Ga naar inhoud

Keutels


Newby1981

Aanbevolen berichten

Horen keutels allemaal net zo groot te zijn of is het normaal dat er ook wel eens kleine keuteltjes bij zitten?

Opzich zien de keutels er goed uit maar het valt me op dat er ook kleine(re) keutels door zitten. Nu ben ik gelijk een beetje bang dat dit het begin is van verstopping.

Probleem is dat ik 2 konijnen heb dus ik weet niet van wie het is. Misschien dat ik ze vanavond even een uurtje apart zet, allebei met een schoon leeg toilet zodat ik

van allebei de keutels kan zien.

Of zeggen de kenners hier dat het normaal is dat niet alle keutels net zo groot zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze horen allemaal even groot te zijn. Kleine keutels is meestal een teken dat er iets mis is. Je zou inderdaad misschien even een panelenrennetje tussen ze in kunnen zetten ofzo, maar net tot ze een keer gekeuteld hebben en je er achter bent wie het is. Misschien dat één van de twee minder goed hooi eet, of dat het buikje wat rommelt. Houd ze in ieder geval wel goed in de gaten: afwijkend gedrag zoals stil in een hoekje zitten of juist onrustug zijn qua houding, kan wijzen op gas of verstopping. Dan wel langs de dierenarts gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 konijn eet niet zo goed hooi. Ik vond dat hij gister vaak in een hoekje in de ren zat maar ik dacht dat het door de kou kwam. Hij kwam wel gelijk aan rennen toen ik aan kwam en hij wilt verder ook gewoon eten en drinken.

Is gas of verstopping goed te verhelpen?

Ik kijk even hoe het gaat als ik thuis kom en bij een beetje twijfel ga ik vanavond naar de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .