Ga naar inhoud

Band met konijn


Merel&knuffel

Aanbevolen berichten

Niet. Je konijn heeft een ander konijn naast zich nodig om een band mee op te bouwen, geen mens. Konijnen houden niet zo van mensen geknuffel en getut. 

Ga eens kijken bij een opvang bij jou in de buurt en zoek daar een leuk, geschikt maatje uit. Je zult zien dat je dier daar helemaal van opbloeit! Twee keer blijdschap, want twee tuttelende konijntjes bekijken is superleuk! 

Heb je een mannetje, wel even laten castreren eerst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, sinds de vriendin van mijn konijn dood was gegaan was mijn konijn helemaal verdrietig het was niet meer levendig en wilde ook niks met mij te maken hebben. Toen ze weer een nieuwe vriendin had ging het weer veel beter en fleurde ze helemaal op en zo reageerde ze ook naar mij toe. Dus een vriendje voor je konijn kopen is zeker een goede optie. Zo ie zo is een konijn alleen heel zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met de berichten hierboven: konijnen zijn groepsdieren en je konijn heeft behoefte aan een konijnenmaatje. 

 

Verder houdt geen enkel konijn er van om opgepakt te worden, want het zijn prooidieren. Pak je konijn dus nooit op, laat hem altijd met alle pootjes op de grond, en laat hem zelf naar jou toe komen. Geef hem altijd de mogelijkheid om weg te lopen als je hem aait. Veel konijnen houden er niet eens van om geaaid te worden. Je zal zien dat als je hem zelf laat bepalen of hij naar jou toe komt hij dat veel fijner vindt. 

 

Als je een konijn oppakt of aait terwijl hij dat niet wil dan wordt hij bang of op den duur agressief. 

 

Heeft hij ook een ren waar hij altijd in mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ene kant ben ik het wel met de mensen hierboven eens, een konijn heeft zeker een maatje nodig en zijn het naar mensen toe inderdaad geen knuffeldieren. Aan de andere kant ben ik ook van mening dat je als mens zeker wel een band op kan bouwen en dat dat ook belangrijk is: het is immers niet fijn als jouw konijn het stressvol ervaart als jij er aan komt of als er een gezondheidcheck nodig is. In dit artikel staan tips om aan die band te werken: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/hoe-maak-je-een-konijn-tam/

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Rian:

Niet. Je konijn heeft een ander konijn naast zich nodig om een band mee op te bouwen, geen mens. Konijnen houden niet zo van mensen geknuffel en getut. 

Ga eens kijken bij een opvang bij jou in de buurt en zoek daar een leuk, geschikt maatje uit. Je zult zien dat je dier daar helemaal van opbloeit! Twee keer blijdschap, want twee tuttelende konijntjes bekijken is superleuk! 

Heb je een mannetje, wel even laten castreren eerst. 

Sorry voor de late reactie, mijn konijntje is nu samen met haar broertje. Maar toch is ze nog chagerijnig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het wel logisch te verklaren: als konijnen elkaar hebben, zullen ze jou (sorry, klinkt hard) zeker niet meer nodig hebben behalve voor eten en een schoon huis. Het kan zijn dat ze zich niet prettig voelt als je in haar buurt komt, dan wil ze niet dat jij in haar veilige omgeving komt. Lekker met rust laten, dan komt het vanzelf wel goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .