Ga naar inhoud

Welk merk brokken voer jij aan jouw konijnen


Evee

Konijnenbrokken  

128 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke brok voer jij aan jouw konijnen?

    • Supreme selective
      62
    • Beaphar Care +
      18
    • Burgess Excel
      2
    • Hope Farms Supertrio
      16
    • Versele lage complete
      5
    • Terra expert
      1
    • Speciaal voer van dierenarts (bijv. trovet of supreme vetcare)
      3
    • Een budget merk geperste brok (bijv. huismerk, supermarkt of merkloos)
      22
    • Ik geef gemengd konijnenvoer.
      15


Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd welk merk brokken jullie aan de konijnen geven!

 

Ik vermoed dat het vooral de supreme selective, care+ en hope farms zijn. Maar wie weet heb ik het helemaal mis!

 

Mis je iets in de poll laat het dan even weten, ik heb niet alle merken en soorten toegevoegd want dan wordt het een eindeloze lijst ;)

 

Ohja als toevoeging nog even dat brokken maar een beperkt onderdeel vormen van de dagelijkse voeding, zie deze afbeelding:

hooi.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer mijn konijnen geperste brokken van het huismerk, vrij 'goedkoop' en ze doen het er goed op. Het liefst zou ik overstappen naar een gezondere/betere brok maar Supreme Selective vind ik echt te duur en Hope Farms Supertrio heb ik laatst wel geprobeerd maar eten ze niet/nauwelijks. Bovendien is zulke brok ook niet te koop in de dierenwinkel maar ik wil het ook weer niet steeds op internet moeten bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze heel de dag onbeperkt hooi tot hun beschikking. In de ochtend en avond krijgen ze allebei een lepel supreme selective 4+ of beaphar care + senior (ligt eraan wat ik in huis heb, ik wissel wel eens af) gemengd met gemengd voer van de supermarkt.

Beiden eten evenveel en het zijn gelukkig geen snoeper-konijnen dat ze de lekkere dingen eruit halen en wat ze niet lekker vinden laten liggen. Alles gaat keurig op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zak biks (5 kg) van huismerk gekocht omdat ik de rest redelijk prijzig vond, echter zie ik nu pas hoe lang ze wel niet met zo'n zak doet, ze krijgt ongeveer 14 gram per dag en ze weegt nu zelf 900 gram (ik weet niet precies hoeveel ze horen te krijgen 8)). Ik ga echter overstappen naar iets beter voer zodra deze op is, hij wel in de smaak en ze komt iedere ochtend en avond enthousiast aangerend als ik met het voederbakje kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten sinds kort op Garvo Alfabrok en ik moet zeggen dat ik toch wel verschil merk. Voorheen voerde ik altijd SS maar Joris bleef maar verharen. Sinds ze op Garvo zitten verhaart hij nauwelijks meer en is hij veel zachter. 

Ik heb 1 koppel op Kasper zitten omdat die het vertikken om Garvo te eten, maar ik weet nog niet of ik ze daarop hou, lees ook mindere verhalen van Kasper.... Lastig... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer Science Selective, Beaphar Care+ en Puik Greenline Premium Select. Die laatste staat er helaas niet bij als keuze. Ik ben op deze brok gekomen toen ik eens op zoek was naar een klein brokje voor kleine pleegkonijntjes met gebitsproblemen, die vlak voordat hun tanden weer bijgeslepen moesten worden geen grotere brokken meer weg kregen (tanden zijn later uiteraard getrokken). Ik was toen tevreden over de brokjes, qua acceptatie en qua samenstelling van de brok, dat ik mijn ram nu ook Puik voer. En of het toeval is weet ik niet, maar hij heeft tot dus ver minder vaak last van gas. En zijn vacht ziet er super mooi uit. De ram krijgt dus Puik met wat Beaphar Care+ er door en de voedster krijgt SS (vindt ze zó lekker (l)) met wat Beaphar Care+ erdoor. Misschien dat ik volgend voorjaar de voedster ook wel op Puik zet om te kijken of ze dan beter door de verharing komt. Gewoon als proef dus. Brokjes worden hier altijd gretig en direct opgegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik gaf Snuffie altijd supreme science selective, écht heel goede brokken! Plots wou hij ze niet meer eten... de zakken waren vernieuwd en de brokken zagen er wat anders uit dan voordien (ook bij andere zakken, we kochten er meerdere) en hij moest er weinig van weten door de andere vorm.

 

Nu geven we hem Versele Laga complete sensitive en die vindt hij geweldig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze Versele Laga Cuni Fit (of Pure, ik weet niet of het de fit of de pure is, maar alleszins die zonder anti-coccidiose), gemengd met 'goede biks': SS of Beaphar Care+. Vroeger kregen ze uitsluitend SS, maar één van m'n nijnen moest de hele dag door biks eten om op gewicht te blijven, dus was de SS niet meer te betalen. Toen overgestapt op een mengeling van goedkope biks en SS/Beaphar Care+. De SS/Care+ zodat ze, in mijn ogen, alle vitamientjes en mineraaltjes binnenkrijgen, de goedkope biks als maagvulling de rest van de dag. Betreffend konijntje is er inmiddels niet meer, maar de nijnen die ik nu nog heb, vinden dit een prima regeling, dus blijven we erbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen heb ik heel lang op Hope Farms Rabbit Balance gehad, maar ik vond dat toch wel erg prijzig worden. Toen heb ik ze een poosje op Rosewood gehad, maar ik zag dat er veel blindedarm keutels bleven liggen. Daarna overgegaan op Hope Farms SuperTrio en dat bevalt tot nu toe heel erg goed. Goede prijs/kwaliteit verhouding en geen problemen met de ontlasting meer gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .