Ga naar inhoud

Nagels knippen


angeliquev

Aanbevolen berichten

Nijntje is nu 6 maanden en haar nagels zijn duidelijk aan een knipbeurt toe .. maar helaas krijgen wij het zelfs met 3 man niet geknipt .. en ook niet als we haar in een doek wikkelen ... ondanks dat wij 3en rustig zijn raakt zij duidelijk in de stress .. Toch maar de dierenarts bellen voor hulp ? Ze is een binnenkonijn maar heeft wel veel hout waar ze aan graaft .. wat niet voldoende helpt .. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar tegels binnen neerleggen? Lastig, zou het verder ook niet weten. Of rustig opbouwen...

Ik probeer mijn konijn eerst te wennen dat ik aan zijn pootjes zit, af en toe op schoot, af en toe een pootje bewegen en wie weet komende zomer... Nu scheelt het, want die van mij lopen buiten en zitten op tegels dus dat is meer uit voorzorg dat ik ze knip en meestal verzin ik wel een manier om ze te knippen. Mijn vorige konijntje vond het gelukkig ook geen probleem, dus dat scheelde. Maar als jouw dierenarts zo dichtbij zit zou ik het idd mooi daar laten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft je konijn ook niet altijd een omgeving te geven waarin de nagels wel slijten hoor. Het hoort er gewoon een beetje bij als een konijn binnen zit en een konijn binnen heeft gelukkig ook zo zijn voordelen :$.

Je wordt vanzelf handiger in het knippen van de nagels: bij het ene konijn wil het makkelijker op schoot en weer een ander kun je beter rechtop vasthouden 'in de lucht' met de hand tussen de billen en de andere hand onder de voorpootjes. 1 van mijn konijnen geeft de voorkeur aan dat laatste, want op het moment dat hij grond voelt onder de pootjes dan begint hij te trappen. Misschien kun je de dierenarts vragen of jullie het samen kunnen doen. Dan leer je het ook zelf meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als jouw konijnen in een omgeving wonen waar tegels liggen waar de nagels goed op slijten kan het nodig zijn dat je toch regelmatig nog moet knippen. Niet alle konijnen hebben nageltjes met een perfecte stand, waardoor ze niet altijd allemaal goed afslijten. Wat wel scheelt is dat het dan minder vaak nodig zal zijn, dus dat je het als het mee zit kan combineren met de (half)jaarlijkste inentingen. Dan sta je toch bij de dierenarts en kun je gelijk vragen of die de nageltjes weer bij knipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .