Ga naar inhoud

Konijn dood


Konijndood

Aanbevolen berichten

Het is al een tijdje geleden maar toch lig ik hier de laatste tijd wakker van. Mijn dwergkonijntje is in april 2016 doodgegaan door een ander diertje. Het gebeurde in de nacht, hij is mogelijk uit het hok ontsnapt (we weten nog steeds niet hoe) en in de tuin gaan rondlopen. We wonen langs een bos, met een hoekje waar dieren gewoon doorheen kunnen, dus misschien speelt dat een belangrijke rol. De wond was best groot, op het bovenlijf en de in nek. Mijn konijn was een dwergkonijntje met wit-rood/bruine vlekken (ik ben het ras vergeten). In onze buurt komen vaak roofvogels, katten en vossen voor, hebben jullie enig idee welk dier het kan zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei RyansPets:

Vos, die gaan direct voor het nekgebied, roofvogels grijpen doorgaans in de rug en gaan daarna eerst voor de weke delen (buik)

 

Je hebt ook roofvogels die een beest doden door gelijk een slag in de nek te geven. Wat zelfs kan lijden tot onthoofding. Dit tafereel zien wij vaak in de tuin gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijf toch een gok welk dier het precies geweest is. Hier wordt dan ook altijd geadviseerd je konijnen veilig te huisvesten zodat zij veilig zijn voor roofdieren. Helaas is dat voor jou konijntje nu te laat. Als je in de toekomst nog konijnen als huisdieren neemt zorg dan dat ze in een veilige ren verblijven die van alle kanten goed afgesloten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .