Spring naar bijdragen
Newby1981

Verandering vachtkleur

Recommended Posts

Mijn konijn Monky is wit van kleur met donkergrijze oren en lichtgrijze vlekken naast z’n neus. In vrij korte tijd (paar weken?) zijn die lichtgrijze vlekken bijna zwart geworden. Was zomaar benieuwd of dit vaker voorkomt en of jullie er mee bekend zijn? (Ze is nu 14 maanden)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het een binnenkonijn? Misschien is hij dan aan het verharen, dan wil de vachtkleur wel eens iets anders worden. Buitenkonijnen verharen nu nog niet, als het goed is. Een konijn dat ik vroeger had was in de zomer bruin en in de winter meer grijs. Een konijn dat ik nu heb heeft in de zomer een bruine kuif op haar kopje en in de winter zowat blonde manen rondom haar kop. Dus andere kleur en veel meer lange haren. Ik vind dat wel grappig! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hollander mix konijn veranderd ook van kleur. In de winter heeft ze donkerbruine vlekken en in de zomer lichtbruine. Ik heb het gevoel alsof het een Hollander ding is want mijn vriendin had ook een Hollander en die werd zwart in de winter en donkerbruin in de zomer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook een zwart konijn dat donkerbruin wordt in de zomer, en dat is een klein konijntje met puntoortjes. Het komt dus niet alleen voor bij Hollanders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij de konijnen die ik nu heb, zie ik geen kleurverandering. Maar het konijntje wat ik als kind had, veranderde wel van kleur. Ze was staalgrijs in de winter en meer bruin in de zomer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij zijn ze al wel begonnen.  Nog niet dat ze in 1x de vacht loslaten maar ik kom wel steeds al meer haar tegen bij het verschonen. De eerste haartjes laten dus echt al wel los hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier nog niet, totaal geen losse haartjes. Vorig jaar was mijn rammetje heel erg laat, die zat in juni in de hitte nog in een halve wintervacht. Da's ook niks...Hoop dat het dit jaar sneller begint en sneller klaar is!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net de konijnen gevoerd en geaaid en prompt had ik haren aan mijn handen van het rammetje! :D Van het voedstertje nog niet.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ze meelezen op het forum en dachten "oh Evee zegt dat het tijd is om te verharen, laten we dan maar beginnen" ;p

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij Senna kan ik het ook wel merken, bij de andere twee nog niet. Terwijl Senna juist het laatst klaar was met verharen in de winter, dus het verbaast mij wel een beetje. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .