Ga naar inhoud

losbrekende vlerk


Freud

Aanbevolen berichten

Daar ben ik weer :-)

Gisteravond deed Freud erg vervelend toen hij weer in zijn kooi zat (na uren los), het was een terroriserende puber.

Waar ik al bang voor was is vannacht gebeurd: meneer is losgebroken. :((

(zindelijk is hij wel, nergens een plasje of keuteltje, op 4 drolletjes na)

Slim issie niet, maar wel handig ofzo, deurtje prominant open en hij ergens achter de bank (lievelingsplek sinds paar dagen). En oh oh, wat wist ie goed dat hij fout was toen ik de kamer binnenkwam. "Met de staart tussen de poten" zullen we maar zeggen.

Dat wordt het deurtje vastmaken dus...

Heeft iemand een tip wat stevig is en "hersluitbaar"? (niet dat je eerst twintig knopen moet lospeuteren:bunny3:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Musketon? Krijg je dat bij de Praxis oid?

Ik begin langzamerhand helemaal gestoord te worden, zodra ik zijn kooi dichtdoe gaat ie keihard aan de tralies rammen en doen en alle mogelijke manieren om te ontsnappen uitproberen. Weet niet of ik hem nou moet negeren of juist met afstraffen?

En hij heeft vannacht ook de kabels van de lampjes van de kerstboom doorgebeten, dus nu heb ik geen lichtjes meer. Vind hem vandaag even niet zo leuk...haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor klemmetjes :-)?

Ik probeer er niet op te reageren, maar heb nog nooit zo vaak achter elkaar tot 10 geteld...

Kan het er iets mee te maken hebben dat zijn kooi verschoond moet worden? Staat op de planning voor vandaag, is nu een week geleden.

Heb niet de indruk dat hij zich verveeld, is per slot van rekening de hele nacht volgens mij los geweest en vermaakt zich verder prima met het doorbijten van mijn kerstlampjes. En in de kooi liggen wc rolletjes en een wilgenbal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij was even vijf minuten rustig toen hij aan het eten was, maar het is weer begonnen. Heb maar klassieke muziek opgezet, misschien wordt ie daar rustig van (onze hond vroeger wel, haha) Tot nu toe helpt het niet echt...haha

Hoop inderdaad niet dat dat zijn doel wordt in het leven!

We hebben vrijwel alle kabels weggewerkt met gootjes, en de kerstlampjeskabels (leuk galgje-woord) zaten ook weggewerkt onder de "sneeuw" onder de kerstboom (zo'n wattendoek-achtig-iets) maar daar heeft ie dus flink zitten graven toen wij lagen te slapen.

Jawohl! Andrea Bocelli is holy night aan het zingen en meneertje ligt zowaar rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een idee om een ren te plaatsen aan de kooi vast. Mijn konijn heeft dat ook gedaan en nu hoeft zij alleen nog maar de kooi in als ik van huis ga. Dus als ze dan vervelend doet in de kooi dan merk je dat toch niet aangfezien je van huis bent. En dan houd het vanzelf op.

Het leuke ervan is dat als de voordeur open gaat ze heel vrolijk door de kooi gaat rennen omdat ze weet dat ik er meteen aankom om de kooi te openen.

Misschien een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een goede tip.

Ik heb alleen niet zoveel ruimte dat ik er een ren aan kan plaatsen.

Ook dank je wel voor de tip van de klemmetjes; ben met plakband aan de slag gegaan en zowaar, ze doen het weer!

Sorry als ik jullie lastig val met al mijn vragen/opmerkingen :-)

Vind het reuze handig dat er altijd iemand is die kan reageren op mijn vragen/opmerkingen, zo'n forum is echt een uitkomst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook een goedkoop hangslotje om de tralies doen die zal ie beslist niet open gaan krijgen.

negeren zal idd niet helpen omdat je dan negatief gedrag gaat belonen!

en of een konijn

"straf ook daadwerkelijk als "straf"zak zien vraag ik me af!! het is gewoon een echte peuter/kleuter nu en ik den dat dit gedrag ook wel deels bij die periode zal horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan het beste op internet een digitaal otoalbum aanmaken. bijvoorbeeld op Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!.

hier kun je dan de foto's vanaf je computer uploaden. eenmaal daar geupload open je de foto. klik je op je recheter muisknop kopieren en da plakken hieronder in het tekstvakje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stiekem wel leuk hoor, zo'n lief snoetje (istie ook hoor, wist niet dat konijnen zo lief konden zijn, maar is dan ook wel typerend voor franse hangoor) maar dan ondertussen... Het is net een hond qua aanhankelijkheid.

Hij is nu 11 weken, dus dat wordt nog een paar maatjes groter...:bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond hebben we die witte dingetjes waarmee je je vuilniszakken dichtmaakt aan beide kanten van het deurtje gewikkeld/geknoopt, best stevig nog :-) Kunnen nu echt niet meer zomaar het deurtje dichtdoen, toen ik gisteren ging douchen was hij weer uitgebroken en lag ie languit op de mat. Straks als de winkels open zijn ga ik hangslotjes kopen en heb ik ook wat meer rust... Hij is nu trouwens erg braaf, maar dat komt omdat hij al heel de nacht erin zit. Fijne kerst toegewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond hebben we die witte dingetjes waarmee je je vuilniszakken dichtmaakt aan beide kanten van het deurtje gewikkeld/geknoopt, best stevig nog :-)

Heb ik ook geprobeerd maar die knagen ze toch door inderdaad. Gewoon dwars door het ijzer heen. Dus idd best verstandig om even naar de winkels te gaan hihi. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .