Ga naar inhoud

Naar de dierenarts?


Newby1981

Aanbevolen berichten

Sinds vanmorgen is Binky niet zichzelf. Er zit niet zo veel leven in als normaal en zij wilt nu ook niet meer echt eten sinds daarnet. Ik heb haar nu even apart gezet om te kijken of ze wel keuteltjes heeft en hoe deze eruit zien maar ik heb nog geen keuteltjes gezien (sinds een klein uurtje) Zit nu heel erg te twijfelen of ik vandaag de dierenarts zal bellen of tot morgen wacht. Volgens m’n man stel ik me altijd nogal snel aan dus ik weet even niet zo goed wat ik moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zojuist terug van de dierenarts. Ze was gelukkig nog niet heel erg ziek, haar buik voelde verder goed aan en ze had geen koorts. Ze zag niet echt haakjes op de kiezen (maar dit zou ze pas goed kunnen zien als ze onder narcose is) maar wel dat de tandjes ongelijk groeide en dit zou het probleem kunnen zijn. (Het viel me wel op dat ze de laatste tijd iets langzamer at dan normaal) Ze heeft nu een prikje tegen eventuele pijn gehad en ik moet een afspraak maken om de tandjes te laten vijlen. Nu hopen dat ze straks wat gaat eten anders moet ik beginnen met dwang voeren. (en ik heb nog trauma's aan de laatste keer) 

 

Ze zit nu zielig in een hoekje in de ren in de garage maar waarschijnlijk (hopelijk) nog van de schrik en stress. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef haar een beetje tijd om bij te komen en te wennen aan haar (tijdelijke) nieuwe plekje en wat vaak helpt zijn een paar dingen uit het verblijf zelf (speelgoed, voerbak of een kleedje waar ze graag op ligt..) in de nieuwe ruimte plaatsen. Sneu hè als ze zich niet lekker voelen:(. Geef haar dingen die ze heel lekker vind en natuurlijk hooi in overvloed. Hopelijk is ze snel weer haarzelf. Wat je kan doen is een klein beetje dwangvoer aanmaken en in een bakje neerzetten. Dan kun je kijken of ze het zo op eet.. bij die van mij lukt het niet met een spuit, maar op deze manier gaat het prima. Beterschap met je meisje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, helaas gaat het niet zo goed met Binky. Ze wilt absoluut niet eten. Heb gisteravond 2x dwangvoeding gegeven en nu net een beetje (ik moest het alleen doen en dat was een ramp) Ze zit weer in haar hoekje stilletjes. Ik ga straks om 8 uur direct de dierenarts bellen. De ren is trouwens opzich wel bekend want tijdens de kou heeft ze daar een klein weekje in gezeten en er liggen bekende spulletjes in. Pfff, ik vind dit zo vreselijk, ben liever zelf ziek dan dat 1 van m’n diertjes ziek is. :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld en om half 11 gaat mijn man met Binky naar de dierenarts. Ik weet niet of ze nu buikpijn heeft maar gisteren vertoonde ze geen tekenen van pijn en voelde haar buikje goed aan maar het is altijd lastig met dieren, konden ze het maar vertellen tegen ons waar ze precies last van hebben.

Ze heeft hele kleine keuteltjes dus dat is niet goed maar wel logisch dat ze kleiner worden als ze weinig tot niets eet. Het is even afwachten hoe het straks bij de DA gaat maar de kans bestaat dat ze daar een dagje blijft en dat hun om de 2 uur dwangvoeding geven. (dat hebben ze ook gedaan toen ze gesteriliseerd was omdat het mij niet lukte)

Ik hoop dat het snel beter gaat want over 2 weken ga ik ook nog eens met vakantie dus zit er extra mee in m'n maag. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man belde net en Binky zat vrolijk hooi te eten en wou ook groenten en snoepjes. Ik heb dus toch de DA even afgebeld (anders vind ik het ook zonde voor haar want ze is helemaal in paniek als ze in het mandje moet en "op reis") en we kijken het nog even aan een paar uurtjes. Mocht ik toch twijfelen kan ik vanavond langs komen. Maar hopen dat het niet nodig is en dat ze goed gaat eten. Ze moet sowieso woensdag aan haar gebit geholpen worden dus dat vind ik ook wel weer erg spannend aangezien ze dan ook onder narcose moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas toch te vroeg gejuicht want het loopt toch nog niet over. Ze heeft gelukkig wel een klein beetje groenten en kruiden op maar biks wilt ze niet. Af en toe eet ze een hooisprietje. Ik heb daarnet weer de DA gebeld en i.p.v. woensdag wordt ze morgen geopereerd aan haar gebit. Nu hopen dat dit ook de oorzaak is van het niet / slecht eten. Ik heb haar daarnet Infacol gegeven (op advies van de DA omdat de kans op gas groter wordt bij slecht eten) en vanavond nog een keer dwangvoeding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

11 minuten geleden zei Newby1981:

Helaas toch te vroeg gejuicht want het loopt toch nog niet over. Ze heeft gelukkig wel een klein beetje groenten en kruiden op maar biks wilt ze niet. Af en toe eet ze een hooisprietje. Ik heb daarnet weer de DA gebeld en i.p.v. woensdag wordt ze morgen geopereerd aan haar gebit. Nu hopen dat dit ook de oorzaak is van het niet / slecht eten. Ik heb haar daarnet Infacol gegeven (op advies van de DA omdat de kans op gas groter wordt bij slecht eten) en vanavond nog een keer dwangvoeding. *

* doe je goed! Ik hoop echt voor jullie dat het probleem bij de kaakjes ligt.. mijn meisje eet ook al een paar weken slechter maar sinds gister beginnen we weer van voor af aan:ziek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei BaasjevanBakkes:

 

* doe je goed! Ik hoop echt voor jullie dat het probleem bij de kaakjes ligt.. mijn meisje eet ook al een paar weken slechter maar sinds gister beginnen we weer van voor af aan:ziek:

Of ik het zo goed doe weet ik niet want van de dwangvoeding beland meer op de handdoek dan in haar mondje/buikje :( Ben echt een enorme kluns wat dat betreft. Wat vervelend dat je konijntje slecht eet, zeker als je niet weet hoe het komt. Kun je je echt zo machteloos voelen hè :'( Sterkte met je konijntje, ik hoop dat ze weer snel goed gaat eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip!

 

De dierenarts belde net dat ze klaar zijn maar ze vond het toch nogal meevallen met de tandjes. Ze heeft ze wat bijgevijld maar ze kon zich niet echt voorstellen dat het niet willen eten hierdoor komt. Ze gingen wel een voedingszonde aanleggen om haar wat aan te laten sterken. (en ze was toch nog onder narcose) Waarschijnlijk moet ze daar een nachtje blijven.

Zit niet alleen met Binky in m'n maag nu maar ook met Monky, die zit nu alleen en mist z'n maatje vast wel? Of zou dit voor een paar daagjes meevallen? Ik zou zeggen, ik haal ze in huis zodat ze wat gezelschap heeft van ons maar dat kan ook weer niet ivm de wintervacht 8) 

Ik snap gewoon niet waarom m'n kleine vreetzakje opeens niet meer wilt eten... (als het inderdaad toch niet aan het gebit ligt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen weigeren al te eten als er nog maar een milimeter uitsteekt aan de tandjes.

 

Voor een paar daagjes alleen zitten is meestal wel te doen hoor :) Geef hem lekker wat te doen, dan zal hij zich niet snel alleen voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je gelijk hebt Evee en dat het toch door de tandjes komt! Ik zie al weer rampvisioenen voor me met allerlei onderzoeken en in het slechtste geval Monky die alleen achter blijft (sorry, ik ga altijd van het ergste uit, slechte eigenschap :( )

Ik ga Monky wat extra gezelschap houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Newby1981 je kunt ook nog even een röntgenfoto laten maken om inderdaad kieswortelproblemen of blaasproblemen uit te sluiten. Zojuist vernomen dat mijn meisje het niet gehaald heeft. Wat echter wel bleek is dat zij een vernauwing had in haar darmkanaal net voor de bekken. Hierdoor ontstond iedere keer weer een ophoping en dit begon pijn te doen. Minder eten, minder keutels.. houd het goed in de gaten, anders zou je hier ook nog eens na kunnen laten kijken. Heel veel beterschap. 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .