Spring naar bijdragen
Evee

Slowchat konijnen algemeen 2018

Recommended Posts

Een slowchat topic waar je gezellig met je mede forumleden kan kletsen. Wil je even iets kwijt over jouw konijnen, zonder dat je dat een eigen topic wil geven. Dan kan dat in dit topic!

- Wees aardig voor je medeforummers, de forumregels gelden ook in dit topic!

- Discussieren over een onderwerp hoort zonder dat je elkaar op de persoon aanvalt.

- Denk er wel aan dat alles wat je op internet zet, niet alleen op bunnybunch, openbaar is. Denk dus na voor je iets over je privéleven post of je dit wel met de wereld wil delen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Snuffie keek nauwelijks op, die was veel te druk met eten:D. Snickers was even in een hoekje gekropen en heeft daar wat gegeten, maar als dat op was, kwam hij eruit om bij Snuffie te gaan zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Dit was het eerste jaar dat de konijnen ook thuis waren met oud en nieuw. Ik maakte me wel een beetje zorgen, we wonen midden in autobrand-city en we hebben ook nog ramen van plafond tot vloer. Ik had de ramen maar dicht geplakt met vuilniszakken en er toen een dekbed tegenaan geplakt zodat het zo veel mogelijk dempte. Verbazend genoeg gaven de konijnen er geen zak om. Ze waren eigenlijk vooral enorm druk en vrolijk dat de baasjes zo laat nog wakker waren en elke keer even met ze kwamen spelen :lol: Echt geen krimp gegeven, heel blij mee.

Vandaag is ook onze Dakota jarig :D (al is dat zéker geen reden om een gouden strikje om te willen, aldus Dakota...)

IMG_8890.jpg.1508c73ce10454bb1aa74ebf49ee506f.jpg

IMG_8899.JPG.3e4dda7e35bc5eed949224f2442e1657.JPG

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Christaaa:

De ramen afgeplakt? :lol: Sorry, daar moet ik toch een beetje om lachen. 

Hier hebben ze het allemaal goed doorstaan. 

Ja dat mag hoor, daar heb ik verder geen last van :D 11 hoog is precies de hoogte waarop vuurwerk uit elkaar knalt, en daarbij wonen we in een nogal onstuimig gedeelte van de stad. Ik had geen idee hoe ze zouden reageren, dus ach dan plak ik liever onnodig af dan dat ik me om 12 uur zorgen moet maken om twee gestresste konijnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is heel lief van je hoor en fijn dat het meeviel voor ze.

wat ook kan helpen is het licht aanlaten. Dan zien ze het ook wat minder. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij zijn op een gegeven moment het nachthok in gevlucht. Omdat ik niet wist wanneer ze er weer uit zouden komen heb ik daar maar hooi en water neergezet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier was het niet de eerste jaarwisseling met konijnen, dus we wisten dat ze zich er meestal niet al te veel van aantrekken (scheelt veel baasjes stress @Mississippi ;)). Natuurlijk wel steeds wisselende pleegkonijnen, maar dit koppel is van zichzelf al lekker relaxed. In de afgelopen dagen zijn ze al wat gewend geraakt aan knallen. Om 12 uur zaten er 3 konijnen in de schuilhokken/schuur de 'bui' af te wachten. Alleen Lientje zat onder een vlonder in de buitenren de hele 'voorstelling' te bekijken... Blijft een vreemde dame! Onze buren hadden heel veel (Duits) vuurwerk; veel sierflitsen en harde knallen, meer dan een uur lang. Ik vind het allemaal niks, maar er was veel belangstelling voor. Normaal is het meeste geknal na een half uur voorbij. Dan ga ik altijd even kijken hoe de beestjes het geweld zijn doorgekomen en dan gaan we naar de tegenover buren voor het nieuwjaarsfeestje. Dit jaar was het na 3 kwartier dus nog volop geknal en geflits, en dan ga ik natuurlijk geen deuren van schuilhokken/schuren open doen, maar bij thuiskomst, om een uur of 3, waren ze allemaal weer gewoon bezig met konijnendingetjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook niet bij ze gekeken. Bewust de ren niet omgespit, dus ik denk dat ze onder de grond zaten. 

Ze vinden mij niet leuk en als ik kom voeren is er ook wel eens wat onenigheid, dus ik heb me bewust niet laten zien. Vandaag waren ze nog een beetje schrikkerig, maar verder niks aan de hand. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ik vannacht druk bezig was met oliebollen eten en daarom hier jullie nog niet het beste had gewenst :p :
(En zo lagen ze er dus de hele dag en avond bij. Om 0:00 uur waren we niet thuis, maar om 2:00 uur had ik niet de indruk dat ze nou echt zwaar gestrest waren...ik hoefde ze niet te zoeken onder de bank - zoals vaak uren na het te hard afscheuren van aluminiumfolie wel het geval is ;) )

on2017-2018.thumb.jpg.61db659c2202fca8efb47696b28fb78d.jpg

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De beste wensen allemaal!

Hier viel het me erg mee. Eerste jaar dat ik thuis was, maar de groep ging gewoon door met eten (en ja, ik had ook de ramen afgeplakt, de lamp aan en de radio aan, en ze afgeleid met lekkers), dus die vonden het wel prima zo. Venco rende wel heel even wat rond, maar ik twijfel of dat was omdat ze een plekje zocht om haar snoepje rustig op te eten of dat ze echt reageerde op het vuurwerk. Marlo is ook wel een stresskipje, maar die zat rustig te eten. Prins en Britt zoals gewoonlijk nergens last van. Kon ze vanaf de keuken observeren zonder ze echt te storen. Voorgaande jaren was ik niet thuis, maar trof ik ze ook niet overdreven gestresst aan. Nala was wel de vraag, ook omdat er een Jack Russel van een vriendin mee was en ze eigenlijk nog niets kent. Maar dat konijn verbaast me altijd. Niets is spannend of gek, zelfs de hond niet. Hondje is loslopende konijnen in huis gewend, dus daarom durfde ik de gok wel te nemen. De groep vindt honden echt niet leuk, maar Nala? Geen probleem. Hond was overigens gefixeerd op de vogeltjes en wij hebben een leuke kanarie die niet bang is en nogal van uitdagen houdt... Geloof dat hij lijdt aan grootheidswaanzin. Die heeft die hond zitten pesten joh. En maar uitdagen. Hond helemaal gek. De zebravinkjes zaten van bovenaf de hond weer te bestuderen. Hamster was gewoon zichzelf. Vond de geruststelling wel fijn, dat als we dit jaar bijvoorbeeld wel weg zijn, ze nergens last van hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Superschattig, die ramen afplakken!

Luna & Flora heb ik gewoon in hun afgesloten kamer gelaten: ze hebben daar voldoende schuilplekjes en ik vermoed da ze meer stress zouden gehad hebben als we de deur opendeden en bij hen gingen zitten. Vanmorgen waren ze heel normaal. Vanavond zijn ze mee stripboeken komen lezen op mijn schoot. (Iedereen sprong er om beurt bij, daarna werd het boek rondgegooid.)

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei GawainBS:

Niet zeker of het hier moet of in Slowchat.

Hebben alle nijnerds het dwaze vuurwerk goed doorsparteld?

Als het onderwerp konijn is, hoort het in slowchat konijnen, als het onderwerp niet over konijnen gaat kan het in offtopic/cafe ;) We zijn er niet zo streng op qua modereren, maar voor nu heb ik het toch eventjes verplaatst ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier hebben de konijnen trouwens ook alles goed doorstaan. Nou was het ook echt wel weinig vuurwerk hier dit jaar. Elk jaar minder heb ik het idee. Wat meer siervuurwerk en bijna geen knalvuurwerk.

Ook van mij iedereeen een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Christaaa:

Ze vinden mij niet leuk

:lol: dat klinkt wel sneu haha. Maar wel herkenbaar, Pluis is ook flink bang voor mij (en voor andere mensen nog meer). 

Tegen de tijd dat ik ging slapen heb ik ze nog eten gegeven. Ze bleven heel stoer eten, terwijl er ondertussen vlakbij nog wel wat geknald werd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joris vind mij ook niet leuk. Nouja, dat is niet helemaal waar. Hij vind mij alleen leuk als ik hem lekkere dingen geef. Dus de voermomenten zijn prima. Maar zodra ik hem wil "betasten" is het gedaan met de pret. Hij houd gewoon niet van ongewenste intimiteiten. En voor hem is alle aanraking een ongewenste intimiteit :'D

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook alles goed gegaan, ze schrokken volgens mij meer dat ik ineens via de poort de tuin in kwam zetten dan van dat hele vuurwerk. Ik had wel wat brokjes onder het hooi verstopt zodat ze wat te scharrelen hadden. 

@GawainBS, nog even terugkomend op je vraag over Baloe, nee mijn Baloe is een veelal witte hangoor met vlekjes en een snor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de koppelen na castratie berichten even een eigen topic gegeven :) Het is toch wel een onderwerp waar vaker vragen over komen, en dan is het voor andere leden toch wat makkelijker terug te vinden.

@Lienappelsien

hoe is het met Pluis en Loetje? Was het probleem inderdaad de kiesjes en is nu alles opgelost?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

@Lienappelsien

hoe is het met Pluis en Loetje? Was het probleem inderdaad de kiesjes en is nu alles opgelost?

Ik ben er nog niet 100% van overtuigd. Loetje blijft wel weer het hele portie biks eten, maar Pluis vind ik soms nog wel verdacht. Dan duurt  het lang voor ze komt en in de kruiden heeft ze ook niet altijd direct zin. Maar de afgelopen dagen zaten ze ook weer samen bij de voerbak te wachten :) En vanmorgen kwam ze, net als al een aantal keer eerder, weer ouderwets als een bulldozer aangedenderd, waarbij ze zich dan weer rot schrikt als ze daarbij tegen mijn hand aan botst (l)

Ik hou haar dus in de gaten.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog even een keutelvraagje nav sterilisatie van fiep... ze is vorige week donderdag geopereerd maar haar keutels zijn nog steeds klein. Ze eet en drinkt wel goed. Is dat normaal of kan ik beter de dierenarts bellen? Wie weet raad? :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .