Ga naar inhoud

Oog probleem Buddy


elvira88

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal.

Dat is een tijd geleden dat ik hier was.

Alles ging dan eigenlijk ook redelijk goed met buddy en jerom (inmiddels 8 jaar oud).

Al hebben ze bij Buddy 2 jaar en 4 jaar terug wel een bult moeten weghalen op haar buik.

Inmiddels heeft ze 2 nieuwe bulten onder haar oksel, maar ook een oog probleem.

Uiteraard ben ik al bij de dierenarts geweest.

In eerste instantie dachten ze qua oog aan E. Cuniculi. Er zijn toen foto's doorgestuurd naar Utrecht en die vonden het er toch niet als EC uit zien.

Daarna werd er gedacht aan een oogontsteking of eventueel een tumor.

Ik heb voor 2 weken 3 x daags druppels mee gekregen, maar het heeft niks geholpen.

Morgen ga ik dus opnieuw naar de dierenarts.

Zou het dan toch een tumor zijn? Dan is de enige optie volgens mij het oog eruit halen.

Ik dacht, ik maak even een topic aan. Misschien heeft iemand zo'n soort iets meegemaakt.

En anders is de foto misschien nuttig. Hoe rottig het ook is.

 

buddy%20oog_zpsnyh32xhh.jpg

 

(Met Jerom gaat alles heel goed trouwens, voor degenen die hem misschien nog kennen).

 

Groetjes Elvira

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even doorgenomen. Dankjewel. Ja het is lastig om vast te stellen wat het is.

De dierenartsen hebben er ook moeite mee.

In ieder geval is het oog nu zo aangetast dat de enige optie verwijderen is.

(of konijn in laten slapen, maar daar is ze nog veel te vrolijk voor).

Binnenkort zal ze dus geopereerd worden, dan wordt de bult onder haar oksel weg gehaald en dit oog.

De dierenarts wil ook graag weten wat het is, dus laten ze weefsel onderzoek doen.

Ik hoop maar zo dat ze niet in de narcose blijft. dat is altijd een punt, maar zeker spannend nu ze al wat ouder is.

Hopen op het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de bemoedigende woorden :) Even je topic gelezen en jouw konijn heeft ook wat te verduren gehad! T gaat nu wel beter las ik?

 

Buddy haar operatie staat gepland op 21 juni. Volgende week woensdag dus.

Ik vind haar vandaag wel redelijk passief. Ze neemt wel eten van me aan, maar verder doet ze vrij weinig.

Ze zal zich ook wel niet zo fijn voelen met 2 bulten en een slecht oog.

Hou haar natuurlijk goed in de gaten.

En hou er ook rekening mee dat ze misschien de operatie niet red.

8 jaar en 3 maanden is natuurlijk wel op leeftijd.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer terug thuis met haar.

Ze hadden voor de zekerheid een longfoto gemaakt omdat ze wat moeilijker ademde de laatste paar dagen.

Helaas zitten de longen ook vol tumoren of ontstekingen.

Opereren heeft dus geen zin.

Inslapen vond de dierenarts ook nog niet nodig omdat ze nog kwaliteit van leven heeft.

Haar dus nog een zo fijn mogelijke laatste tijd geven en als ik merk dat ze er geen lol meer in heeft kan ik er voor kiezen om haar te laten gaan.

Moeilijk, maar een operatie blijft haar dus bespaard.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ze doet het naar omstandigheden goed. Vandaag nog even een foto gemaakt van Jerom en Buddy samen. Jerom is altijd lief en zorgzaam voor haar geweest en nu nog. Hij zal haar vast heel erg gaan missen als ze er straks niet meer is.

 

17435986_10155414808239659_4933227518324

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister (vrijdag) heb ik mijn lieverd laten inslapen.

Behalve eten deed ze helemaal niks meer en ze ademde zwaar.

Na het eerste prikje was ze al overleden. (het roesje).

Een operatie had ze dus niet overleefd.

Dan ben ik blij dat het gegaan is zoals het ging.

En blij dat een 2e dierenarts aan gaf dat het belangrijk was om een longfoto te maken.

Natuurlijk niet blij dat ze overleden is. Heb een stukje geplaatst over haar bij de regenboogbrug.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .