Spring naar bijdragen
VanBoxtel

hoe kan ik de oortjes van mijn hangoordwergkonijn laten hangen??

Recommended Posts

hoi, ik heb een hangoordwergkonijntje van iets jonger dan 2 jaar oud, en hij wil zijn mooie oortjes maar niet laten hangen. in het tuincentrum zeiden ze dat je zijn ''hoofdje'' moest masseren, bij de oortjes, en dat heb ik gedaan maar hij wil zijn oortjes niet laten hangen, op zijn langst voor 15 seconden. zou het ook kunnen dat het niet een hangoorwergkonijntje is? want hij heeft wel hele lange oren voor een ''normaal'' dwergkonijntje. alvast bedankt voor de hulp!:konijntje:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn hangoordwerg voedster ook in een tuincentrum gekocht, en die bleek later een Hollander te zijn, en ook nog een ram in plaats van een voedster.

Ik heb ook weleens in een dierenwinkel gehoord dat konijnen graag alleen leven, dat is ook flauwekul.

Dus als ik jou was zou ik niet al te veel waarde hechten aan uitspraken van een tuincentrum of dierenwinkel. Er zijn er vast die wel verstand van konijnen hebben, maar lang niet allemaal 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:'D Wat een advies! Het hoofdje masseren om de oortjes te laten hangen. Ik had al in een ander topic van je gereageerd dat het inderdaad geen hangoor zal zijn dan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Rian:

:'D Wat een advies! Het hoofdje masseren om de oortjes te laten hangen. Ik had al in een ander topic van je gereageerd dat het inderdaad geen hangoor zal zijn dan. 

Dat advies heb ik jaren geleden ook gekregen toen ik Snuffie en Snufles kocht, ik heb het niet gedaan en toch zijn allebei hun oren gaan hangen:lol:.

Het kan wel dat oren heel laat gaan hangen, bij Snickers zijn ze pas gaan hangen op bijna 1-jarige leeftijd, maar 2 jaar lijkt me toch erg lang. De verkopers in de dierenwinkel zullen je toch geen hangoor verkocht hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De oren van een hangoor hangen vanzelf of ze hangen niet, maar dan is het geen hangoor. Hangoren zijn erfelijk bepaald. Masseren of wat dan ook zal dat niet veranderen. 

Als het konijn al 2 is en nog staande oren heeft is het dus geen hangoor. In dierenwinkels/tuincentra verkopen ze geen raskonijnen en vertellen ze helaas veel onzin. In dit geval dus ook. 

Stel dat (een van) zijn oren nu wel gaan hangen dan heeft dat een medische oorzaak zoals bijv ontstekingen of hersenproblemen. Dan zou het dus niet opeens op deze leeftijd wel een hangoor worden maar is er echt iets mis en moet je naar de dierenarts. Gelukkig is dat hier niet het geval. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw... wat een advies heb je gekregen in dat tuincentrum... :'D (Kun jij niks aan doen, maar loop de volgende keer maar met een grote boog om die 'deskundige' heen, zou ik je willen adviseren. Of: de volgende keer als je in dat tuincentrum komt en ze geven je dat advies, zou ik toch vragen of het dan kwaad kan om je konijn over zijn/haar neusje te aaien/masseren, want stel je voor dat dat ook gaat hangen en je straks een konijn met een slurf hebt...)

Maar nee, het zal zoals geen gezegd geen hangoor zijn of worden. Gewoon een leuk dier met wat grotere, opstaande oren. ;)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .