Ga naar inhoud

Ram (6 jaar) schokt bij ademhalen


Rosalie en Tinus

Aanbevolen berichten

Sinds een dag of twee is mijn ram Daantje met iets eigenaardigs begonnen: hij gaat buiten het hok tegen de ren aan zitten, pootjes strak onder zijn lijfje, en 'schokt' heen en weer bij iedere ademhaling. Het is een korte, heftige beweging. Vaak zit vriendin Suusje dan tegen hem aan. Hij eet goed, keutels zijn goed, en gedrag is verder normaal; het enige verschil is dus dat hij wat vaker op die ene plek tegen het hek aan heen en weer zit te schokken.

Herkent iemand dit? En zou ik er goed aan doen om met hem naar de DA te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het alleen op een vaste plek is en er verder geen veranderingen zijn qua eten, keutelen en gedrag, denk ik niet dat je je direkt grote zorgen hoeft te maken. Maar ik kan me voorstellen dat het er niet prettig uitziet als je je konijn zo ziet ademhalen.

Je kunt natuurlijk altijd even de DA bellen om de situatie voor te leggen. Beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte. Ik geloof dat ik met iets wat ik niet vertrouwde meteen naar een dierenarts zou zijn geweest, al had in dit geval niet veel uitgemaakt denk ik, een hartprobleem los je meestal niet op. 

Het klinkt heel hard, maar voor hem is het misschien maar beter zo. Wie weet hoeveel last hij ervan had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .