Ga naar inhoud

Vinden konijnen knuffelen leuk?


SweetVanilla

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb verschillende dingen gelezen over knuffelen met konijnen en zou graag jullie ervaring willen horen. Ik heb gelezen dat veel konijnen niet van knuffelen houden of het wel toelaten maar het eigenlijk toch niet zo prettig vinden, echter krijg ik niet helemaal dit idee bij mijn konijn Indy. Mits het haar uitkomt wordt ze naar mijn idee graag geaaid en gaat er dan ook lekker voor liggen om vervolgens luid knarsetandend de oogjes dicht te laten zakken, en mag ik haar dan ook overal even kroelen. Kan dit nog veranderen naarmate ze ouder wordt? Of is er mogelijk sprake van dat ze verstijft en van angst gaat knarsetanden? Alvast bedankt! :bedankt:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Karakters van konijnen verschillen ontzettend. Als je de konijnen gewoon lekker op vier pootjes laat staan en ze komen zelf bij je zitten of liggen om een knuffel te halen, dan kun je er wel van uit gaan dat ze het prettig vinden. Optillen en gedwongen knuffelen, op schoot of in iemands armen, vind geen enkel konijn fijn.

 

Overigens vind elk konijn het fijn om een soortgenootje als maatje hebben om mee te knuffelen :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een konijn dat aaien wel eens lekker vindt, maar zij heeft dan ook geen maatje meer en zal daarom elke vorm van aandacht wel prettig vinden. Ik weet zeker dat als ze weer aan de man is, ik mag opzouten :'D

De anderen moeten er niks van hebben, die willen alleen met elkaar knuffelen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik heb een konijn dat aandacht krijgt van 3 vrouwtjes, en toch heel vaak uitgebreid geaaid wil worden. Maar ik heb er ook een die er echt niet op zit te wachten.

Volgens mij ligt dat inderdaad heel erg aan het karakter van het konijn. Ik zei vandaag toevallig nog dat ik wel het idee heb dat Mississippi veel gelukkiger is sinds Dakota er is, maar dat ie ons zeker niet vergeten is. Hoe meer knuffels hoe beter voor hem denk ik. Dakota daarentegen houdt wel van bij je zijn en naar je kijken en je laten weten dat ze er is door je steeds aan te tikken, maar écht knuffelig is ze toch niet.

 

Overigens is de definitie van knuffelen voor konijnen wel anders dan voor mensen: oppakken en vastpakken en lekker tegen je aanhouden zoals we met een stoffen knuffel zouden doen, wordt meestal niet héél erg gewaardeerd ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Mississippi:

Volgens mij ligt dat inderdaad heel erg aan het karakter van het konijn. Ik zei vandaag toevallig nog dat ik wel het idee heb dat Mississippi veel gelukkiger is sinds Dakota er is, maar dat ie ons zeker niet vergeten is. Hoe meer knuffels hoe beter voor hem denk ik. Dakota daarentegen houdt wel van bij je zijn en naar je kijken en je laten weten dat ze er is door je steeds aan te tikken, maar écht knuffelig is ze toch niet.

 

Overigens is de definitie van knuffelen voor konijnen wel anders dan voor mensen: oppakken en vastpakken en lekker tegen je aanhouden zoals we met een stoffen knuffel zouden doen, wordt meestal niet héél erg gewaardeerd ;)


Oppakken moet Indy inderdaad helemaal niks van weten en gelijk heeft ze ;p dit doen we dan ook eigenlijk nooit. Knuffelen voor haar is het fijnste in haar eigen veilige omgeving dicht bij haar kooi en natuurlijk alleen als ze het zelf ook ziet zitten anders hupst ze gewoon lekker weg. Maar zo nu en dan gaat ze er uitgebreid voor liggen om overal even gekriebeld te worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Rian:

Ik heb hier een konijn dat aaien wel eens lekker vindt, maar zij heeft dan ook geen maatje meer en zal daarom elke vorm van aandacht wel prettig vinden. Ik weet zeker dat als ze weer aan de man is, ik mag opzouten :'D

De anderen moeten er niks van hebben, die willen alleen met elkaar knuffelen. 


Ik ga haar binnenkort koppelen en ben zeer benieuwd of ik dan inderdaad mag wegwezen :'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mijn ervaring is trouwens ook dat knuffelige konijnen als ze een partner hebben ook gewoon nog steeds knuffelig blijven hoor! Misschien is het een beetje meer verdeeld, maar een aanhankelijk konijn is niet opeens niet meer aanhankelijk als er een partner is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Marjoleink:

Ik vind zelf van niet

Maar goed dat je konijn niet kan praten dan :lol: Sorry, flauw.

 

Maar Dakota mag je ook alleen aaien als ze moe is op de derde dinsdag van de maand en mars op één lijn staat met saturnus en dan ook alleen op d'r achterhoofd. Zal wel een vrouwending zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marjoleink ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is om naar je hoofd te krijgen als moeder. Fijn dat je weet waar het vandaan komt, dan kun je het misschien ook iets makkelijker 'loslaten', al is het inderdaad geen excuus. 

 

Ik heb het idee dat mijn ram knuffelen fijner vindt dan mijn voedster, de ram springt ook echt op de bank om eens even bij me te komen zitten. Maar wanneer ik op de grond ga liggen bij de konijntjes dan komt de voedster wel gelijk naar me toe om mijn armen te wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .