Ga naar inhoud

Mijn Konijnen word niet zindelijk! help!

martijngoertz

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb 2 konijnen, ik wil ze graag zindelijk maken omdat het handiger is met schoonmaken en voor hunzelf natuurlijk ook,
Hieronder zie je een foto van het verblijf.

Ik doe elke dag de kooi stofzuigen zodat deze weer schoon is want ze liggen overal!, de toiletbak maak ik leeg en doe met een doekje af ,en alleen beetje water zodat de geur blijft zodat ze weten dat dit de plek is , met plassen gaat het over het algemeen goed en doen ze dit netjes in de bak enigste wat er veranderd is aan het verbijf op de foto is dat er een vierkant toilet staat met een hooiruif erboven.
Wat doe ik verkeerd?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je verkeerd doet? Je hebt verkeerde verwachtingen van je konijnen.

Konijnen worden meestal niet zindelijk zoals bijvoorbeeld een kat of hond. Dat moet je dus ook niet verwachten. Dat ze hun plasjes netjes in de bak doen, is al heel zindelijk voor een konijn. Als ze dat ook met alle keutels doen, dan heb je gewoon veel geluk, maar vaak gebeurt dit niet en blijven ze steeds meer of minder nieuwe keutels overal neerleggen. 

De keutels hebben een belangrijke functie voor ze; vertellen dat dit hun leefruimte is. Voor het geval er eens een ander konijn langs zou komen (weten zij veel...). Dus moeten die keutels steeds weer opnieuw neergelegd worden als ze  weggehaald worden. Heel normaal voor een konijn! 

Ik zou gewoon mijn verwachtingen bijstellen en lekker genieten van je, in vergelijking met sommige andere konijnen, al hele zindelijke konijnen! 

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .