Ga naar inhoud

Hooi winkels/merken


RyansPets

Aanbevolen berichten

Hoop dat de vraag niet in strijd is met het punt 'reclame maken' w.b.  antwoorden, maar ik zou graag weten bij welke winkels of welk merk er goed hooi te verkrijgen is voor een redelijke prijs. Moet morgen weer nieuw gaan halen, maar welke ik tot nu toe heb gezien en/of gehad zijn allemaal of hartstikke flets van kleur dus laat ik meteen maar liggen, of die ik heb gehaald waren voor de helft gruis wat dus niks waard is.

Ik zit wel dat ik het op het fietsje moet kunnen vervoeren, dus tientallen-kilo-verpakkingen gaat niet, en online shoppen valt ook niet binnen de opties :(  

Winkels in de omgeving zijn Emté (afgekeurd), evt. AH, Petsplace, Groenrijk en een kleine dierenwinkel (afgekeurd), en dan heb je het ver gehad qua opties in de makkelijk fietsbare omgeving. Stukje verder wel boerderijen, maar geeeen idee of en welke er evt. hooi verkopen wat ook nog vervoerbaar is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is online shoppen echt geen optie? Want ik weet wel winkels die in mijn ogen goed hooi hebben en die vanaf een bepaald bedrag gratis thuisbezorgen. Dan moet je het alleen nog ergens kunnen opslaan natuurlijk. Of eens in de zoveel tijd iemand met een auto vragen om bijv. even samen naar de Welkoop of Faunaland te rijden om een voorraad in te slaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boerenhooi inderdaad :-) Veel verser, veel goedkoper. In zo'n pak zit meestal resthooi, bijelkaar geschraapt, niet vers. En nog duur ook. Beetje geurig maken met wat kruiden zodat ze het toch nog eten. Slim bedacht. En... die kruiden zie je soms niet eens zitten.

Kijk eens op marktplaats, zo hebben wij dat van ons ook ontdekt. Je kunt altijd eerst gaan kijken of je het wat vindt, en check idd of het ook aan koeien gegeven wordt. Dat mogen ze hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je niet naar andere concurrerende webwinkels gaat linken (namen noemen mag wel, maar geen links) mag je alles van producten en concurrenten bespreken wat je wil, zonder dat je de forumregels overtreed ;)

 

Ik kan je zelf niet zo goed adviseren, omdat welk hooi de beste keuze is ook best per konijn kan verschillen. Je zou inderdaad bij een schapenboer, koeienboer of paardenhouderij kunnen informeren of je een baal of bijv. een halve baal kan kopen. In een winkel kopen kan natuurlijk ook, er zit wel best veel prijs en kwaliteitsverschil in hooi. De merken hooi die wij in de webwinkel verkopen zijn soorten waar ik van vind dat ze positieve eigenschappen hebben, dus je zou eens kunnen kijken bij ons assortiment of er iets naar jouw zin / prijsklasse bij zit, en dan vervolgens bij de winkels in de buurt of zij er ook iets van verkopen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha het is ook niet echt simpel ;) Maar als je een keer mis bent is het ook geen probleem, over het algemeen haal ik of één van de modjes de link dan weg en als we zien dat het vaker gebeurt sturen we een pb om het uit te leggen. Je krijgt er niet zomaar strafpunten of een ban voor hoor, tenzij je je echt duidelijk alleen het aangemeld om reclame te maken voor een bedrijf (dan is het dus spam en krijg je een ban). Maar dat zal bij jou niet het geval zijn denk ik zo ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de omgeving van Middelburg zijn trouwens heel wat boerderijwinkels waar je zou kunnen vragen of ze ook hooi verkopen. Zelf haalde ik vroeger hooi bij een schapenboer die richting Grijpskerke zit. Maar die kwaliteit wisselde nogal en ik kreeg minder konijnen, dus ben overgestapt op winkel-hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Groenrijk is de kwaliteit ook om te janken hoor. Het meeste leek wel stro zo geel als het was, en 1 groenere soort was veel te fijn. Toch (voor tijdelijk) kunnen slagen, 2 zakken Puik hooi met kruiden, wel nog steeds prijzig ondanks de aanbieding, had nu 2 600-grams zakken voor 4,-, , maar dat was tenminste groen én grof, en geeft me even wat tijd voor de speurtocht naar boerenhooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij de dierenwinkel van Esmee? In de binnenstad is dat. Tegenover de petsplace. Zij had in iedergeval vroeger altijd barn-i kruidenhooi (dat is dan wel prijzig, maar ook goede kwaliteit) en was vroeger ook altijd wel bereid om iets te bestellen als klanten er om vragen.  Toen ik vroeger in de binnenstad van Middelburg woonde haalde ik daar altijd voer en hooi en bestelde ze bijv. ook de 15kg zak hope farms voor mij. Je hebt van barn-i ook een iets meer budget baal van 5 kg, deze bedoel ik, dat zit in plakken, maar mijn ervaring is dat het wel goed gegeten wordt. Ik gebruik het meestal ook in de verrassingszakjes, en krijg vaak de vraag welk hooi daar in zit ;)

Ik denk dat ze dat wel voor je zou kunnen bestellen of al in de winkel heeft liggen. Misschien dat dat iets is? Of anders zou je kunnen vragen welke merken en soorten voor welke prijs ze nog meer kan bestellen. Dierenparadijs ofzo heet die winkel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 4 weken later...

Bij een normale dierenwinkel heb je nooit zoveel keus als bij de BunyBunch webshop. Bij de dierenwinkel in mijn woonplaats hebben ze maar 2 merken hooi en dat is Vadigran/ Vadibed (in verschillende smaken) en Puik. Vorhen ook hooi van Beaphar maar dat verkopen ze niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .