nicolevv Geplaatst: 2 september 2017 Delen Geplaatst: 2 september 2017 HoiHoi! Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten om zelf een binnenkooi te maken. De standaard kant en klaar kooien vinden we te klein en de draadbus kooi té duur om een grote leefbare kooi van te maken. Dusss nu speur ik het internet plus dit bunny bunch forum af op zoek naar ideeën voor een binnenkooi voor in huis. Wat ik tegenkom zijn veel DIY projecten voor buiten én als er wel foto's zijn van huisvesting voor konijnen binnen zijn het rennen/benches, wat prima kan alleen vinden we dat zelf niet echt praktisch voor in huis.. Heeft iemand tips/links/FOTO'S/voorbeelden van zelfgemaakte binnenkooien?! En betreft de materialen, wat kan je het beste op de bodem doen etc? Groet, Nicole Spoiler Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 september 2017 Delen Geplaatst: 2 september 2017 Vaak zie je dat mensen voor in huis een kast ombouwen of een hok maken dat op een kast lijkt. Let wel op dat je de minimale ruimte groot genoeg maakt, bijv door het te combineren met een vaste ren. Je schrijft dat je dat niet praktisch vind, maar ik denk dat er niet heel veel andere opties zijn, als je een hok / kast wil maken met voldoende ruimte voor een koppel loopt de prijs al snel op. Een ren kan ook best leuk zijn als je deze in de stijl van je woning maakt. Google en pinterest hebben er heel wat voorbeelden van hoor. Ik weet niet wat je precies zoekt? Dit vind ik zelf een leuk konijnenhoekje, voorbeeld van hoe je bijv. je woonkamer stijl door kan trekken naar de ren toe. Dit is van een ikea kast, weet alleen niet of dat praktisch is met schoonmaken (en zal voor koppel te klein zijn, dus rennetje moet er wel aan). Dit ziet er leuk uit als je van landelijk houd, maar dus wel combineren met een vaste ren ivm ruimte. Ohja, kippengaas knagen konijnen met gemak kapot, dus dat zou ik zelf ook niet gebruiken. Dit is eigenlijk voor een hond, maar zou voor konijnen ook een goede optie zijn, denk dat als je dit gaat maken je wel makkelijker aan de minimale ruimte voor een koppel komt (1 meter diep maken, 2 meter breed bijvoorbeeld). Denk dat dit ook vrij eenvoudig na te maken is zelf (alleen tralies misschien niet, maar daar zou je natuurlijk gaas voor kunnen gebruiken). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiep Geplaatst: 2 september 2017 Delen Geplaatst: 2 september 2017 Leuk! Ik heb een gewone konijnenkooi met een verdieping erop binnen staan, met een ren eraan (met een doek erboven, zodat ze niet op het dak aan de rechterkant van de kooi kunnen springen). Dit is voor 's nachts en als ik ben werken. Anders klap ik de ren open en scherm ik daarmee gelijk deze kamer af naar de woonkamer, zodat ze in een kamer van 12m2 zitten. Als vloertje heb ik een houten plank met vinyl en aan de rand hoekprofieltjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nicolevv Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2017 3 uur geleden zei Evee: Vaak zie je dat mensen voor in huis een kast ombouwen of een hok maken dat op een kast lijkt. Let wel op dat je de minimale ruimte groot genoeg maakt, bijv door het te combineren met een vaste ren. Je schrijft dat je dat niet praktisch vind, maar ik denk dat er niet heel veel andere opties zijn, als je een hok / kast wil maken met voldoende ruimte voor een koppel loopt de prijs al snel op. Een ren kan ook best leuk zijn als je deze in de stijl van je woning maakt. Google en pinterest hebben er heel wat voorbeelden van hoor. Ik weet niet wat je precies zoekt? Dit vind ik zelf een leuk konijnenhoekje, voorbeeld van hoe je bijv. je woonkamer stijl door kan trekken naar de ren toe. Dit is van een ikea kast, weet alleen niet of dat praktisch is met schoonmaken (en zal voor koppel te klein zijn, dus rennetje moet er wel aan). Dit ziet er leuk uit als je van landelijk houd, maar dus wel combineren met een vaste ren ivm ruimte. Ohja, kippengaas knagen konijnen met gemak kapot, dus dat zou ik zelf ook niet gebruiken. Dit is eigenlijk voor een hond, maar zou voor konijnen ook een goede optie zijn, denk dat als je dit gaat maken je wel makkelijker aan de minimale ruimte voor een koppel komt (1 meter diep maken, 2 meter breed bijvoorbeeld). Denk dat dit ook vrij eenvoudig na te maken is zelf (alleen tralies misschien niet, maar daar zou je natuurlijk gaas voor kunnen gebruiken). Pinterest heb ik niet, maar daar zal ik me even voor aanmelden Het verblijf staat bij ons in de kamer, hebben helaas geen andere ruimte ervoor, vandaar dat ik het niet echt een mooi aanzicht vindt om een ren aan een hok te maken.. Helaas is onze nijn alleen (erg dominant en gaat niet samen met andere soortgenoten) dus qua ruimte moet ze genoeg hebben aan 1.20x1.20 lijkt me.. Maar hier staan al leuke voorbeelden van hokken op, kan ik wel wat mee.. Thanks! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nicolevv Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2017 2 uur geleden zei fiep: Leuk! Ik heb een gewone konijnenkooi met een verdieping erop binnen staan, met een ren eraan (met een doek erboven, zodat ze niet op het dak aan de rechterkant van de kooi kunnen springen). Dit is voor 's nachts en als ik ben werken. Anders klap ik de ren open en scherm ik daarmee gelijk deze kamer af naar de woonkamer, zodat ze in een kamer van 12m2 zitten. Als vloertje heb ik een houten plank met vinyl en aan de rand hoekprofieltjes. Dat vloertje heb je er zelf onder gemaakt? En maken ze dat niet kapot? Niet aan gedacht maar is een goede optie voor een vloer 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiep Geplaatst: 2 september 2017 Delen Geplaatst: 2 september 2017 Ja, gewoon een houten plank met daarop vinyl geplakt. En dan houten hoekprofiellatjes eromheen. Daar knagen ze wel op, maar eens dat een beetje glad is, zal dat hopelijk wel minder worden. Ik begon met kunststof profieltjes erop geplakt, maar dat lag er zo af en toen begonnen ze aan het vinyl. Deze houten latjes zitten erop geschroefd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nicolevv Geplaatst: 4 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2017 Ben bang dat ze eraan gaan knagen... iemand een andere oplossing om als 'vloer'te doen? Dacht aan een kunststof bak op maat , maar dan ben ik alleen al wel €170 kwijt als vloer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiep Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 Hier knagen ze wel aan de houten profieltjes, maar niet aan het vinyl. daar hebben ze volgens mij ook geen grip op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten