Ga naar inhoud

Slowchat konijnen algemeen 2018

Evee

Aanbevolen berichten

Charlie heeft in ieder geval haakjes.  Hoewel die ook niet echt overdreven groot/scherp leken te zijn. Ze was wel 200 gram afgevallen sinds de inentingen. En ze heeft het kapje van het kijkertje van de dierenarts gesloopt haha, ze konden de metalen niet vinden, dus moest t met één van hard plastic, maar niet hard genoeg dus ;)

Morgen dus nog een keertje terug naar de dierenarts, voor gebitsfoto's. Nu was mijn eigen dierenarts er niet, die is er morgen wel weer. Naar aanleiding van de foto's morgen dan een behandelplan bedenken, het is dan of alleen de haakjes bijslijpen, of als er meer aan de hand is, misschien een gebitsoperatie.

Vanmiddag at ze in ieder geval wel weer gewoon en had ze ook normale keutels. Ik blijf voorlopig wel even pijnstillers geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze wil geen brokken eten. Maar eet wel groenvoer en hooi. En vanochtend pakte ze toch een kokoskoekje aan :) (een rosewood snowball) Met de pijnstillers is ze ook gewoon weer actief en levendig. Ben benieuwd wat er vanmiddag uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig wil ze weer wat eten, hopelijk valt het mee wat er aan het gebit moet gebeuren.

Vanmorgen aaide ik mijn ram en probeerde hij vanuit het niets opeens te bijten. Zou zoiets komen doordat hij nu eenzaam is, omdat mijn voedstertje is overleden? Hij heeft dit alleen ooit eerder gedaan bij medicijnen geven, maar niet uit het niks.

Begin augustus gaat hij weer naar de opvang voor vakantie, dan zou ik hem weer willen laten koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen. Joris veranderde hier ook in een druk knagend monster nadat Binky overleden was.  Hij beet gelukkig vooral in houten objecten in de ren en sleepte met zijn konijnenren zelf, dus niet in mij. Toen hij weer gekoppeld werd verdween dat helemaal.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt schijnzwanger nog voor rond deze tijd? We moeten een paar dagen op de hond van een familielid passen, en nu zitten de konijnen even op mijn slaapkamer (morgen gaan ze naar de vakantieopvang). Maar sinds vanmorgen verzamelt mijn voedster allemaal hooi en stopt dit in haar huisje (we hebben een kleine hondenmand met daar over heen een kartonnen doos).

Weet iemand wat dit gedrag zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnzwangerschappen kunnen het hele jaar door voorkomen, maar je ziet ze vooral in het voorjaar, en in de zomer. De periode dat wilde konijnen ook nestjes krijgen, en de hormonen van nature dus wat meer opspelen.

In de winter zie je het minder vaak (maar bijv. huiskonijnen zitten door kunstlicht vaak veel minder aan het natuurlijke ritme, dus die zijn net zo makkelijk in de winter schijnzwanger).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-7-2018 at 10:41 zei Evee:

Zou kunnen. Joris veranderde hier ook in een druk knagend monster nadat Binky overleden was.  Hij beet gelukkig vooral in houten objecten in de ren en sleepte met zijn konijnenren zelf, dus niet in mij. Toen hij weer gekoppeld werd verdween dat helemaal.

Poeh het lijkt steeds erger te worden.. :( . Vanmorgen wou ik zijn wc pakken om schoon te maken en probeerde hij ook te bijten (en dit gaat bij hem niet zacht haha dus ik pas wel op, killerkonijn). Nu weet ik echt niet waardoor het komt... medisch, eenzaamheid of omdat ik net een week lang twee keer per dag gedwongen medicijnen heb gegeven. Hoop wel dat het weer weggaat want dit is niet zo heel fijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei JUULZxo:

Hoelang duurt dat ongeveer? Het lijkt nu of ze heel paniekerig snel een nestje wilt bouwen. Kan ik iets doen om haar rustig te maken?

Nee, behalve castratie helpt er niets tegen. Je kan ze het best gewoon haar gang laten gaan en zorgen dat er hooi en stro is om het nest van te maken, meestal zijn ze er enkele dagen mee bezig en dan is het weer opeens voorbij. Het nest kun je gewoon wegpakken bij de volgende verschoonbeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Mag een konijn die gevoelig is voor blaasproblemen, alles hebben wat er hier in de webwinkel wordt verkocht??

Dat ligt er aan in hoe verre je op de voeding moet letten voor de blaasproblemen. Ik verkoop ook wel producten die juist wat hoger zijn in calcium omdat dat juist weer goed is voor konijnen met kiesproblemen. Als je het precies wil weten van een bepaald product kun je altijd even een pb sturen of een whatsappje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben terug van vakantie en terug bij de Nijntjes:).

Mijn grootouders hebben erop gepast en mijn oma blijft maar doorgaan hoe een 'stout' konijn Snuffie toch is. Ze ging steeds maar uit het voerbakje van Snickers eten, terwijl haar eigen bak nog niet op was. Dus ze steken daar de plank tussen de deur die ook gebruikt wordt bij het poetsen van het verblijf om ze weg te houden. Duwt ze dat ding zonder pardon aan de kant en raakt toch bij de voerbak van Snickers.xD

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht...Bunny eet weer slecht. Ze heeft volgens mij wel wat groente gegeten, maar daarna geen hooi. Ze is levendig en ontspannen, maar je gast je toch weer zorgen maken. Misschien toch ook nog haakjes op de achterste kiezen. We kijken het even aan tot morgenochtend. 

Ik slaap alleen zo slecht als er een diertje niet in orde is. Ik ben altijd bang om de volgende ochtend een dood konijntje te vinden (Dat is een keer gebeurd, zonder enige aanwijzing dat het niet goed ging).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij konijnen met gebitsproblemen zie je vaak dat ze een bepaald soort voeding laten liggen, het verschilt per konijn wat. Sommige konijnen willen geen hooi of groenvoer (dat kunnen ze soms niet goed fijn malen door de gebitsproblemen, waardoor ze lang moeten blijven kauwen, en dat doet dan pijn), sommige konijnen willen geen brokken (want hard, droog, anders soort maalbeweging dan bij hooi en groenvoer) terwijl andere konijnen juist wel weer brokken willen omdat dat meer hap-slik-weg is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteravond nog een bakje in water geweekte brokjes neergezet. Ik dacht misschien wil ze dat wel, dan hoeft ze niet te kauwen, maar ze had geen belangstelling. Wil ik het bakje een half uur later weghalen, zit mijn ram het lekker op te likken. Die lust alles...

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei JUULZxo:

Ik zag net een filmpje op fb dat een konijn zelf in een zwembad zwom. Daarna kroop hij op het luchtbed in t water.

Best grappig om te zien. Volgens eigenaar koos hij er zelf voor

Alleen zijn er waarschijnlijk nu een hoop mensen die denken dat ze hun konijn daar ook een plezier mee gaan doen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Anjo:

Alleen zijn er waarschijnlijk nu een hoop mensen die denken dat ze hun konijn daar ook een plezier mee gaan doen.....

Ja precies. Gelukkig stond er in de reacties dat mensen dit niet moeten doen. Waarom juist niet doen & de gevolgen ervan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .