Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hoi, 

Mijn rammetje heeft al sinds hij bij ons is een 'rokje' aan. Bovenop zijn ruggetje heeft hij wel een nieuwe vacht. We hebben hem sinds maart. In het begin kon ik flinke plukjes uittrekken, maar nu komt het eigenlijk alleen los met kammen (waar hij een hekel aan heeft). Er vliegen wel altijd losse haren van hem door huis, maar echt plukjes laat hij zelf niet los. 

Moet ik hem blijven kammen, en hoevaak dan? Of moet hij met een eeuwige tutu door het leven? 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een eeuwige tutu! Hahahaha.

Mijn rammen hebben er dit seizoen ook moeite mee, hebben ook al maanden zo een mooie rok. Ik doe er verder niets aan, zie wel dat er ietsiepietsie verbetering in zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat ze dit jaar meer moeite hebben met de rui. Ze zitten er al maanden mee. Mijn ram ziet er inmiddels al weer vrij glad uit, met af en toe nog een losse pluk. En dat terwijl je aan hem eigenlijk nooit wat van de rui zag, voorgaande jaren, afgezien van een 'streepje' tot waar hij was. Maar dit jaar dus ook echt veel losse plukken en een onverzorgd uiterlijk gehad.

Mijn voedster is echt een ramp! Die Fransen hebben sowieso hele dichte vachten met enorm veel haar en een 'rokje' met van die rasta strengen. Maar ook op haar rug hangen de vodden er dit jaar bij. Dat was vorig jaar echt veel minder! 

Het zijn allebei geen konijnen die van aaien/kammen houden. Dagelijks trek ik stiekum tijdens het eten wat losse plukken er uit en eens in de zoveel tijd pak ik ze toch even om er werkelijk een extra konijn aan haar af te plukken/kammen ;). Het haar zit erg los, dus je haalt er echt handenvol af. Dan zien ze er weer even wat netter uit. Maar eigenlijk komt er geen eind aan als je er mee bezig bent. Ik doe het vooral om te voorkomen dat ze te veel haar binnen krijgen tijdens het wassen van elkaar. 

Als het bij jou konijn niet echt los zit, zou ik me er niet te druk om maken geloof ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bunnybabys:

Of moet hij met een eeuwige tutu door het leven? 

:'D Dan rest je nog maar 1 ding natuurlijk he, op balletles ermee!

Nee ik herken helemaal wat Laniboekje en Bammyflurry zeggen. Het is een drama dit jaar. Nu is dit mijn eerste jaar met konijnen dus ik weet niet of het anders is dan anders, maar een klein drama is het in ieder geval wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook. Mijn voedstertje heeft een heel gladde vacht en ik vermoed dat ze wel goed verhaard is, of juist helemaal niet. Niks van gemerkt. Maar mijn rammetje heeft een pluizige vacht en hij is ook nog steeds aan het verharen. Zijn rug is mooi glad en vanaf zijn poten steekt de vacht ineens 2 cm uit. Was echt erg met de hitte van twee weken geleden. Hij kon zelfs 's avonds in de schaduw niet rondlopen omdat hij oververhit raakte door de combinatie van hoge temperatuur en bewegen. Het voedstertje had nergens last van. Ik probeer hem om de dag te kammen, maar hij heeft er een hekel aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kam mijn rammetje dan alleen ter preventie van klitten (hij bleek laatst ineens best wat te hebben boven zijn staartje, dus die heb ik geknipt... Hij zag er fantastisch uit, hahaha).

En hopen dat hij een rol  krijgt in het Zwanenmeer! 

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Bunnybabys:

Oh no! Nu pluk ik ook bergen haar uit zijn ogenschijnlijke gladde ruggetje... We zijn er nog lang niet. 

:'D Bizar hoe dit tegelijk gaat. Ik had afgelopen week pre-cies hetzelfde. Bij zowel Mississip als Dakota.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O, ja natuurlijk! Voedstertje laat ook ineens hele plukken los. Ik dacht dat zij allang klaar was... Ik hoop dat wat jullie zeggen, over dat het dit jaar zo gek is, klopt. Want man, wat een pluis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn kortharige ram was naar mijn idee zijn wintervacht al kwijt, maar sinds een paar dagen heeft hij ook heel veel van die losse plukken in zijn vacht. Als hij zit te eten haal ik ze er zo uit. Mijn voedsters hebben allemaal een soort vleugeltjes aan hun kont, maar die haren lijken vast te zitten. Misschien is dat wat jullie een rokje noemen. Moet ik dat er toch afhalen of kan het blijven zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was gisteren bij een konijnentrimmer (en ja, ik vond het echt een aanrader). Zij heeft een halve Mississippi eruit gehaald en nu kun je echt precies zien waar de verharing zit. Ze zei dat het door het warme weer van twee week geleden ofzo kwam dat alle konijnen nu ineens toch weer in de rui gingen.

8 uur geleden zei Marjoleink:

Mijn voedsters hebben allemaal een soort vleugeltjes aan hun kont, maar die haren lijken vast te zitten. Misschien is dat wat jullie een rokje noemen. Moet ik dat er toch afhalen of kan het blijven zitten?

De trimmer gisteren zei dat je voorzichtig moest zijn met plukken. Alleen de haren die écht los zitten. Ik heb een hele fijne rubber borstel mee gekregen, geen idee hoe ie heet maar als je nieuwsgierig bent, wil ik wel een foto maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Heel graag

IMG_4490.JPG.15e8b3552cd93e16cbd59106cc633b99.JPG

IMG_4492.JPG.52a27fde9b658d273f86b30dfe894f30.JPG

Ik vind het wel een fijn ding geloof ik. Moet hem zelf nog echt proberen, dat heeft natuurlijk geen zin zo snel na het trimmen, maar gisteren leek het bijzonder goed te werken. Het doet ze ook duidelijk veel minder pijn dan die stomme furminator die de dierenarts ons verkocht heeft. Dakota is daar 1 keer mee geborsteld en sindsdien wordt ze al helemaal panisch als ze het ding alleen al ziet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Marjoleink:

Mijn kortharige ram was naar mijn idee zijn wintervacht al kwijt, maar sinds een paar dagen heeft hij ook heel veel van die losse plukken in zijn vacht. Als hij zit te eten haal ik ze er zo uit. Mijn voedsters hebben allemaal een soort vleugeltjes aan hun kont, maar die haren lijken vast te zitten. Misschien is dat wat jullie een rokje noemen. Moet ik dat er toch afhalen of kan het blijven zitten?

Die 'vleugeltjes' is niet gewoon het model vacht van je konijn? 1 van mijn konijnen heeft dat altijd, zo'n soort rokje. Maar met verharen zie je het ook wel bij kortharige konijnen. 

Als het nog vrij vast zit zou ik er inderdaad niet aan gaan lopen trekken. Alleen de haren die echt los zitten kan je er uit halen, de rest heeft nog wat tijd nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee. Eentje heeft het volgens mij altijd wel. De andere heb ik pas een paar maanden, maar dat is wel net zo'n soort konijn (klein, puntoortjes, kraagje).

Ik vind ook regelmatig plukken haar in de ren, maar daar staat niet bij wie de eigenaar was. Ik heb een wit, een zwart en twee zwart/witte konijnen, dus altijd drie mogelijke daders:D.

Ik zal het wel in de gaten houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Marjoleink:

. De andere heb ik pas een paar maanden, maar dat is wel net zo'n soort konijn (klein, puntoortjes, kraagje).

Klinkt als 1 van onze konijnen, zij heeft ook standaard een beetje van die plukjes naast haar staartje, niet alleen tijdens de rui :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn voedstertje heeft ook van die pluimpjes naast haar staart, heb er toch een keertje per ongeluk aan getrokken omdat ik dacht dat het los zat. Toen zat ze in eeb soort rui van babyvacht naar grotekonijnenvacht.

Het rokje van mijn rammetje start echt halverwege, supergrappig gezicht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .