Ga naar inhoud

vraagje over grommen en krabben

Peterrabbit

Aanbevolen berichten

hooi,

ik heb een vraag.

vanaf gisteren mag ik een week op de konijnen van een kennis passen. het zijn er twee. ze zitten samen in een best klein hokje, en steedt als ik mijn hand in het hok steek om voer of water te geven, begint de gevlekte (anastacia) me te krabben:boxing:, en daarbij maakt ze grommende geluiden:((. ze krabt ook welleens het andere konijn (soraya) en soraya mag ook helemaal niet bij het eten komen enzo, en die zit daar maar een beetje doodstil in de hoek van het hok:(. de eigenaar had me al gewaarschuwd dat er eentje krabte. ze hebben de konijnen al een paar jaar en ik geloof dat het allebei voedsters zijn. kan iemand mij vertellen wat er met het konijn aan de hand is en hoe ik haar kan helpen?

alvast bedankt:kissing:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze allebei last hebben van te weinig ruimt om zich terug te trekken. Je zegt dat ze in een best klein hok zitten. Heb je de mogelijkheid om ze los te laten lopen? Dat kan schelen. Als ze dan ook de kans krijgen om zich terug te trekken in een doos of achter een krukje of iets dergelijks, accepteren ze elkaar makkelijker. Het is niks om dag in dag uit met een en dezelfde persoon in een kamertje te zitten, zonder een plek voor jezelf. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het ook voor een groot deel te maken zal hebben dat de konijnen jou niet kennen en jou dus niet vertrouwen.. ze zullen je als een indringer zien in hun hok.

het vertrouwen krijgen van een konijn is niet de eenvoudigste klus!

verder speelt de beperkte ruimte natuurlijk ook een rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn verdedigt altijd zijn territorium en dat krabben en grommen is aanvallend gedrag.

Stel je eens voor dat er een enorme reuzenhand jouw huis binnenkomt door de voordeur, of stel je voor: je zit in een cel opgesloten met een ander die je eigenlijk niet mag, dus je kunt je alleen in je eigen hoekje terugtrekken... bah, niet leuk toch?

Ik stel voor dat de volgende keer jouw hand binnenkomt met daarin een lekker takje om aan te knabbelen. Niet teveel groen geven als ze dat niet gewend zijn, dan worden ze ziek, maar een takje van een fruitboom of wilg is geen probleem. Grote kans dat ze daar in bijt en het nog lekker vindt ook en daardoor jouw hand met iets positiefs gaat associëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .