Ga naar inhoud

Kosten van konijnenvoeding


Evee

Kosten voor brokvoer, hooi, groenvoer, kruiden, knaaghout en snacks per konijn, per maand.  

121 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel betaal jij per maand voor het eten van jouw konijn?

    • 1-10 euro
      24
    • 11-20 euro
      56
    • 21-30 euro
      29
    • 31-40 euro
      9
    • Meer dan 40 euro per konijn per maand
      3


Aanbevolen berichten

Hoeveel ben jij per maand kwijt aan de voeding voor jouw konijnen? Hoeveel betaal jij aan brokken, hooi, kruiden, groenvoer, knaaghout en snacks?

 

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel jullie per maand uitgeven aan jullie konijnen voor voeding. Je hoeft het niet terug te rekenen naar de kg/konijn prijs, maar als het kan wel per konijn. Dus jouw totale maandelijkse kosten voor voer en dan delen door het aantal konijnen dat je hebt. Dan komen we als het goed is uiteindelijk uit op een gemiddeld bedrag voor een gemiddeld konijn ;)

 

Naast deze kosten zijn er natuurlijk ook nog kosten voor bodembedekking, aanschafkosten, kosten voor inentingen & castratie, kosten voor speeltjes en accessoires en incidentele dierenartskosten voor een ziek konijn. Dat is natuurlijk ook interessant, maar in deze poll gaat het echt even alleen om de voeding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor twee konijnen: 

-Halve zak science selective: €6,25

-Eén pak hooi van Intratuin van 6 kilo: €6,00

-Diverse soorten groenten: €16,00

-Gedroogde kruiden en verantwoord snoep: €8,00

 

Totaal: €36,25, dus zeg maar €18,00 per maand per konijn. En dat is dan €9,00 per kilo konijn...:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 kg hooi per week

1,5 kg kruidenhooi per week

2,2 kg Science Selective per dag 

200 gram Beaphar Care + per dag

100 gram Science Selective Junior per dag

1000 gram gedroogde kruiden per week

 

Ik wil niet weten wat het allemaal kost :lol: gelukkig dankzij BunnyBunch en donateurs in elk geval een beetje minder :p uiteraard is dit een momentopname, begin van de maand zaten er veel meer grote konijnen die ook veel meer eten dan gaat het weer een stuk sneller.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het zelf in een ander topic al uitgerekend ;)

 

 

Citaat

 

Brokvoer € 8,70
Hooi €  62,50

Kruiden en snacks: € 10
Groenvoer € 22,-

Per maand geef ik aan mijn konijnen €103,20 uit aan voeding voor 4 konijnen ( per kg konijn is dat 14,75 per maand)

 

Ik heb 4 konijnen (2 koppels) in totaal loopt er hier 7 kg aan konijn rond.

Zoals je ziet is hooi dus mijn grootste kostenpost. Ik geef premium brokken (supreme selective & terra expert graanvrij), maar geef die maar zeer beperkt, 10 gram per kg konijn per dag. Qua hooi heb ik een wat duurdere soort gekozen, omdat de konijnen daar zo goed van eten en omdat het een goede, stabiele kwaliteit heeft (Natures best bergweide hooi). Vroeger gaf ik hooi van een boer, dat kostte 5 euro voor 20 kg, maar ik vond de kwaliteit daarvan te veel wisselen. Ook vond ik opslag van dat hooi altijd onhandig. Ik heb daar denk ik gewoon pech mee gehad, met de kwaliteit dan. En ik zit niet echt aan een krap budget, dus dan kies ik liever wat luxe hooi.  Kruiden en snacks zal ongeveer neerkomen op een tientje per maand. Ze krijgen wat gedroogde kruiden door het hooi en ik geef nog wel eens een klein snackje uit de hand.  Groenvoer koop ik maar een deel in de supermarkt, het meeste komt hier uit eigen tuin.

 

 

@Okki ik wil je helemaal niet taggen maar de tag wil niet weg haha!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Dollie:

25 kg hooi per week

1,5 kg kruidenhooi per week

2,2 kg Science Selective per dag 

200 gram Beaphar Care + per dag

100 gram Science Selective Junior per dag

1000 gram gedroogde kruiden per week

 

Ik wil niet weten wat het allemaal kost :lol: gelukkig dankzij BunnyBunch en donateurs in elk geval een beetje minder :p uiteraard is dit een momentopname, begin van de maand zaten er veel meer grote konijnen die ook veel meer eten dan gaat het weer een stuk sneller.

 

haha ja dat is ook wel een extreme hoeveelheid! Ik werd er wel nieuwsgierig van en ik zat even in je jaarverslag van 2016 te spieken naar de cijfers van dat jaar.

 

Totale kosten voor voeding in 2016: € 1518,94 / Konijnen dat jaar 142 = Kosten van voeding per konijn 10,70

Het enige wat ik niet kon vinden in het verslag is hoe lang een asielkonijn dat jaar gemiddeld in de opvang verbleef. Is dat ook ongeveer een maand denk je?

 

Ik denk ook dat het niet helemaal een realistisch plaatje is voor de "gewone" konijneneigenaar. Dat omdat je vast ook voeding wel kreeg dat jaar, bijv. wat mensen over hebben als ze afstand doen of bijv. zoals wij nu vanuit de webwinkel doneren, en de kosten voor voeding in het jaarverslag dus alleen zijn voor wat je bij moet kopen om genoeg te hebben. De werkelijke kosten zullen dus misschien wel hoger liggen dan dit.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op één-tien euro per maand per konijn. Hooi van de boer, 5,40 euro per baal, maar gaat wel iets langer mee dan een maand. (neem twee euro/maand/konijn) Biks krijgen ze bij mij niet zoveel, dus vijf euro per konijn per maand zal al véél zijn. Ik let er ook niet zo op: is de ton leeg, neem ik een nieuwe zak. Zijn de zakken op, ga ik er nieuwe halen. Ik let écht niet op hoe lang zo'n zak nu precies meegaat. (neem vijf euro/maand/konijn). Knaaghout, groenvoer en kruiden krijgen ze uit de tuin, waar ik alles 'gratis' kan vinden. Ik koop nooit/zelden groenten voor hen, wanneer ze gekochte groenten krijgen zijn het restjes van groenten die we voor onszelf gekocht hebben. Snacks krijgen ze niet, tenzij in de vorm van groenten, kruiden enz. Mijne zijn dus echt goedkoop wat voer betreft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn ook echt niet zo duur. Hooi ben ik ook niet meer dan 10 euro per maand aan kwijt in totaal. Ik koop ongeveer 2 keer per jaar een zak voer, dus in totaal ongeveer 60 euro. Ik koop ongeveer 1 keer per week een zak witlof speciaal voor de konijnen en voor de rest krijgen ze restjes van de groenten van mij en mijn huisgenootjes. Als je alles bij elkaar optelt en deelt door 3 kom ik uit op ongeveer 6 euro per konijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt geen idee, ik hou dat allemaal niet bij. Ik koop om de zoveel tijd een paar 10kg zakken biks, weet niet hoe snel die erdoorheen gaan. Ik heb ook echt geen idee wat we uitgeven aan groenten en kruiden. Hooi kost zo'n 6 euro per baal, we slaan er in het voorjaar een stuk of tien in, dat is 60 euro per jaar. Dat is alles wat ik met zekerheid kan zeggen :'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik weet het niet precies. Koop t gewoon als het weer op is. Heb tegenwoordig wel ander voer. En 6 konijnen. 

 

Zak Havens 25kg 10,50 geen idee hoelang ik ermee doe. Wel zeker langer dan een paar maanden. Voer het nog niet zo heel lang, denk al 2 maanden en heb nog heel veel over. 

Baal hooi 5,00

Doos fibafirst als lekkers 2kg 15,00 geloof ik.

Groenten geen idee hoeveel

Doos rollis (suikervrije snoepjes) doe ik langer dan een maand mee 3,50

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .