Ga naar inhoud

Groente vraag

kleinmaarfijn

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik lees op een site wat een konijn niet mag eten, zoals dit lijstje:

Slechte groenten

Hier zijn alle groenten die je konijn níét mag eten:

• Prei
  • Ui
  • Bieslook
  • Bonen
  • Erwten
  • Mais
  • Vaste kool
  • Spruitjes
  • Nat gras (geef nooit gemaaid gras)
  • Geef niet te veel klaver

Maar op plein vind ik iets waar prei en erwten in zit, hoe zit dat?

Beschrijving op de site: Voedingssupplement voor dwergkonijnen en knaagdieren. Deze voorgekookte rijst met wortels, prei en erwten is ideaal bij beginnende, voedingsbepaalde maag-darm-problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens klopt het slechte groente lijstje wat je plaatst ook niet helemaal. 

Hier staat een lijst met veilige groenten

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/groenten-fruit-kruiden-konijnen/

En hier uitleg hoe het zit met groenvoer en de veilige groenten en de wat lastigere soorten

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/groenten-voeren-konijn/

Ik weet niet waar het lijstje vandaan komt maar het is wat onvolledig allemaal.

Koolsoorten kun je aan een gevordere groenvoer eter prima geven. Spruitjes zijn niet slecht, maar wel een koolsoort. Wel wat voorzichtig mee zijn dus. Er zijn enkele maissoorten met harde hulzen die een konijn niet goed kan verteren, maar dat wil niet zeggen dat mais altijd slecht is. 

Nat gras maakt niets uit, als het maar vers geplukt is. Gemaaid gras mag je niet geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het ligt er maar aan hoe je die zin wil opvatten, "Deze voorgekookte rijst met wortels, prei en erwten is ideaal bij beginnende, voedingsbepaalde maag-darm-problemen"

Ideaal bij beginnende problemen om het probleem nog groter te maken, ja inderdaad, daar is het ideaal voor. Misschien bedoelde de schrijver van de tekst dat. ;p Er staat nergens wat er precies met die zin bedoeld wordt namelijk.. (flauw, maar met taal kun je heel wat ellende veroorzaken!)

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .