Spring naar bijdragen
LaBull

Klitten boven staart

Recommended Posts

Ik heb een Franse hangoor die wegens omstandigheden een aantal keer bij zijn kontje gewassen moest worden en een keer helemaal. Nu vindt hij borstelen heerlijk, tot ik boven zijn staart kom. Hierdoor heeft hij daar veel klitten en door de verharing lijkt het net alsof hij nu een rokje heeft. Iemand een idee hoe ik die klitten uit kans borstelen zonder dat het hem te veel stress geeft?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook Koos zit flink in de rui.
Ik noem hem nu dan ook Pluisje. :'D

Een paar keer per dag "pluk" ik hem.
Heb zo een hand vol los haar.
Ik denk dat de klitten op deze manier er op den duur ook wel uit gaan.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doorzetten. Hoe stressvol ook voor hem: De enige manier is toch echt doorpakken. Als die klitten gaan vervilten tot op de huid ben je veel verder van huis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja de ergste verharing is nu gelukkig voorbij. Had soms echt een compleet nieuw konijn aan haar. Zal dan toch proberen door te pakken, gewoon in een keer doen, dan is t in ieder geval voorbij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is gelukt! Op de grond rende ie weg dus heb hem op schoot moeten zetten. Zat een hoop viezigheid in, maar het is er allemaal uit. Wel helemaal onderplast en gepoept, maar ja, het is voor een goed doel.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-8-2017 at 00:18 zei Deeskuh88:

Doorzetten. Hoe stressvol ook voor hem: De enige manier is toch echt doorpakken. Als die klitten gaan vervilten tot op de huid ben je veel verder van huis.

Dit heb ik dus, mijn konijn heeft vervilting tot op de huid :'( Hoe kom ik hiervanaf? Met de tondeuse kom ik niet aan de huid (dat durf ik ook bijna niet zo dicht op de huid is het) maar konijnen kun je ook niet wassen. Ben echt wanhopig, zeker omdat ze voor de rest gewoon superlief is, maar ik vind het echt vervelend voor haar.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan het mijn inziens wel een beetje proberen te wassen. Mijn konijn heb ik een aantal keer met haar kontje in een badje gehangen. Had haar op schoot genomen met het badje tussen mijn benen en kon zo haar achterste er even im laten weken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .