Spring naar bijdragen
ZeeuwsFlapje

Hopeloze vacht

Recommended Posts

Na weer een periode van ziek zijn (derde keer), is onze Franse hangoor Flap gelukkig weer de oude. Hij maakt weer binkies, wil het liefst hele dagen geaaid worden en eet en drinkt weer goed. Tijdens de vakantie heeft hij heerlijk genoten bij de opvang, samen met andere konijntjes. Waar ik nu tegen aanloop, zijn vachtproblemen. Iedere keer ontwikkelt hij enorme vervilte knopen onder aan zijn wangen. Ik laat ze regelmatig weghalen door de da, die daarvoor een speciale tondeuse heeft, maar ondertussen ligt zijn kappersrekening hoger dan die van mij . Herkent iemand dit probleem en wat kan ik hieraan doen? Hij wordt regelmatig (zachtjes) "geplukt", om losse haren te verwijderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Franse Hangoren hebben vaak een moeilijke, dikke vacht waarbij dit soort problemen snel ontstaan. Je hebt nog geluk dat je niet het hele konijn moet laten trimmen.

Soms heeft het ook een medische oorzaak zoals kwijlen maar ik neem aan dat de dierenarts niet alleen naar de knopen heeft gekeken maar ook naar een oorzaak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zo'n zelfde soort probleem. Mijn konijn is ook een langharige en ze ontwikkelt vilt op haar kont en haar flanken. Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd weg te scheren met de konijnentondeuse, maar dat is me niet gelukt. Op dit moment heeft ze een hele kale plek omdat ik weer een paar vierkante cm aan vilt-vacht heb weggeschoren. Ik vind het echt heel sneu. Ze kan ook nauwelijks bij haar anus om het schoon te maken omdat haar buikje steeds vol haren zit. Dit probeer ik wel heel goed bij te houden. Het is gewoon echt drama D':

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .