Ga naar inhoud

Hoe lang duurt de kolder in de kop-fase?


Bunnybabys

Aanbevolen berichten

Mijn konijntjes zijn nu al een tijdje bezig met rijden op elkaar, terwijl ze al zijn gekoppeld sinds de krokusvakantie. Ik zie het een paar keer (2,3) per dag. Vandaag heeft mijn voedster het helemaal te pakken, misschien omdat ze overdag niks kon door de hitte, komt het in de avond allemaal? 

Mijn voedster laat het mijn ram helemaal niet toe, dan gaan ze rennen (heb ik in een eerder topic bij koppelen wat over gevraagd) en mijn ram laat het mijn voedster soms even doen en dan hapt hij van zich af. Dit heeft eerder al een klein wondje opgeleverd, maar ze blijft op zn kop rijden als ze het doet. 

Zijn ze nog steeds in lente-sfeer? Heeft het te maken met mijn klussende buren (al meer dan 2 weken, maar ze doen dit ook al zolang)? Zijn ze wel een goed koppel? Doen andere koppels dit ook, zovaak? 

 

Ik spot ze ook geregeld naast elkaar en ze likken elkaar ook (niet heel uitgebreid, maar ze doen het wel) en eten doen ze altijd uit 1 bakje samen. Gaat hier iets niet goed, of is het normaal voor koppels om een aantal weken al een beetje chaotisch te zijn? 

 

Kan er niks aan doen, maar maak me zo snel druk om ze. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saartje heeft ook soms een periode dat ze bijna agressief tegen Tommie is. Hele tijd op hem zitten, waar hij ook zit of naar toe loopt, ze gaat achter hem aan. 

Meestal vind ik dan 3 a 4 dagen later een nestje omdat ze schijnzwanger is. Dit komt doordat Tommie blijkbaar ook op haar zit te rijden als ik er niet ben (heb het hem pas een paar keer zien doen en heb ze al een jaar).

Dat is dan na een weekje of anderhalf weer over en doet ze weer lief tegen hem. 

 

Dus volgens mij is het wel normaal. Ze bepalen de rangorde. Als ze elkaar helemaal niet mogen doen ze dat volgens mij niet of laten ze het niet van elkaar toe.

En dat ze elkaar likken is altijd een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is alleen nooit schijnzwanger, dus dat is het niet. 

 

Ze proberen ook vaak allebei tegelijk hun kop onder de ander te duwen. Lijkt echt op rangorde bepalen, maar dan terwijl ze al gekoppeld zijn sinds een paar maanden. En ze doen het nu al een paar weken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je voedster rijdt omdat ze onder invloed van hormonen is (hier kan castratie tegen helpen). Als ze erg last heeft van hormonen, betekent dat niet gelijk dat ze schijnzwanger is.

Doordat ze dat doet, wil je ram waarschijnlijk weer de strijd aangaan om te bepalen wie het dominantste is. 

 

Mijn voedster doet dit de laatste tijd ook, en daarom ga ik haar laten castreren. Mn ram heeft het al zo warm met dit weer :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .