Ga naar inhoud

Junior brok


Naadjelicious

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

ik heb al eens eerder hier iets over voeding ingezet. Mijn konijn had eerst SS maar moest t opeens niet meer. Toen een nieuwe zak gehaald omdat dat t miss zijn kon. At ie ook niet. Hope farm brokken gehaald wilt ie ook niet. Per toeval door een jong konijntje vitakraft junior war ie wel wilde. Nu de gewone gehaald maar moet ie ook niet. Hij blijft t junior er tussen uitvissen.

 

inmiddels weet ik niet meer wat ik wr mee aan moet. In januari is die een jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel brokjes voer je? Hoeveel weegt je konijn? Wat voer je nog meer? Eet hij dat wel goed? Is het gebit al goed nagekeken (met een roesje)? 

Heeft jouw konijn een maatje? Is het een actief konijn/ is er voldoende loopruimte?

 

Met de supreme selective zijn eerder dit jaar wat problemen met de machibe geweest waardoor konijnen de vrok minder lekker vonden. Die problemen zijn nu wel weer opgelost. 

 

Verder zijn haakjes op de kiezen vaak de reden dat ze geen brokjes willen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij weegt 3 kilo en ik geef hem hooi en groenvoer eet ie prima. Brokjes eet ie wel maar dan alleen junior brokjes. Voldoende loopruimte, loopt los over t algemeen. Soms moet ie even de kooi in als er een hond op visite komt.

 

geen maatje nog want 2 koppelpogingem zijn mislukt. Is verder heel actief. haakjes heeft ie niet is naar gekeken maar niet onder een roesje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang hij hooi en groenvoer wel eet, is het gelukkig geen acuut probleem van niet eten. Hoeveel en welk groenvoer geef je? Het kan best zijn dat hij gewoon vol zit net het voer dat hij krijgt en daarom geen brokjes wil eten. Hoeveel voermomenten heb je? Gaf je bijv. Brokken en groenvoer tegelijk?

 

Anders zou een roesje om het gebit te bekijken wel aan te raden zijn, om zekerheid te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Junior brokken zijn vaak brozer en kleiner, zodat kleine konijntjes ze makkelijk kunnen eten. Het kan dus nog steeds zijn dat kiesproblemen de oorzaak zijn. Een leven lang een juniorbrok geven zou ik ook niet doen. Je kan het nog een keer goed streng proberen, dus een paar dagen mengen, en dan gewoon de nieuwe brok geven, geen alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is het het premium menu vital van vitakraft?

 

Op hun eigen website staat geen analyse, alleen de ingredienten:
Plantaardige bijproducten, granen 39,1%, groente 3,1%, mineralen, oliën en vetten, zaden 0,11%, yucca-shidigera extract
Het is wel gemengd voer zie ik, dat is sowiezo niet de beste keuze.

 

Je hebt ook nog de life power zie ik, ook een gemengd voer.
Granen (tarwekiemen 0,25%), plantaardige bijproducten (luzerne 14,2%), groente 15,9%, 4% vruchten, mineralen, oliën en vetten

 

Beide zijn geen voeders die ik zou kiezen, als ik de samenstelling zie. Veel granen en groentes, weinig grassen. Analyse is dan nog niet eens bekend.

 

Het voedingsadvies van van 60 gram per dier per dag is ook echt belachelijk. Dat ligt aan hoe zwaar je konijn is. Geef je een dwergkonijn 60 gram krijg je een moddervet dier. Geef je een vlaamse reus 60 gram is hij zeker te mager. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .