Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hee, 

Mijn konijn heeft last van een soort vocht dat uit zijn oogje komt hierdoor is zijn vacht helemaal hard en klitterig. 

Dit is geen ziekte dit hoort bij het soort (dat zei de dierenarts).

Weet iemand hoe ik dat schoon kan maken want het ziet er heel vies uit.

Xx

Lieselot

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me niet voorstellen dat een dierenarts bij een vuil oog aangeeft dat het bij het soort konijn hoort. Een vuil oog hoort niet, punt. Andere dierenarts kiezen dus. Die zal je goed advies geven en je vertellen wat je ermee moet doen, wij kunnen dat vanaf hier niet beoordelen en dat is best gevaarlijk bij een oog. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij van die dwergen met van die platgeslagen koppen is het soms wel zo dat door de bouw van de schedel de traanbuizen worden dichtgedrukt en je daardoor een vies oog krijgt. Kun je verder ook niet echt behandelen, alleen proberen te voorkomen door niet te fokken met dat soort konijnen. 

Voordat je zo'n conclusie trekt moet je natuurlijk wel de behandelbare opties hebben uitgesloten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn rassen waar oogproblemen meer voorkomen (dwergen, en bijvoorbeeld ook franse hangoren). Maar goed is dat niet, dat zijn vaak erfelijke afwijkingen. In sommige gevallen is het te corrigeren (er worden wel eens ooglidcorrecties gedaan als bijv. de oogleden naar binnen krullen waardoor een konijn altijd traant).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .