Spring naar bijdragen
Ingrid M

nieuw hier

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw hier.

Ik heb 2 konijntjes van 10 weken oud (vandaag 10 weken) die knabbel en babbel heten. Ik hoop hier wat informatie te vinden en leuk contact met mede konijnliefhebbers.

Ik heb net geprobeerd een foto van knabbel en babbel te plaatsen maar weet niet of het gelukt is..

Groetjes Ingrid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is het nu wel gelukt!

De grijze is babbel (intussen hangt 1 oor meestal naar beneden en de andere recht omhoog of ze hangen allebei een beetje opzij) geen idee of het uiteindelijk nog een hangoor zal gaan worden. Gedachtes daarover zijn welkom. De witte hangoor is knabbel en netjes is wel te zeggen dat deze foto gemaakt is op zondag en ik daarna ontdekte dat hij heel ziek was.

Gelukkig heb ik hem er bovenop gekregen!!!

Voor meer foto's roepen jullie maar :bow:

Groetjes Ingrid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad Daffbunny, de jouwe is alleen wat feller gekleurd maar misschien dat knabbel ook nog zo gaat kleuren, hij is immers pas 10 weken oud (op de foto 6)? Ze lijken inderdaad sprekend op elkaar!

Bedankt voor alle welkomst berichtjes, vind ik hartstikke leuk!!!

Groetjes Ingrid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks voor de leuke berichten.Thessa: knabbel had hele zware bronchitis en is daarvan hersteld, alleen hijgt hij nog weleens na druk spelen en nou weet ik niet of ik hiermee naar de dierenarts moet of dat dit gewoon zal blijven omdat hij een slechte start gemaakt heeft. Bij algemeen heb ik het verhaal geplaatst,algemeen konijnen met een als titel: paar vraagjes.

Bunny ranch chanty: 2e kerstdag heb ik een vriend van me laten kijken (heeft vroeger in konijntjes gefokt) en het zijn 2 mannekes.

Groetjes Ingrid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hey hallo!

welkom op dit leuke forum!! ik hoop dat je er veel kennis gaat opdoen!

zoals ik je in je andere topic adviseerde zou ik je dierenarts over een week of drie nog eens laten kijken naar de geslachten! je sou de eerste zijn waarbij de geslachten nog weleens willen veranderen.....

stel je zit namelijk onverhoopt toch met een man en een vrouw moet je ze op tijd scheiden om nestjes te voorkomen! een man is met drie maanden vruchtbaar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had die vraag inderdaad verderop gesteld, bij konijnen algemeen onder paar vraagjes. Ze zitten nu al sinds dat ze 6 weken waren samen en ik vraag me af of het altijd fout gaat of dat het ook goed kan gaan als ze als vanaf het begin af aan samen zitten. Ik wil er zeker op tijd bij zijn om ze te laten castreren en wil niet dat ik ze vechtend uit elkaar moet halen en dan castreren dus ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet doen.

En zoals Kelly zegt wil ik ze zowiezo nog wel goed laten checken bij de dierenarts op geslacht om te voorkomen dat ik straks mijn hele huis vol nijntjes heb :bunny: :baby:

Deze foto's zijn vers van de pers:

Knabbel:

CameraTheoenRita2005.jpg

Babbel:

CameraTheoenRita2018.jpg

En tegenwoordig deinzen ze er niet meer voor terug om via deze reiskoffer op de kooi te springen:

CameraTheoenRita2013.jpg

Groetjes Ingrid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat ze vanaf het begin af aan samen ziten is helaas geen garantie dat het goed gaat. hormonen spelen nu nog geen rol.... dus zal er ook weinig vregel zijn.... als die wel een rol gaan spelen kan dit tot problemen lijden. zelf bij vroertjesdie al vanaf de geboorte same zitten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier!

Meteen een waarschuwing nav je foto... opgelet met dat op de kooi springen, op die tralies kunnen ze zich bezeren of ze kunnen er zelfs een poot op breken als ze er blijven tussenhangen. Dat probleem is makkelijk op te lossen door op de kooi een tapijtje te leggen. Als je dat voorlopig niet in huis hebt, leg er dan even een handdoek over ofzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .