Spring naar bijdragen
Mijnelijn

Kippen maken lawaai

Recommended Posts

Hallo allemaal!

0;)

Ik heb een vraag:

Ik heb 3 cothing kriel kippen. Ze zijn er ongeveer pas een half jaar en ze zijn nu 1 jaar oud. Alles gaat tot nu toe goed behalve een ding. Dat ding is dat ze SUPER veel lawaai maken! Ik heb geen idee hoe dat komt want ik heb geen haan! En het zijn best wel kleine kippen. Ze beginnen ongeveer met lawaai maken om half 6. Dat is heel vroeg wat dan is het nog donker omdat het nu winter is. Ik weet niet hoe het kan. Ik geef ze genoeg eten. Weten jullie het misschien? Alvast bedankt:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Mijnelijn:

Hallo allemaal!

0;)

Ik heb een vraag:

Ik heb 3 cothing kriel kippen. Ze zijn er ongeveer pas een half jaar en ze zijn nu 1 jaar oud. Alles gaat tot nu toe goed behalve een ding. Dat ding is dat ze SUPER veel lawaai maken! Ik heb geen idee hoe dat komt want ik heb geen haan! En het zijn best wel kleine kippen. Ze beginnen ongeveer met lawaai maken om half 6. Dat is heel vroeg wat dan is het nog donker omdat het nu winter is. Ik weet niet hoe het kan. Ik geef ze genoeg eten. Weten jullie het misschien? Alvast bedankt:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan zijn het hele bazige dametjes. ;)
Soms willen kippen niet voor elkaar onderdoen, en het kan zelfs dat er dan een het gedrag van een haan gaat nadoen en dan gaat kraaien. Er blijft altijd een rangorde onder kippen en dat geeft lawaai. Hebben ze wel de ruimte? Misschien omdat ze weinig ruimte hebben dat ze zoveel lawaai maken. Waarmee kunnen ze zich overdag bezig houden? Kippen houden van scharrelen en zijn best intelligent. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze kippen kunnen ook heel wat lawaai maken. Het enige wat er bij zou kunnen helpen is ze opsluiten in een donker nachthok en ze op een schappelijke tijd naar buiten laten. Zelf vind ik dat wat sneu en doen wij dat niet bij onze kipjes. Maar die kunnen ook echt heel veel lawaai maken, waaronder pogingen tot kraaien (en ja, het zijn echt drie hennen!). Gelukkig niet de hele dag door, maar wel op bepaalde momenten (in de ochtend, als er één een ei legt en op voermomenten).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .