Ga naar inhoud

Glaucoom?


Erik123

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik maak mij een beetje zorgen om mijn konijn.. 

Hij heeft een blauwe waas in zijn ogen..

Toen ik ging googlen schrok ik eigenlijk van wat die zou kunnen betekenen. 

Ook staan zijn ogen redelijk bol maar ik vraag mij af of dit niet normaal is voor konijnen (ze zien tenslotte 320 graden ofzo)..

 

Daarnaast zouden konijnen hier erg veel pijn van hebben al zouden ze het niet tonen, nu is Simba enorm tam en totaal niet bang voor vreemden e.d. (wat je wel zou verwachten als die mogelijk deels blind is/word).

Daarnaast is hij altijd vol energie, vreugdesprongen en achterlijk rondrennen over het tapijt, bank op/af/rondje/op/af enz enz..

Sta ik op het tapijt zoekt hij me altijd op en loopt nooit ergens tegenaan terwijl we net zijn verhuisd met nieuw interieur (indeling kan die niet blind lopen op geheugen).

 

Nu heb ik (met moeite want hij rent altijd weg) een paar foto's kunnen maken van zijn ogen.. Zouden jullie mee kunnen oordelen of dit mogelijk wel of niet oké is bij een hollandertje? 

Zover ik weet heb die dit al sinds ik hem kocht trouwens, lijkt ook niet dat het erger is geworden.

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

 

Groetjes, 

Erik 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt op de foto gewoon normaal. Het ziet er verder ook gewoon mooi rond, onbeschadigd en netjes uit. Een waas zie ik op de foto's niet echt terug? 

Maar als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon binnen kort eventjes langs de dierenarts gaan. Op een foto kan het vertekenen, een dierenarts kan het beter beoordelen dan wij via een foto op een forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .