Spring naar bijdragen
Evee

Slowchat konijnen algemeen 2018

Recommended Posts

Haha ik krijg die "grap" ook altijd. Zowel over de konijnen als de paarden. Omdat ik met beiden al van jongs af aan bezig ben en daarom ook al van jongs af aan die grap hoor, kan ik me er niet druk om maken. Een kerst geen "eet die nijnen/paarden" grap is geen echte kerst in mijn familie haha. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ons tweede konijn heette Flappie. Nou, dat is echt vragen om flauwe grappen! Maar mijn zoontje was vastbesloten, Flappie moest het zijn. En nee, hij is niet in de pan gegaan😂.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die zijn goed in beeld haha. Ik moest wel lachen om jouw opmerking van dat je alles net voordien had aangeveegd en er nu overal weer hooi en stro lag. Herkenbaar 😉

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja echt zo vervelend af en toe 😉 vooral Lucy die sleept met haar vacht alles mee. En bij de pleegkonijnen lagen overal al weer keutels, terwijl ik die ook net had aangeveegd.. achja dat hoort bij konijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@LilyMarshall leuk dat tuinhuisje! Handig dat je er van alles in kwijt kan op de planken en dat de konijnen er lekker warm en droog bij zitten. 

Vind het ook leuk om je pleegdieren te zien en ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in de praktijk bevalt (bijv. hoeveel tijd kost het gemiddeld, hoe valt het afscheid, etc.) 😉  

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Nina en Hazel de pleegkonijnen kosten ietsje minder tijd dan de pleegkittens. De konijnen zijn nu al best goed gewend en als ze eten krijgen kan ik ze gewoon aaien en ze komen er altijd aanrennen als ik naar buiten kom, dus het sociale stuk is al behoorlijk ver. 1x in de week maak ik alles goed schoon en 2x per dag krijgen ze hooi en brokjes/groente en veeg ik even de meeste keutels op, dus ik denk dat ik er per dag zo'n 20 minuutjes mee bezig ben, ligt even aan het weer buiten en hoeveel tijd ik heb. En dan 1x per week alles goed schoonmaken, dan ben ik een klein uurtje bezig. 

De pleegkittens is wat meer werk, daar ben ik meestal wel 2 uur per dag aan kwijt, ze maken enorm veel rommel (kleine kattenbakken zonder kap, dus ze lopen het overal heen) en het is belangrijk om veel tijd met ze door te brengen, zo wennen ze goed aan mensen. Ik ga altijd bij ze zitten in de kittenkamer en speel met ze, totdat ze moe zijn en in slaap vallen. 

Afscheid nemen is altijd moeilijk. Van de pleegkonijnen heb ik nog geen afscheid hoeven nemen, al denk ik wel dat het me zwaar zal vallen. Ik ben er zo aan gewend om ze te verzorgen (ze zitten al een aantal maanden bij ons) en het is gewoon zo leuk om die blije snuitjes te zien elke dag.

Ik heb van m'n pleegkittens al een aantal keer afscheid moeten nemen, van de laatste pleegkittens heb ik afgelopen dinsdag afscheid genomen dus dat is nog behoorlijk rauw op het moment. Ik denk nog steeds; oh even naar de kittens, om er dan achter te komen dat ze er niet meer zijn. Maar, ik weet waar ik het voor doe en ik heb nu weer ruimte om andere kittens die het nodig hebben te kunnen verzorgen. Dusja, het heeft 2 kanten 😉 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie. Vind het heel mooi dat je dit doet! Echt bewondering voor. Jammer dat de kittens weg zijn (die ook in het filmpje zaten neem ik aan?), maar ze hebben nu in elk geval een goede start voor het leven! Leuk om te lezen hoe de konijntjes op je reageren. Ik hoop wellicht ooit, als ik ook hersteld ben van het auto ongeluk, zoiets te kunnen doen maar dan met konijnen (katten gaan mij niet zo goed af 😅). 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, zijn idd de kittens in de video. Haha ieder zo z'n ding hè, qua dieren 😉 ik hoop dat je voorspoedig hersteld en je ooit ook zoiets kan doen, ik kan het je zeker aanbevelen in ieder geval 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier staan de pleegkonijnen zelfs op mijn kerstkaart genoemd, dus dat wordt wel even een traantje wegpinken denk ik. Vorig jaar geen kerstkaarten gedaan en dit jaar alleen even de ouders en oma. Die vinden het wel leuk als Huiself en vriend met een kerstmuts op op een kaart staan. Zag later wel dat de tekst wat klein was dus ben benieuwd of oma er al achter is van wie de kaart is 😉

De konijnenpan grap vind ik eigenlijk geen probleem, mijn vriend maakt die het hele jaar door als ze vervelend zijn en is daarmee de mensen al voor. Toen Chip een periode natte stinkende urinebillen had zei ik altijd dat hij Chip dan wel alleen mocht eten.

Hebben jullie de kerstmenu's al voorbereid? Wij hebben 2 kilo rosbief als hoofdgerecht. Verder smul ik altijd van onderstaande, dus ik deel het even, misschien dat jullie geinspireerd raken

https://www.brendakookt.nl/2012/09/24/de-lekkerste-aardappeltjes-uit-de-oven/
https://www.brendakookt.nl/2014/03/03/geroosterde-pompoen-met-broccoli/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons wisselt het elk jaar wie het organiseert. Wij hebben het deze kerst makkelijk, 1e kerst gourmetten bij mijn familie, 2e kerst pannenkoeken eten bij de schoonfamilie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet even mn irritaties kwijt! Ik heb een redelijk groot Instagram account (@wayofhealth.nl) waar vooral Dex regelmatig een grote rol speelt in de Instagram stories en ook wel eens in de foto’s op mijn feed. Een meisje wat mij volgt stuurde al herhaaldelijk berichten dat ze ook zulke schattige konijntjes wil want ze zijn zo leuk op de foto. Krijg ik dan een beetje jeuk van he. Maar wat zie ik zo net, ze heeft 2 konijntjes gekocht, zusjes, bij een dierenwinkel. Zitten boven in een slaapkamer in een mini hok want ze hebben ook nog een labrador in huis. Kan me daar zo boos om maken he, ook totaal geen research gedaan blijkbaar want waarom koop ie anders 2 dames..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pff, woelig dagje voor Snickers hier.

Hij ging normaal alleen even voor zijn inentingen naar de dierenarts, maar toen die naar zijn tandjes keek bleek hij weer haakjes te hebben. Hij had er nog geen last van, maar ze zijn toch maar weggehaald nu hij daar was. Nu staat hij nog een nachtje binnen en tot nu toe eet hij nog niet. Hij hopt wel al vrolijk rond, hopelijk wil hij straks nog wat eten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk zou er per diersoort een verplichte huisdierhouder cursus moeten zijn. En dan wel één met goede informatie natuurlijk. Een soort rijbewijs, maar dan voor huisdieren. Maar ja, ik vind dat die eigenlijk ook voor ouders verplicht zou moeten zijn, een (v)rijbewijs 😉 voor je zwanger zou mogen worden. En dat is er ook niet. Voor dieren zal die er dus vast ook niet komen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Eigenlijk zou er per diersoort een verplichte huisdierhouder cursus moeten zijn. En dan wel één met goede informatie natuurlijk. Een soort rijbewijs, maar dan voor huisdieren. Maar ja, ik vind dat die eigenlijk ook voor ouders verplicht zou moeten zijn, een (v)rijbewijs 😉 voor je zwanger zou mogen worden. En dat is er ook niet. Voor dieren zal die er dus vast ook niet komen. 

Hahaha I feel you! Maar inderdaad, zoiets zal er nooit komen, heeft ook precies geen zin om me er boos om te maken maar toch he!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom terug van vakantie, heeft Stitch e.cuniculi 😞 Gelukkig is mijn moeder er meteen mee naar de dierenarts gegaan. Mijn vader heeft een kistje gemaakt waar hij nu in zit, omdat hij anders steeds omvalt. Echt heel sneu. 😞

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beterschap voor Stitch! 

Vandaag kwam ik thuis, waren een dagje weg. Wilde de konijnen voeren en maakte er eentje een grommend/knorrend geluid. Weet niet precies welke het was maar was nogal onrustig tussen de twee. Renden van elkaar leek wel.

Daarna aten ze wel samen alleen de ram probeerde het voor zichzelf te houden dus heb het maar op twee plekken gelegd.

Geen bijtwonden ofzo, moet ik me zorgen maken? Ram is 1 jaar en voedster half jaar. Zijn gekoppeld bij de opvang.

Ze hebben ook zo’n zacht ligbedje volledig uit elkaar getrokken incl vulling. Is dat gevaarlijk? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze er niet van gegeten hebben niet. En anders moet je goed opletten op tekenen van verstopping. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .