Ga naar inhoud

bang konijn


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

hoi

 

ik heb gisterochtend een konijntje bij een fokker opgehaald van 9 weken oud (nederlandse hangoordwerg)

Ik heb de kooi continu open maar hij gaat er niet uit. als ik met mijn hand voor hem houd dan ruikt hij en dan rent hij weg. kan hem wel aaien maar je merkt dat hij schrikt eerst en kan nou ook niet echt zien of hij het fijn vind, hij laat het maar toe. kan hem wel oppakken, rent niet weg. Hij eet wel goed, eet uit de hand. ligt gewoon languit in zijn kooi, wast zich en speelt met speeltjes.

Ik heb vaker konijnen gehad en nooit deden ze zo :o waarom gaat hij niet zijn hok uit? en waarom is hij zo schrikkerig als ik een beweging maak?

Ik had hem nu maar naast de kooi gezet en toen kroop hij erachter.. dus de kooi tegen de muur gezet. en toen ging hij onder mijn bureau zitten. dus na een tijdje heb ik hem maar terug gezet in zijn kooi.

 

iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het maar aan hemzelf over. Hij kan er misschien wel weken over doen om een paar stappen verder te zetten. 

Met rust laten is echt de beste optie. En heel veel geduld, wat hierboven ook al gezegd is. 

Heb je al nagedacht over een maatje voor hem als hij wat ouder en gecastreerd is? Een konijn alleen is erg zielig maar dat wist je vast al wel :$

Is het trouwens het konijn van de foto? Niet echt een hangoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Rian:

Laat het maar aan hemzelf over. Hij kan er misschien wel weken over doen om een paar stappen verder te zetten. 

Met rust laten is echt de beste optie. En heel veel geduld, wat hierboven ook al gezegd is. 

Heb je al nagedacht over een maatje voor hem als hij wat ouder en gecastreerd is? Een konijn alleen is erg zielig maar dat wist je vast al wel :$

Is het trouwens het konijn van de foto? Niet echt een hangoor?

 Ja ik denk inderdaad dat hij veel tijd nodig heeft.

 

Nee konijn op mijn profiel foto is helaas al 6 jaar overleden :( was mijn eerste konijntje

 

Ik moet eerst wachten dat hij wat ouder is om te laten castreren en dan te koppelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal even duren voor het konijntje gewend is aan een ander leven in een vreemde omgeving, met andere mensen, andere geuren en geluiden. Geef hem tijd. Veder kan je er voor zorgen dat hij makkelijk in en uit de kooi kan komen door er voor te zorgen dat het niet glad is. Hoe groot is de kooi? Staat er een schuilmogelijkheid in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als het konijn heel erg van streek is kun je ook tijdelijk een doekje voor het plekje waar hij zit hangen. Ik heb de ervaring bij mijn eigen konijnen dat deze altijd rustiger en ontspannender worden als het donker is. Voor de rest zou je ook met een rustige stem tegen het diertje kunnen praten. Niet aanraken, alleen laten horen dat je er bent. Zo leert hij dat je stem geen gevaar oplevert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .