Ga naar inhoud

Mevrouw konijn sleept met haar toilet


KnabbelBabbel26

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

 

Een van mijn konijnen, Lotje, heeft sinds een dag of 3 iets nieuws uitgevonden.

Ik veeg 2 a 3 keer per dag hun ren aan en verschoon hun toilet. Die zet ik dan helemaal schoon weer in het vaste hoekje.

Maar blijkbaar is Lotje het daar niet mee eens, als ik het toilet er net in heb gezet komt ze aanrennen, neemt een grote sprong en ploft er midden in. Dan begint ze te graven in het toilet en al gravend schuift dat complete toilet met konijn en al door de hele ren. Toiletvulling ligt dan dus ook weer overal. Als ik het toilet weer terug zet doet ze precies hetzelfde.

 

Wat wil ze me vertellen? 

20170613_165133-1152x864.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je de toilet vastzetten met ijzerdraadjes oid? Weet niet of dat handig voor je is met schoonmaken maar misschien kun je hem dan ook weer losmaken.

 

Ik denk ook dat ze graag wil graven dus het zou ook kunnen helpen om een zandbak of andere graafmogelijkheid voor haar te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze wil vertellen dat het toilet, wat haar betreft, op de verkeerde plaats staat! Mijn konijnendame heeft hetzelfde meningsverschil met mij. ;). Ik zet de bak elke keer in een bepaalde hoek en mevrouw vind het praktischer als de bak midden in de ren staat...en we worden het niet eens... Nu hebben mijn konijnen 2 toiletbakken, en de andere bak staat in een ander deel van de ren in een ombouw (combinatie hooiruif/houten ombouw waar de bak vast in staat). De konijnen doen eigenlijk alles in de vaste bak en dus laat ik Lientje maar slepen met de los staande bak. Lien is inderdaad ook een fanatieke graver, en omdat de ondergrond van hun verblijf van beton is hebben ze in een hoek van de ren een bergje zand liggen om in te graven en te rollen. Maar ondanks dat verzet Lientje dus de toiletbak elke keer weer als ik deze in de door mij verkozen hoek zet :'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij bammyflurry, ik heb zo'n zelfde discussie gehad met mijn voedster. Die dames ook :p. De plek die ik had gekozen voor de bak was haar helemaal niet naar de zin en zij bleef er ook mee slepen en doen. Hij moest en zou op haar gekozen plek komen! Nou uiteindelijk heeft ze haar zin gekregen want toen ik hem daar liet staan was het goed. Probleem opgelost. Ook mijn voedster graaft heel graag dus hebben ze een zandbak om lekker te graven, zand vooruit te duwen en lekker samen in te chillen. Wordt vol op gebruik van gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie leuke reacties! Grappig dat die dames zo kieskeurig zijn over de plaats van hun toilet. Lotje graaft haar toilet helemaal naar rechts in de hoek, en als ik hem dan wat beter neer zet, verplaatst ze hem weer naar links, waar hij hoort te staan. Elke keer als ik er even aanzit, of hem verschoon, verzint zij een nieuwe plek. Ook het hooi, wat in 1 hoek ligt rolt ze door de hele ren uit haha.

Bedankt voor de tips! Het is erg leuk om die konijnen taal te begrijpen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .