Ga naar inhoud

Lichaamstemperatuur te laag


IreneM

Aanbevolen berichten

Gisteravond wilde Stitch (gecastreerd mannetje, 8 jaar) niet eten. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en er zat inderdaad wat gas. Ook was zijn temperatuur veel te laag (34,5 graden). Hij heeft een medicijnen gekregen om de darmen goed op gang te houden en een pijnstiller. Zelf heb ik ook nog medicijnen meegekregen en dwangvoer. Zijn temperatuur is 's avonds nog verder gezakt naar 33,3 graden (wel gemeten met mijn eigen thermometer). Ik heb hem de hele nacht binnen gehouden in de badkamer, waar ik een infraroodlamp heb die aan heeft gestaan. Ook heeft hij 2 kruiken en heb ik overal handdoeken op de grond gelegd. Vanmorgen was zijn temperatuur 33,5 graden. Hij heeft sinds gisteravond ongeveer 10 keutels gedaan, heeft vanmorgen gedronken en witlof gegeten. Ook het dwangvoer vind hij erg lekker, dus daar heeft hij ook al redelijk wat van op. Hij is sinds vanmorgen ook al een stuk actiever. Maar die temperatuur! Heeft iemand nog tips hoe ik die omhoog kan krijgen? Ik neem hem regelmatig op schoot zodat hij lekker tussen de kruiken zit, met een handdoek over m heen, en dat vind hij wel erg lekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent al heel goed bezig. Goed inpakken, ook zorgen dat de pootjes en oren dan bedekt zijn want via die plekken verliest hij veel warmte. Als Stitch het toelaat (want de meeste dieren vinden het toch wat minder prettig); aluminiumfolie om hem heen doen.
Maar 33,5 graden en wel eten en keutels..... hm, ik acht het niet onmogelijk, maar stop je de thermometer er wel diep genoeg in? Niet enkel het puntje, echt verder bedoel ik dan. En zo ja, werkt je thermometer wel goed? Met zo'n ondertemperatuur zou ik namelijk een veel suffer konijn verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties! Ik heb aluminiumfolie geprobeerd, maar dat wil hij helaas niet. Volgens mij vind ie het geluid maar niks. Ik let er nog wel even extra op dat zijn oren ook goed ingepakt zijn, dat had ik eerder namelijk niet.

 

Wat zou een kliniek kunnen doen met een infuus? Voor eten of drinken hoeft het niet, dat doet hij gelukkig ondertussen wel. En ik heb het hier in de badkamer echt behoorlijk warm door de infraroodlamp. 

 

De temperatuur is gelukkig ook weer een stuk hoger, 36,3 graden nu. Ik denk dat ik de thermometer wel goed gebruikt heb, ik weet het niet helemaal zeker, want ik heb nooit eerder de temperatuur opgenomen. Ik heb m voor de zekerheid nog bij mezelf onder de oksel getest en toen kwam er wel een normale temperatuur uit, dus ik denk dat ie wel goed is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36,5 is inderdaad erg laag nog. Zeker raar dat je t konijntje mee naar huis gekregen hebt.

 

Wat nog een klein beetje kan helpen is de dwangvoeding aan maken met warm water, Dan raakt hij hier ook geen warmte aan kwijt. net als wanneer wij soep eten. (ik maak het vaak met kokend water, maar let dan wel op dat je wanneer je het geeft het niet meer te warm is natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip nog, maar het is (gelukkig) niet meer nodig. Vanmorgen ben ik nog even met m naar de dierenarts gegaan, omdat of mijn thermometer toch niet goed doet, of ik doe het zelf niet goed, want de temperatuur was heel laag, terwijl hij vrij actief is en normaal eet. Bij de dierenarts was het precies 38 graden. Hij zal nog wel een paar dagen binnen moeten blijven en medicijnen krijgen voordat hij weer naar buiten mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .