buffy Geplaatst: 25 december 2007 Delen Geplaatst: 25 december 2007 Hallo, Ik heb inmiddels al 3 1/2 jaar konijnen. Buffy was de 1ste. Die is inmiddels gesterilliseerd.Het tweede konijn wat erbij kwam was pim! Echt een superlief mannetje, bijt nooit is niet agressief en houdt van een beetje knuffelen!Maar nu is het zo dat hij heel erg van voortplanten houdt, dus buffy en pim kan bijna nooit samen gaan zonder dat pim er gelijk bovenop springt!En Buffy maakt dan heel veel lawaai wat betekend dat ze het niet leuk vind! Niet leuk voor buffy dus! Ik heb pim (gescheiden gesplaatst van buffy en toch in het zicht) nu al zon 2 1/2 jaartjes. Maar nu komt het..de kennis making tussen pim en buffy ging geweldig goed, geen bijten geen geweld wel snuffelen enzo en de baas willen spelen, dominantie bepaling. Dus ik denk ik koop na 2 1/2 buffy en pim er een meisje bij, das leuk voor buffy.Maar nee hoor, sinds dat zij hier is gaat ze bijten , en hard ook!Niet allen noelle maar ook mij! Ze heeft mij 3 keer in mijn hand gebeten heel hard terwijl ze dat al heel lang niet meer gedaan had!Wat moet ik doen , ik dacht dat het kennis maken net zo makkelijk zo zijn als pim! Ik hou me aan de standaard regels voor het introduceren van een nieuw konijn...betekende een nieuw terrein!Ik weet niet wat ik moet doen, terwijl ik al een tijdje konijnen heb. Is buffy jaloers? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 december 2007 Delen Geplaatst: 25 december 2007 Ik snap heb niet helemaal 2 voedsters is geen garantie dat het goed gaat natuurlijk.Kon je je man niet gewoon laten helpen eigelijk.of denk ik nu te simpel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 25 december 2007 Delen Geplaatst: 25 december 2007 man vrow heeft een veel grotere slagingskans dan vrouw vrouw! vrouwen zijn heel erg teritoriaal! wat jouw vrouwtje waarschijnlijk ook heel erg is! waarom laat je pim niet castreren en koppeld je die aan noelle Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 25 december 2007 Delen Geplaatst: 25 december 2007 Daarnaast moet je jonge konijnen niet met oude konijnen koppelen!!!Eerst wachten totdat ze volwassen is aangezien een jong konijn zich tegenover volwassen konijnen niet afdoende kunnen verdedigen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
buffy Geplaatst: 26 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2007 Hoi iedereen, Bedankt voor jullie reakties allemaal! Tja wat ik wel begrijp is jullie reakties dat pim gecastereerd zou moeten worden, maar wat ik niet begrijp is waarom vrouw vrouw moeilijk is. Ik denk juist dat man man niet kan , die situatie heeft zich hier al voor gedaan toen het zoontje van buffy groot werd! Maargoed, de rede dat ik pim niet castereer is omdat hij een heel fijn (karakter) en mooi (blauwe ogen en gekleurde vacht) konijn is.Ik wil hem misschien nog een paar nestjes laten zetten! Vandaar! En noelle en pim koppelen lijkt mij een goed idee , alleen wat moet er met buffy gebeuren dan? Ik hoopte dat op latere leeftijd die 2 dames het goed zouden vinden met elkaar , maar zoals het er nu voorstaat....?weet ik het niet zo goed.. Een jong konijn en een oud konijn koppelen.......Bij pim (die toen jong was) en buffy ging dat heel goed..geen geweld enzo!Het koppelen doe ik met heel veel aamdacht en heel voorzichtig! Schrik niet maar ik hield buffy vast en liet de kleine een beetje om haar heen lopen om te kijken hoe ze zou reageren...dat was dus te heftig! En nu? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 26 december 2007 Delen Geplaatst: 26 december 2007 Hoi iedereen, Bedankt voor jullie reakties allemaal! Tja wat ik wel begrijp is jullie reakties dat pim gecastereerd zou moeten worden, maar wat ik niet begrijp is waarom vrouw vrouw moeilijk is. Ik denk juist dat man man niet kan , die situatie heeft zich hier al voor gedaan toen het zoontje van buffy groot werd! * man-man gaat idd maar zelden goed. vrouw vrouw heeft een iets grotere kans als man - man... maar is zeker ook niet heel froot. vrouwen zijn heel territoriaal en hotmonaal. dit gaat vaan voor vregel zorgen onder de dames. daarbij hebben vrouwen nogal eens last van schijnzwangerschappen en dan dulden ze vaakgeen andere dame bij hun! Maargoed, de rede dat ik pim niet castereer is omdat hij een heel fijn (karakter) en mooi (blauwe ogen en gekleurde vacht) konijn is.Ik wil hem misschien nog een paar nestjes laten zetten! Vandaar! * hier sta ik helaas niet achter! is pim een raskonijn? is ie getatoueerd? ben je aangesloten bij een rasvereningin en het nkb?dacht ik namelijk niet gelezen te hebben.... op bunnybunch zijn we tegen het vermeerderen met rasloze konijnen...waarom? je kent de achtergronden vaak nietver genoeg terug om erfelijkheden of genetische afwijkingen te kunnen signaleren. waardoor deze konijntjes vaak een zwake gesteldheid hebben en de nodige afwijkingen krijgen.daarbij zitten de konijnenopvangen overvol en zijn daar ook jonge konijntjes die een nieuw huisje zoeken!want wat ga je met al die jongen doen?? en welke voedster ga hem dan laten dekken??? teveel nesten voor een en dezelfde voedster zijn zeker niet goed!geen goed idee dus! En noelle en pim koppelen lijkt mij een goed idee , alleen wat moet er met buffy gebeuren dan? Ik hoopte dat op latere leeftijd die 2 dames het goed zouden vinden met elkaar , maar zoals het er nu voorstaat....?weet ik het niet zo goed.. * noelle is nu nog jong, en een jong konijn en een oud konijn kopelen is niet zo'n slimme zet.... vaak als het eenmaal mis is zal het niet meer goed gaan komen!misschien een vriendje uit de opvang voor buffy dan?? Een jong konijn en een oud konijn koppelen.......Bij pim (die toen jong was) en buffy ging dat heel goed..geen geweld enzo!~* pim en buffy zijn man en vrouw Het koppelen doe ik met heel veel aamdacht en heel voorzichtig! Schrik niet maar ik hield buffy vast en liet de kleine een beetje om haar heen lopen om te kijken hoe ze zou reageren...dat was dus te heftig! koppelen doe je best op neutraal terrein zonder jezelf er al teveel mee te bemoeien. konijnen doen ales afgaande op geur. door jouw geur erin te mengen wordt t alleen maar moeilijker voor hen!koppelen doe je op een terrein waar beide konijnen nog nooit zijn geweest. waar dus van beiden geen geur hangt! ook zorg je voor voldoende schuilplaatsen en lekkernijen.als het gelsaagd is dan zet je ze samen in hun hok dat je helemaal schoon hebt gemaakt om alle geuren te wissen! ik hoop dat je zo een beetje antwoord hebt op je vragen......... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
buffy Geplaatst: 28 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2007 Hoi Kelly, Ik ben heel erg blij met je antwoorden en ik zie dat je er wel verstand van hebt! Maar over het voortplanten van rasloze konijnen (PIM) ben ik het niet zo eens!Ik weet wel dat er zwakheden in de genen kunnen zitten enzo, maar dat wil nog niet uitsluiten dat ik zo'n konijn helemaal geen nestje mag laten maken. Het is echt niet zo dat ik heb nog 20 nesten laat maken, maar 1 nestje of miss 2. Wie weet..of misschien ook wel niks. Verder weet ik eigenlijk niet zo goed meer wat ik wil doen. Ik ben al gehecht geraakt aan noelle en buffy schijnbaar helemaal niet en dat zal ook zo blijven waarschijnlijk. Buffy is zeer territoriaal en bijt soms zelfs als ik haar eten wil geven! Tja ik denk dat ik gewoon w8 totdat noelle groot is. Ik weet het niet zo goed meer , ik denk dat het wel goed is dat er wat nieuws in het nest(konijnen zooi) is. Toch heel erg bedankt voor je advies, ik weet ondertussen via een klant in de dierenwinkel dat hangoor konijnen een heel mak karakter hebben! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 28 december 2007 Delen Geplaatst: 28 december 2007 uitsluiten enverbieden kun je et idd helaas niemand! maar erachter sta ik en velen met mij niet....zelfs al is het maar ''eén of twee nestjes... ook hierin heb je de kans op konijntjes met ziektes of een genetische afwijking....en wil je dat die konijntjes dan aandoen omdat je het zelf leuk vind om éen nestje te hebben??daarbi ga je al die konijntjes dan zelf houden?? ook voor de voedster die je dan door pim laat dekken is het zeker niet zonder gevaar.... ook van die voedster weet je immers niks van achtergrond, genen en voorouders.... waardoor een zeangerscha een groot risico kan zijn! pim is een mooi konijn... ik zou zeggen houd dat lekker zo en geniet lekker van Pim, laat m castreren en geef hem samen met een vriendin een gelukkig leven! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
buffy Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2008 Hoi allemaal, Het is allemaal al een tijdej geleden. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik best geschrokken ben van de reaktie over en nestje laten maken bij deze konijnen.Ik heb het nu opnieuw even gelezen en wil hierbij erg bedanken voor het goede advies. Ik heb er reeds weinig ervaring in.Ik zal proberen geen nestje te laten maken en ik hou mijn kleine noelle:baby:, ze is te leuk. En ze zullen nog lang en gelukkig leven allemaal:bunny1::bunny1:! Het gaat nu al een stuk beter!! Gaaf he! Gr B Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 18 januari 2008 Delen Geplaatst: 18 januari 2008 fijn dat je er nog eens over nagedacht hebt!! een goed besluit!!en proberen geen nestje te laten maken is niet zo moeilijk lijkt mij..... dat ligt immers helemaal bij jou! als jij ze niet samen zet, of op tijd uit mekaar haalt dus vóór ze vruchtbaar zijn zal er geen nestje komen!wil je ze wel samen houden zul je pim moeten laten castreren.... drie weken wachten en dan weer koppelen aan je dame! dan zullen er helemaal zeker geen nestjes komen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten