenopvang Maaike zit inderdaad in de buurt: http://www.konijnenopvangmaaike.nl/

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .