Spring naar bijdragen
Loetje

Welk ras ?

Recommended Posts

Wij hebben dit konijn voor proef vanaf de kinderboerderij. Kijken of het met mijn allergie gaat. Het gaat goed en denk eraan om deze te houden. Ze is geloof ik al aardig tam komt erg dichtbij . Maar ik vroeg me af wat voor ras het is. Deze is gevonden dus er is geen ras of leeftijd en geslacht bekend dus ik zou toch wel meer info willen hebben ....ook hoe groot deze wordt 

IMG_0183.PNG

IMG_0180.PNG

IMG_0181.PNG

IMG_0182.PNG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met jonge konijnen, dus ik kan geen inschatting geven hoe oud hij/zij is. 

De meeste konijnen zijn rasloos, ik denk dat dit ook een leuk rasloos konijntje is. Aan de oren en poten te zien zou ik niet verwachten dat hij/zij heel groot wordt, een dwerg- of klein konijn (een veel voorkomend formaat). 

Als je hem/haar houdt zou ik even naar de dierenarts gaan voor inentingen en om het geslacht te bepalen. Komt er op termijn een vriendje bij? Een voedster en gecastreerde ram is de beste combinatie. Als het een ram is moet hij eerst gecastreerd worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel eerlijk gezegd betwijfel ik of ze uberhaupt nog (veel) groeit. Ze lijkt niet heel erg 'baby' meer. Zeker die laatste foto is net alsof ik mijn konijn Britt zie zitten en die is nu een jaar of 5/6.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Deeskuh88:

Heel eerlijk gezegd betwijfel ik of ze uberhaupt nog (veel) groeit. Ze lijkt niet heel erg 'baby' meer. Zeker die laatste foto is net alsof ik mijn konijn Britt zie zitten en die is nu een jaar of 5/6.

Bij de 2e, 3e en 4e foto vroeg ik me dat inderdaad ook af, maar op de 1e foto lijkt het toch wel een mupje. Lastig te zien dus op deze foto's. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie voor jullie reacties. het blijft een groot raadsel dus. Wij houden hem..... volgens mij is het dus geen zij ik zag namelijk 2 balletjes .   Mijn kids en ik vinden het zo'n leuk beestje dus allemaal happy. Nu proberen of hij zindelijk wordt ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites