Ga naar inhoud

Hooi


Newby1981

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er al wat topics zijn mbt hooi maar toch blijft het moeilijk een duidelijk antwoord te vinden. 

Op Google word ik ook niet veel wijzer. Ik wil graag weten wat het beste hooi is qua soort en qua merk. Momenteel krijgen ze 

hooi van I-barn in verschillende smaken. (Ik wissel af) 

Het hooi ziet er goed uit en ze eten get graag maar is dit kwalitatief goed of voer ik ze onbewust zooi? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het beste is verschilt echt per konijn. Het belangrijkste is namelijk dat ze er goed van eten, en smaak verschilt per konijn. Dan zijn er ook nog soorten die je kan kiezen als er bepaalde gezondheidsproblemen zijn.

 

In dit artikel staat uitgelegd wat voor soorten er zijn en waarom je een bepaalde soort kan kiezen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/hooi-kiezen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind juist dat de kwaliteit hooi van boeren meer wisselt ;) Ik geef op het moment natures best weidehooi. Ook het barni kruiden hooi gaat er goed in. Maar dat krijgen ze meer als verwennerij af en toe. Ik meng zelf ook al gedroogde kruiden door het hooi heen om het nog iets aantrekkelijker te maken. Gelukkig heb ik vier goede hooi eters.

 

Vroeger gaf ik ook hooi van de boer maar per oogst/seizoen kan de kwaliteit daar behoorlijk van wisselen. En dan zit je met een baal die ze niet zo lekker vinden. Als je een boer kan vinden die wel constante kwaliteit heeft en/of in kleinere hoeveelheid dan een baal verkoopt kun je er zeker voor kiezen. Maar dat geluk had ik niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze hooiboer oogst altijd alles in het voorjaar. Voor zover ik weet blijft dat hooi het hele jaar door lekker, in welk seizoen je het ook koopt. Daar is geen enkel extra kruidje voor nodig. Hij bewaart het in een grote hooischuur. Voor zijn vee is dat heel belangrijk, en ik dat denk dat dat voor de meeste boeren zal gelden ;)

Ik begrijp jou reactie wel @Evee, plastic pakjes met hooi zijn inkomsten voor jou dus dat promoot je natuurlijk. Maar ik vind het niet vers, ik weet niet waar het vandaan komt en daarnaast vind ik het ook ontzettend duur. De konijnen vreten het meestal ook niet eens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik een boer moet vinden waar ik hooi kan kopen? 

Van de week had ik noodgedwongen hooi moeten kopen bij de Boerenbond (van Vitakraft) maar kan duidelijk merken dat ze dit niet graag eten en zelf vind ik het er ook niet

goed uitzien. Dit hooi gaat de groene bak in en koop ik nooit meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Newby1981:

Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik een boer moet vinden waar ik hooi kan kopen? 

Van de week had ik noodgedwongen hooi moeten kopen bij de Boerenbond (van Vitakraft) maar kan duidelijk merken dat ze dit niet graag eten en zelf vind ik het er ook niet

goed uitzien. Dit hooi gaat de groene bak in en koop ik nooit meer!

Je kan het hooi ook naar de konijnenopvang in de buurt brengen, zij zijn er vaak heel blij mee.

 

Ik bestel altijd via zooplus Duitse hooi in zakken van 12 kilo en dat eten ze heel graag en zit er goed uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goeie tip om het hooi naar een konijnenopvang te brengen maar die zitten hier niet in de buurt helaas. (ik woon in een gat...) Misschien de kinderboerderij maar ik heb zo'n verschrikkelijke medelijden met die konijnen in die kleine hokjes die er de hele dag uitgesjouwd worden door kinderen :'( Het is trouwens maar een zak van 500 gram dus niet echt de moeite.

Maat ik zal zeker eens op Marktplaats kijken en anders koop / bestel ik gewoon duur hooi wat er goed uit ziet en wat ze graag eten. Blijft een beetje experimenteren maar Ibarn valt in ieder geval goed in de smaak. (en is niet zo duur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .