Ga naar inhoud

Konijn eet geen hooi, DA helpt niet

Flar

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

Ik ben nieuw op het forum omdat ik niet meer weet wat ik moet doen.

Ik heb nu zo'n 2 weken een konijn en ben al 2 keer naar een (verschillende) dierenarts geweest.

Ik woon niet in Nederland en waar ik woon zijn alleen maar een aantal dierenartsen (die vooral iets weten over katten...)

Het probleem.. Hij heeft alleen de eerste 3 dagen hooi gegeten, en verder niet. Vandaag 4 sprietjes en de rest van de tijd gooit hij er een beetje mee. De 2 dierenartsen zeggen dat het allemaal niks uit maakt en dat ik maar vooral biks moet geven. Maar, de helft van de tijd heeft hij keutels die groter zijn dan normaal, ietwat ovaal en zachter. Ik krijg hem maar niet aan het hooi. Ik geef het vers, geef geen biks en nog eet hij het niet. Ik weet niet wat ik moet doen en niemand kan mij hier verder helpen, dus help!

:'( 

Hier is maar één soort merk hooi, dus kruidenhooi oid is er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat vervelend! Kan best dat hij kieskeurig is, dat zijn ze hier ook en als het hooi niet lekker genoeg is, eten ze er niet genoeg van. 

Kun je wel losse kruiden krijgen? Anders zou je het hooi kunnen mengen met bijv paardenbloemblad ofzo... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet eens proberen om in de buurt rond te kijken voor echt goed hooi? Bij een koeienboer of een manege? Het meeste hooi dat verpakt is, is niet vers en eigenlijk kwalitatief ook niet zo denderend. Hooi van bij een goede boer is niet alleen veel goedkoper, maar de sprieten zijn vaak een stuk dikker van structuur, veel langer en vers. Dat eten ze erg graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb vandaag mini stukjes peterselie gemengd met het hooi, maar hij doet er alles aan om die stukjes eruit te krijgen, dus dat werkt niet helaas, haha!

Boeren hebben ze hier niet (de woestijn is niet ver bij me vandaan, laat ik het zo stellen)

Ik heb hooi van het merk Vitakraft en dat is echt het enige wat er is helaas.

Hij heeft vanmiddag wat gegeten omdat ik de biks heb weggehaald. Had hem net wat biks gegeven en daar ging hij gretig op los. Daarna heeft hij gekeuteld en het ruikt nogal sterk, bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat balen dat er geen ander hooi te krijgen is. Waar woon je? Ik bedoel, ik heb voor de bunnybunch webwinkel ook klanten uit zweden en spanje  en heb een keer een pakje naar wit rusland gestuurd naar een klant, dus wat dat betreft is er vaak toch wel wat mogelijk, je betaald alleen wel verzendkosten om het er te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Saudi-Arabië. Bestellen is inderdaad ook een idee, welke is dan het beste? Bestel liever niet iets wat hij dan wéér niet eet, haha!

Maak me wel echt zorgen om hem.. gisteren heeft hij welgeteld 7 sprietjes gehad en vandaag heb ik hem maar 1 sprietje zien eten. Hij snuffelt er af en toe aan en pakt er een paar op om weg te gooien...

Vers gras kan ik hier ook niet krijgen trouwens. Als er al gras is dan is dat van naast de straat en dat lijkt me geen goed idee om te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .