Ga naar inhoud

Slowchat konijnen algemeen 2018

Evee

Aanbevolen berichten

Ik lees stiekem soms mee op de slow chat, erg gezellig!

Vanmiddag samen met vriend een tam konijn (Lotharinger) gevangen, dit beestje zat al een hele tijd in een veld bij ons achter. Had toen de dierenambulance gebeld omdat we het konijn niet te pakken kregen. Daarna op vakantie geweest en deze week zat hij/zij er nog steeds. Met veel hulp (mensen onderweg) toch kunnen vangen. Morgen mag hij/zij naar de opvang in de buurt gelukkig. Voor nu even in een bench bijkomen. Eten drinken erg goed gelukkig, alleen nog erg schrikachtig. Dit is het derde tamme konijn wat we in dat veld zien. Allemaal lijken ze elkaar op te volgen, alsof het een soort dump plaats is. Hopelijk meldt de eigenaar zich nog wel.. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de lovebirds ook nog even showen. Ik wordt hier zo blij van. Ondanks dat ik ook wel meer aan Lizzey, Bender zijn overleden vriendinnetje, denk. Gelukkig kunnen we, ondanks dat gemis, een ander meisje nu een mooi leven geven en Bender weer blij maken.

41789654_2148727831818276_994413735093207040_n.jpg

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een heerlijk stel @Anjo! Ik kan me voorstellen dat je daar heel blij van wordt! Wat een prachtig stel! 

Best wel gek hoe snel je konijn weer gelukkig is met een ander. Ik was bijvoorbeeld erg gek op mijn Diva. Toen Hubbel twee weken na haar overlijden met overtuiging voor Lien koos, was ik erg blij voor hem, maar ik miste zelf Divaatje nog zo... Toch is Lientje inmiddels ook helemaal mijn vriendinnetje hoor! En Hubbel is zelfs verliefder op Lien dan hij op Diva was...

Ben benieuwd hoe het vriendinnetje van Bender uiteindelijk zal gaan heten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GawainBS klopt helemaal. Hij kwam binnen in de opvang en de opvang vroeg een naam voor hem. Op het moment dat ik dat las keken we Futurama en vond ik hem een echte Bender. Dus dat stuurde ik in. Dat werd gekozen maar toen had ik nog een gelukkig konijnenkoppel en woonde Bender nog in de opvang. 2 weken later overleed mijn ram Koos en bleef Lizzey alleen achter. Bender zat nog in mijn hoofd dus ik mailde de opvang of Bender nog beschikbaar was voor adoptie en dat was hij. Op de dag dat Koos overleed is hij gecastreerd dus precies 2 weken later mochten we met Lizzey op date. En het klikte. Ik vind het bijzonder dat ik Bender zijn naam zelf heb gegeven terwijl hij helemaal nog niet in mijn vizier was als konijn voor ons. Dat heeft zo moeten zijn. Vond het wel leuk om even te vertellen omdat je een van de weinige bent die raad dat zijn naam van Futurama komt.

@Bammyflurry Lizzey heeft ook een tijdje naamloos bij ons gewoond, ik had niet meteen een passende naam voor haar en na een poosje werd het Lizzey. Dat paste bij haar. Met het afbreken van de oude ren dacht ik ook weer meer aan Lizzey, de herinneringen met Lizzey zijn daar, dat was haar huis. Ik wist al dat we daar niet zouden blijven dus daarom heb ik Lizzey laten cremeren zodat ze met ons mee zou gaan. Het is ook best een beetje gek dat ik de koppeling niet heb meegemaakt, het is gewoon al dikke mik en het is net of deze 2 al heel lang samen zijn. Hoe ze elkaar zitten te wassen en lekker samen in het zonnetje liggen. Ik mis Lizzey maar ik gun het Bender zo! Dus dat maakt me van binnen toch blij. 

@Piku Ja bijzonder genoeg na het overlijden van zijn vorige vriendinnetje Lizzey begonnen er al verschillende mensen te hinten waar ik een 2e vlaam kon halen voor erbij. Alsof dat zo hoort ofzo. Het gaat toch om karakter he. Ze heeft inderdaad een grote wam, het houdt de voorpootjes lekker warm straks in de winter, dat dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn aan een serieuze ontsnappoging uit de konijnenren begonnen nu. Ze hebben in een hoekje onder de grond het gaas gesloopt en zijn onder het terras aan het graven.... Ik heb er nu een blokkade gezet, maar vanavond even met hulp van mijn man een betere oplossing maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎16‎-‎9‎-‎2018 at 14:28 zei LilyMarshall:

Sinds gisteren ook pleeggezin voor konijntjes :) deze 3 schatties komen bij Aniek van Konijnenparadijs vandaan. Ze zijn echt zo leuk! <3 

Wat zijn ze leuk! Ik word er echt blij van om pleeggezin te mogen zijn :-). Doe je dit voor de eerste keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bender heeft coccidiose. Balen. Ik wist al dat hij erg stressgevoelig is, hij is natuurlijk een tijdje op de opvang geweest om gekoppeld te worden en nu terug thuis zit hij ook in een weer nieuwe omgeving. 
Niet leuk, medicijnen geven is op z'n zachtst gezegd geen pretje bij hem. En zijn meisje ook mee behandelen natuurlijk. Het moet maar vind het wel sneu, ze is heel verlegen en durft sinds gister te komen eten als ik er bij ben in de ren, de eerste dagen deed ze een stapje terug als ik in de ren kwam en kwam ze pas eten als ik de ren uit ging. Dat gaat wel een deuk in de vertrouwensband geven vermoed ik. 
In het weekend at Bender minder goed maar hij heeft nu wel weer goede eetlust en is weer levendig. Hopelijk zijn we snel van die vieze diarree af en komt het allemaal weer goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Huiself:

Wat zijn ze leuk! Ik word er echt blij van om pleeggezin te mogen zijn :-). Doe je dit voor de eerste keer?

Ja ze zijn echt te leuk! Als pleeggezin voor konijnen is het wel de eerste keer, voor de kittens doen we het al wat langer.

Het is eigenlijk een beetje spontaan opgekomen toen mijn konijnen bij Aniek in het konijnenvakantiepark logeerden. Tot nu toe is het echt heel erg leuk en wennen ze al een beetje aan ons :) 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2018 at 19:46 zei LilyMarshall:

Ja ze zijn echt te leuk! Als pleeggezin voor konijnen is het wel de eerste keer, voor de kittens doen we het al wat langer.

Het is eigenlijk een beetje spontaan opgekomen toen mijn konijnen bij Aniek in het konijnenvakantiepark logeerden. Tot nu toe is het echt heel erg leuk en wennen ze al een beetje aan ons 🙂

Het lijkt mij ook wel erg leuk om te doen, maar ik ben heel bang dat ik er dan geen afscheid meer van kan nemen 🙂 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijn hier heeft ineens het klimmen ontdekt en zat net op de bank, waar ze vervolgens een veertje van een vogel naar binnen heeft gewerkt (zij liever dan ik). Inimini veertje, denk 4 cm, maar maak me toch enigszins zorgen. Iemand die dit weet?

Was overigens een heel mooi veertje dat ik onlangs heb gevonden met felblauw, denk van een Vlaamse gaai. Sund ☹️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een veertje opeten kan geen kwaad hoor. Hoewel konijnen planteneters (bladeters eigenlijk, als je nog specifieker wil zijn) zijn krijgen ze zo heel af en toe wel eens dierlijk materiaal binnen, zolang het beperkt blijft, kan dat geen kwaad. Extra eiwit en mineralen zal je konijn gedacht hebben. Een veertje, vliegje, klein beestje, rupsje etc. Is niets om je zorgen over te maken. Er zijn zelfs konijnen die wel eens honden of kattenbrokken eten, die zijn natuurlijk ook niet voor konijnen bedoeld! Maar gelukkig merk je weinig aan de konijnen, hooguit iets andere keuteltjes of wat diarree als het in grote hoeveelheden is.

Dus ik zou mij niet te druk maken, zolang het maar sporadisch is en geen gewoonte wordt. Tenzij het konijn in één keer een pauwenveer of struisvogelveer ofzo naar binnen werkt, dan zou ik mij wel zorgen gaan maken 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Domino:

Het lijkt mij ook wel erg leuk om te doen, maar ik ben heel bang dat ik er dan geen afscheid meer van kan nemen 🙂 😅

Haha dat snap ik heel goed hoor. Ik ben het al een beetje 'gewend' (echt wennen doet het nooit) met afscheid nemen van kittens en de konijnen zitten echt in een tijdelijke setup (als in; in de herfst/winter zitten we niet buiten op de loungeset dus kan het) en we hebben simpelweg maar plek voor 1 konijnenkoppeltje van ons zelf in onze tussenwoning achtertuin.. dusja. Maar ik heb het er altijd moeilijk mee hoor en dat zal bij de konijnen ongetwijfeld ook het geval zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .