Ga naar inhoud

Lichaamstemperatuur te laag


IreneM

Aanbevolen berichten

Gisteravond wilde Stitch (gecastreerd mannetje, 8 jaar) niet eten. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en er zat inderdaad wat gas. Ook was zijn temperatuur veel te laag (34,5 graden). Hij heeft een medicijnen gekregen om de darmen goed op gang te houden en een pijnstiller. Zelf heb ik ook nog medicijnen meegekregen en dwangvoer. Zijn temperatuur is 's avonds nog verder gezakt naar 33,3 graden (wel gemeten met mijn eigen thermometer). Ik heb hem de hele nacht binnen gehouden in de badkamer, waar ik een infraroodlamp heb die aan heeft gestaan. Ook heeft hij 2 kruiken en heb ik overal handdoeken op de grond gelegd. Vanmorgen was zijn temperatuur 33,5 graden. Hij heeft sinds gisteravond ongeveer 10 keutels gedaan, heeft vanmorgen gedronken en witlof gegeten. Ook het dwangvoer vind hij erg lekker, dus daar heeft hij ook al redelijk wat van op. Hij is sinds vanmorgen ook al een stuk actiever. Maar die temperatuur! Heeft iemand nog tips hoe ik die omhoog kan krijgen? Ik neem hem regelmatig op schoot zodat hij lekker tussen de kruiken zit, met een handdoek over m heen, en dat vind hij wel erg lekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent al heel goed bezig. Goed inpakken, ook zorgen dat de pootjes en oren dan bedekt zijn want via die plekken verliest hij veel warmte. Als Stitch het toelaat (want de meeste dieren vinden het toch wat minder prettig); aluminiumfolie om hem heen doen.
Maar 33,5 graden en wel eten en keutels..... hm, ik acht het niet onmogelijk, maar stop je de thermometer er wel diep genoeg in? Niet enkel het puntje, echt verder bedoel ik dan. En zo ja, werkt je thermometer wel goed? Met zo'n ondertemperatuur zou ik namelijk een veel suffer konijn verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites